Dieselen
Dieselen
Nu heb ik toch even een vraag voor de geleerde. Ik heb dus een probleem met mijn diesel wat heb ik allemaal al gedaan. Van de tank uit naar het condensfilter gecontroleerd, daarna naar de mechaniche pomp, daarna naar het brandstoffilter naar de inspuitpomp van de inspuitpomp verstuivers en ook de retour getest. Alleen hoe kan ik de verstuivers controleren. Ik weet me echt geen raad meer, ik wil zo graag rijden en ook op de prikkersdag aanwezig zijn.
Groetjes Zandrovertje
Groetjes Zandrovertje
Re: Dieselen
ff een mailtje naar Yuri sturen.
Ik dacht dat hij ze kon testen.
ywillink@hotmail.com
Ik dacht dat hij ze kon testen.
ywillink@hotmail.com
Haal de verstuivers eruit en ga ermee naar een dieselrevisie bedrijf, die kunnen ze binnen 20 minuten testen en eventueel reviseren.
Groeten, Victor Rutten
series III 109 ambulance "Dwarsligger"
Groeten, Victor Rutten
series III 109 ambulance "Dwarsligger"
Hi,
Je kan de verstuivers zelf testen als volgt,
Haal alle verstuivers uit de motor en zet op 3 verstuiverleidingen een slang naar een potje. Op de vierde leiding een verstuiver aansluiten, zodanig dat je de tip kunt zien
Torn de motor op de startmotor, dan zie je af de verstuiver brandstof krijgt en verstuift. Let wel het geeft een rotzooi en denk om je ogen en huid.En zorg dat er niks in je motor kan vallen.
Dit is een z.g. jungle methode.
Succes
Ruud
90 1985
Disco 1994
Je kan de verstuivers zelf testen als volgt,
Haal alle verstuivers uit de motor en zet op 3 verstuiverleidingen een slang naar een potje. Op de vierde leiding een verstuiver aansluiten, zodanig dat je de tip kunt zien
Torn de motor op de startmotor, dan zie je af de verstuiver brandstof krijgt en verstuift. Let wel het geeft een rotzooi en denk om je ogen en huid.En zorg dat er niks in je motor kan vallen.
Dit is een z.g. jungle methode.
Succes
Ruud
90 1985
Disco 1994
dat is idd een goede jungle methode
Maar als je niet in de jungle bent en je kunt ze even op een testbankje zetten, heeft dat de voorkeur. Want je weet dan nog niet bij welke druk hij daadwerkelijk open gaat, en daar gaat het nu net om. ik vraag mij ook af of je dan kunt zien of hij "lekt" of niet, dat is essentieel bij een slechte verbranding.
Jan Schober
Maar als je niet in de jungle bent en je kunt ze even op een testbankje zetten, heeft dat de voorkeur. Want je weet dan nog niet bij welke druk hij daadwerkelijk open gaat, en daar gaat het nu net om. ik vraag mij ook af of je dan kunt zien of hij "lekt" of niet, dat is essentieel bij een slechte verbranding.
Jan Schober
Hi Jan,
Ik begrijp uit het verhaal dat de motor niet wil lopen, de beschreven methode laat zien of er inderdaad brandstof door de verstuivers komt, Voor een echte verstuivertest/ afstellen moet je idd bij een deskundige zijn.
Groet,
Ruud
90 1985
Disco1994
Ik begrijp uit het verhaal dat de motor niet wil lopen, de beschreven methode laat zien of er inderdaad brandstof door de verstuivers komt, Voor een echte verstuivertest/ afstellen moet je idd bij een deskundige zijn.
Groet,
Ruud
90 1985
Disco1994
Je hebt helemaal gelijk, als bij mij mijn motor niet wilde lopen zou ik het ook eerst zo proberen.
Jan Schober
lr 127
Jan Schober
lr 127