Uitlaatdemper 109 SII benzine ontploft

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
DennisM

Uitlaatdemper 109 SII benzine ontploft

Bericht door DennisM »

Goedemiddag !

Gisteren heeft mij SII 109 wat water gehapt in Almere. Verdelerkap zeiknat en dus deed ie 't even niet meer. Na een tijdje te hebben gewacht, probeerde ik weer te starten. Na een seconde of 10 begon de motor weer te pruttelen. Echter ook een gigaaaantische klap in de uitlaat. Alle brandstof was kennelijk in een keer verbrand.

Gelukkig liep de motor even daarna weer gewoon (geen motorische schade dus). De achterste uitlaatdemper is nu echter wel 'lek'. Minder mooi dus.

Nu vraag ik mij af. Soms zie ik van die RVS uitlaatpijpen die vrijwel rechtstreeks vanaf het blok lijken te komen, zonder enige demping (Bowy, heb jij ook niet zoiets?)

Ik weet dat mijn motor - een Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa met 178 PK en slechts 200 kilo ;-) ;-) wel grappig zou klinken maar zeker niet lekker meer zou lopen zonder dempers. Volgens mij is het ook niet echt goed voor de kleppen.

Hoe zit dat bij een laro?

Thanks,
DennisM
SeriousIIa

Re: Uitlaatdemper 109 SII benzine ontploft

Bericht door SeriousIIa »

Ik heb 1 dempertje.... (op mijn site wel foto's te vinden onder chassisswop...) en 1 rechte pijp van ca 5 a 6 cm doorsnee. Dit voldoet in mijn geval prima en idd geen ontploffende dempers meer (dempers is ook van 5 mm dik buizenstaal gemaakt... ) wel hele mooie steekvlammen trouwens

Cheers Bowy

ps oh ja en natuurlijk een heeeeeeeeel erg gaaf geluid!
Plaats reactie