Achteruit!!!!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bob

Achteruit!!!!

Bericht door Bob »

Prikkers,

Ik heb een 110 uit 86 een 2,5 D met een 5 bak, een lt77 zover ik weet. Prachtige wagen edoch... het blijft een Land Rover en dus is er altijd wel een kleinigheidje mee. Mijn versnellingsbak heeft plotseling moeite in zijn achteruit te gaan. Ik krijg hem niet naar links gedrukt waardoor ik hem alleen maar in de vooruitversnellingen krijg.
De vraag is dus, wat is er loos en wat kan ik er aan doen om het te verhelpen. Ik krijg de andere versnellingen er makelijk in. Duss...... Alvast bedankt voor de moeite.

ALOHA Bob
Dirty Diel

Re: Achteruit!!!!

Bericht door Dirty Diel »

Ook als ie warm is? Ik weet dat ik bij mijn 2.5 D uit 1985 ook met een flinke ruk naar links naar de achteruit kan. Soms moet dit twee of drie keer, maar dan komt hij wel.
Bob

Bericht door Bob »

Ik ben er achter wat het is. In het huis waar de voet van de pook op vastzit is een busje gemonteerd. In dat busje zit een pinnetje datgedrukt kan worden. dat pinnetje zit met een kogel/veer constructie vast in het busje. Als je de pook naar liks haalt, gaat die in het huis naar rechts, drukt het pinnetje het kogeltje weg, de bekende klik. dan krijg je de ruimte om naar de achteruit te gaan. Edoch deze zat bij mij vast endus kon ik hem niet in de achteruit krijgen....
Sorry voor het tekort van de juiste termen, als je het ziet klopt het wel!!!

ALOHA Bob
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Ik zag jouw eerste berichtje vlak voordat ik weg moest en had helaas geen tijd meer om te reageren.
Maar ik zie dat je het zelf al hebt gevonden, gelukkig dan maar.

Dennis B.
Plaats reactie