M.A.P. Vrijloopnaven
M.A.P. Vrijloopnaven
Beste Aad K,
Even een kort vraagje: Op 15 juli vorig jaar heb jij een bericht gepost over de M.A.P. Freewheeling hubs.
Ik heb precies dezelfde en wil ze op mijn 109D SIII schroeven. Eigenlijk met name vanwege de geluidsvermindering.
heb jij de "fitting instructions" of is het zo simpel dat ik ze er gewoon op kan schroeven?
mvgr Hans M
SIII 109D Exleger, 1982
Even een kort vraagje: Op 15 juli vorig jaar heb jij een bericht gepost over de M.A.P. Freewheeling hubs.
Ik heb precies dezelfde en wil ze op mijn 109D SIII schroeven. Eigenlijk met name vanwege de geluidsvermindering.
heb jij de "fitting instructions" of is het zo simpel dat ik ze er gewoon op kan schroeven?
mvgr Hans M
SIII 109D Exleger, 1982
Re: M.A.P. Vrijloopnaven
Wist niet dat deze ook bedoeld waren voor de geluidsvermindering, ik kan niet horen of mijn vrijloop naven zijn ingeschakeld of niet.
Of hebben we het niet over vrijloopnaven op de voor as, kan je ergens anders ook vrijloopnaven op zetten.
Jan Schober
Serie 2A 88" "Johnyboy" met vrijloopnaven
Of hebben we het niet over vrijloopnaven op de voor as, kan je ergens anders ook vrijloopnaven op zetten.
Jan Schober
Serie 2A 88" "Johnyboy" met vrijloopnaven
Kun je wel horen hoor..... (als je voorste aandrijfas een beetje versleten is tenminste wel
Cheers Bowy
Cheers Bowy
hihi, eigenlijk had ik gehoopt dat het wat zou uitmaken. Maar ik hoorde net al dat als je het verschil zou horen dat je dan waarschijnlijk aan een nieuwe vooras toe bent.
Dan maar tegen de slijtage, dat scheelt in ieder geval wel!
H
Dan maar tegen de slijtage, dat scheelt in ieder geval wel!
H
mijn voorste aandrijfas maakt zo'n herrie dat ik maar vrijloopnaven koop :s
Met deze sleuteltechniek kan ik ook een versnellingsbak slijten in een jaar. (ik zal maar niet toe geven dat ik een half jaar heb rondgereden zonder achterste aandrijfas omdat ie zo'n herrie maakte )
Jan Schober
Met deze sleuteltechniek kan ik ook een versnellingsbak slijten in een jaar. (ik zal maar niet toe geven dat ik een half jaar heb rondgereden zonder achterste aandrijfas omdat ie zo'n herrie maakte )
Jan Schober
tja, die aandrijfas komt meer door het overschreiden van de maximum aandrijfhoek.....
Maar de bak was al slecht en gister 400 km in zijn 3 is ie niet beter van geworden
Cheers Bowy
Die net een nieuwe bak heeft opgehaald en er achter is gekomen dat bakken niet stuiteren van 2 m hoogte......
Maar de bak was al slecht en gister 400 km in zijn 3 is ie niet beter van geworden
Cheers Bowy
Die net een nieuwe bak heeft opgehaald en er achter is gekomen dat bakken niet stuiteren van 2 m hoogte......
bedoel je daarmee te zeggen dat je zojuist geprobeerd hebt een nieuwe bak te laten stuiteren van 2 meter hoogte en er toen achter kwam dat dit niet gebeurde, of had je dat al eerder geconstateerd, met een vergelijkbaar test object (ik appreciëer deze methode meestal, persoonlijk denk ik dat een oude bak net zo goed stuiterd als een nieuwe, zodat dit als vergelijkbaar testobject gezien mag worden).
Jan Schober
die al het vermoeden had dat de stuitercapaciteit van een bak niet zo groot was
Jan Schober
die al het vermoeden had dat de stuitercapaciteit van een bak niet zo groot was
Tja ahum heb net een bak opgehaal bij Otto en toen we hem uit de kelder takelden viel hij uit de lift........ dus nu mist er een stukje uit de kraag. Maar gelukkig heb ik alleen de tussenbak (suffix nodig en die is onbeschadigd maar blijft wel jammer.....
Maar idd ik had ook al verwacht dat zo'n ding niet zo goed zou stuiteren.....
Cheers Bowy
Die morgen van 2 bakken 1 gaat maken!
Maar idd ik had ook al verwacht dat zo'n ding niet zo goed zou stuiteren.....
Cheers Bowy
Die morgen van 2 bakken 1 gaat maken!
nou die tussenbak kan volgens mij wel tegen een stootje, dus dat moet wel lukken
Jan Schober
Jan Schober
ik geloof het wel, maar ik was er zelf niet bij, ik meen dat ie tijdens het verwisselen een keer (niet) heeft gestuiterd. onze auto rijdt nog steeds en alleen de voorruitverwarming is kapot, maar ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft.
Jan Schober
Jan Schober
Kwestie van nog een keer laten stuiteren om het proefondervindelijk te testen ??
Cheers bowy
Cheers bowy
ik dacht dat jij ging slapen?
Volgens mij mag je iets pas een onderzoek noemen als je het minstens 100 keer hebt geprobeerd. we zijn nu dus al bij de 2, en jij hebt ook nog een oude bak liggen, kunnen we het ook wel mee testen dan zitten we aan de 3 en dan zijn we al op 1/33 van het onderzoek.
Jan Schober
die nu een filmpje gaat kijken
Volgens mij mag je iets pas een onderzoek noemen als je het minstens 100 keer hebt geprobeerd. we zijn nu dus al bij de 2, en jij hebt ook nog een oude bak liggen, kunnen we het ook wel mee testen dan zitten we aan de 3 en dan zijn we al op 1/33 van het onderzoek.
Jan Schober
die nu een filmpje gaat kijken