welke lier?
welke lier?
Hoi prikkers,
Ik wil een lier voor mijn SIII 109 24 volt ex.mil, heeft er iemand tips uit ervaring of andere info die mij helpt bij het kiezen? Bedankt, Daan
Ik wil een lier voor mijn SIII 109 24 volt ex.mil, heeft er iemand tips uit ervaring of andere info die mij helpt bij het kiezen? Bedankt, Daan
Re: welke lier?
Persoonlijk zou ik voor een Warn lier gaan
en wel een model dat minimaal het dubbele
kan trekken dan dat je auto weegt.
en wel een model dat minimaal het dubbele
kan trekken dan dat je auto weegt.
Ja Jo,
Ik je zien tobben met die weigerende Husky op de Maasvlakte vorig jaar.
Of was je de wagen aan het uitlaten?
Noud 88
Ik je zien tobben met die weigerende Husky op de Maasvlakte vorig jaar.
Of was je de wagen aan het uitlaten?
Noud 88
Het blijven leuke honden, die Huskey`s
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Nu eens een antwoord op dat en andere gevallen van het gebruik van lieren. Ten eerste de lier van mij, hij is geen probleem alleen die verrekte landrover daar is bijna geen goede aarde aan te vinden. Nu het probleem van de maasvlakte, als zich een disco vast rijd en de berijder en zijn tientalle bijrijders niet eens weten hoe je een landrover moet besturen of met andere worden ze weten niet eens waar al die handels in het midden van de auto voor dienen dan kan ik trekken tot st jutumis dan krijg ik hem er niet uit. Zeker als die berijder de auto tot aan de assen in de prut zit en ik op een glad stuk grond sta. Verder was het de eerste keer dat ik dat ding gedruikte, nu een halfjaar verder en naar een twintigtal keren lieren weet ik wel beter. Over de ander merken de merken W en R waren zo goed dat als de auto waar die dingen op zitten in het water staat en ed lieren een druppel vocht krijgen dan is het afgelopen met trekken en dan moet de moet ik weer blaffen. Dan kan ik met mijn huskey het water in (is waterdicht) en mag helpen die blijden rijders er uit halen. Trouwens, en dat mogen jullie ook weten bij de laaste keer is de bout waar de lier mee op de plaat zat afgebroken (was roestvrijstaal) daarom geen roestvrijstaal maar gewoon gegalvanizeerd ijzer. Nu zit er een stuk draadeinde in die een breekmoment heeft van 7ton en de lier kan 5ton trekken over dus.
jo met een waterdichte huskey 8.500 *D
jo met een waterdichte huskey 8.500 *D
Jo, de bestuurder had toch vooraf al aangegeven dat hij die dag zijn eerste meters buiten het asfalt zou rijden?
Ik kon trouwens weinig hulp bieden met een "overleden" Ramsey (een paar weken daarvoor gesneuveld op de Maasvlakte).
Ik kon trouwens weinig hulp bieden met een "overleden" Ramsey (een paar weken daarvoor gesneuveld op de Maasvlakte).
Hangt er vanaf waar je hem voor wilt gebruiken en met wat voor frequentie.
Alle weken heftig ofroad of eens per jaar om op dat bospad in Turkije waar je in je eentje vast komt te zitten.
Aan het ene eind van de schaal, PTO lieren, mechanisch of hydraulisch, die volle dagen hun nominale last kunnen trekken, aan het andere eind chinese meuk die
na twee minuten kokend de motor in de hens hebben staan.
Voor een serie's zou ik uitkijken naar een mechanisch liertje die koop je voor je leven.
Alle weken heftig ofroad of eens per jaar om op dat bospad in Turkije waar je in je eentje vast komt te zitten.
Aan het ene eind van de schaal, PTO lieren, mechanisch of hydraulisch, die volle dagen hun nominale last kunnen trekken, aan het andere eind chinese meuk die
na twee minuten kokend de motor in de hens hebben staan.
Voor een serie's zou ik uitkijken naar een mechanisch liertje die koop je voor je leven.