turbo specialist gezocht

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
foxhunters Anton

turbo specialist gezocht

Bericht door foxhunters Anton »

Misschien een beetje ingewikkelde vraag, maar waarschijnlijk kan iemand meer licht op mijn probleem brengen, of een oplossing aandragen.

Ik heb nog steeds een probleem met de toevoer van brandstof bij mij 200tdi
Nu heb ik de afgelopen weken (maanden) al veel dingen gecontroleerd.
lucht in leiding, opvoerpomp, filter, retourleiding.Vacuem in tank. Verstopte toevoer, interkoeler, uitlaat. Stop solinoid .

Nu ben ik de Turbo aan het controleren. Via het net ben ik al meerdere termen tegen gekomen en snap ondertussen de werking van de meeste componenten.
De actuator word aangestuurd door een druk leiding die door de drukvulling van de interkoeler werkt. De actuator bediend de wastegate op de turbo. Deze zorgt bij een grote druk dat de turbo niet over zijn toeren loopt en zijn gassen direct de uitlaat in laat lopen.
Een tweede leiding loopt van interkoeler naar de brandstof pomp en zou de bleedvalve moeten zijn. Deze zorgt ervoor dat de brandstof in verhouding staat met de turbo druk. Zodat mengsel lucht/branstof klopt.
nu verdenk ik deze bleedvalve ervan stuk of ontregeld te zijn.

zoals ik nu zie bestaat de constructie uit een membraam met daaronder een pen met een excentrisch stuk daarin. (De valve?) Deze valt in een gat waar in de zijwand een gat zit.
door een veer word de klep (valve) omhoog gedrukt. Nu snap ik dat de valve door turbodruk dieper gaat zitten en de excentrische klep iets regels met betrekking tot de brandstof toevoer. Maar hoe. regeld deze een regelnaald (cilinder) en waar zit deze.
Door verdraaien kun je de brandstof curve veranderen, maar wat is je uitgangs basis.
zit er een merkje op?
Natuurlijk heb ik niet gekeken, en zo maar terug gedrukt. de auto rookt blauw als ik toeren probeer te maken.
Na een tweede montage loopt de auto weer als voorheen (nog steeds bereord dus.)
Iemand al is mee bezig geweest en kan meer licht op de zaak brengen?

Anton (ik moet nu wel heel dicht bij de oplossing zijn toch!)
Jan F.

Re: turbo specialist gezocht

Bericht door Jan F. »

Anton,

Heb wel een doorsnedetekening met uitleg van zo'n brandstofpomp en rooklimiter(want dat is dat membraan), maar .......alleen in een boek. Dus zou dat kunnen kopiëren en op de fax gooien of zo. Laat maar ff weten of bel anders.

Groet, Jan F.
Nardo LR 110

Re: turbo specialist gezocht

Bericht door Nardo LR 110 »

Anton,

Waag eens een mailtje naar Roel Baay in Schagen.
landroel@wxs.nl of 06-53924471
Persoonlijk heb ik goede ervaring met Roel.

Groet Nardo
foxhunters Anton

Re: turbo specialist gezocht

Bericht door foxhunters Anton »

zal ik doen, is tenslotte de diesel specialist.

Anton
Peter Stroomberg

Re: turbo specialist gezocht

Bericht door Peter Stroomberg »

je kan het ook proberen bij www.turboworld.nl

Turbo World BV - De Wel 6B - 3871 MV Hoevelaken
Tel: 033 - 257 06 07 - Fax: 033 - 257 06 09
www.turboworld.nl - info@turboworld.nl
RoLandRover

Re: turbo specialist gezocht

Bericht door RoLandRover »

Hoi Anton,

bij deze verwijs ik je naar de link (en het verhaal die ik laatst geplaatst heb.
zoekopdracht--> opfokken of--> missing link

het werd een beetje lullig ontvangen door ierdereen maar er staat heel veel informatie in over je brandstof pomp en om het roken tgen te gaan ook!

ik wil niet zeggen dat je hem direct maar op moet voeren maar het kan hiermee ook

het geeft inzicht in de werking van de pomp en met al z'n instellingen.

lees het rustig door, dat is wat de meesten helaas niet hebben gedaan, helaas wel in engels maar goed,....ik dank dat het je kan helpen.

succes ermee!,

groeten,

RoLandrover.
Plaats reactie