chassis rangerover
chassis rangerover
Voor de rangieexperts.
Hoe is het chassis van een rangie zijn die over het algemeen goed of zijn die net zo gevaarlijk als civiele serie chassien?
ZIjn er verder echt zwakker punten bij een rangie? met name bij de V8
Ik doel wel op de wat ouder vanaf 20 jaar en dan in het bijzonder de 3 deurs.
Is een handgeschakelde bak kwestbaarder dan een automaat?
Wie heeft tips?
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Hoe is het chassis van een rangie zijn die over het algemeen goed of zijn die net zo gevaarlijk als civiele serie chassien?
ZIjn er verder echt zwakker punten bij een rangie? met name bij de V8
Ik doel wel op de wat ouder vanaf 20 jaar en dan in het bijzonder de 3 deurs.
Is een handgeschakelde bak kwestbaarder dan een automaat?
Wie heeft tips?
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: chassis rangerover
Hoi Martijn,
Over het algemeen is het chassis van een RR wel goed, maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
in een enkel geval rotten ze nog wel eens boven op de "dwarsbalk" die voor de brandstof tank zit, en het laagste punt daar waar de trekhaak onder aan het chassis gebout word.
De beste bakken zijn de ouderwetse 4-bakken, bij "normaal" gebruik niet stuk te krijgen. Zelf rijdt ik (bijna) altijd met een ZF 4-traps automaat, als ik een auto koop zonder zet ik hem er zelf onder!
De slechste bak is de lt 77 s, de mooiste tussenbak is de Borg Warner visco-bak.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes!!!!!!! Rangie/Mudfactor (4.0 EFI) en 3.5 EFI zonder naam
Over het algemeen is het chassis van een RR wel goed, maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
in een enkel geval rotten ze nog wel eens boven op de "dwarsbalk" die voor de brandstof tank zit, en het laagste punt daar waar de trekhaak onder aan het chassis gebout word.
De beste bakken zijn de ouderwetse 4-bakken, bij "normaal" gebruik niet stuk te krijgen. Zelf rijdt ik (bijna) altijd met een ZF 4-traps automaat, als ik een auto koop zonder zet ik hem er zelf onder!
De slechste bak is de lt 77 s, de mooiste tussenbak is de Borg Warner visco-bak.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes!!!!!!! Rangie/Mudfactor (4.0 EFI) en 3.5 EFI zonder naam
Re: chassis rangerover
Hoi,
Dit soort informatie is meer dan welkom.
Oh ja dan heb je ook nog een 3.5L en 3.8L v8 toch? Zitten daar nog grote verschillen in?
Die zf bak is dat de automaatbak die ook o.a gebruikt wordt in dodge jaguar en bwm?
Zijn er eigenlijk van rangerovers digitale manuals in de omloop?
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Dit soort informatie is meer dan welkom.
Oh ja dan heb je ook nog een 3.5L en 3.8L v8 toch? Zitten daar nog grote verschillen in?
Die zf bak is dat de automaatbak die ook o.a gebruikt wordt in dodge jaguar en bwm?
Zijn er eigenlijk van rangerovers digitale manuals in de omloop?
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: chassis rangerover
Hi Martijn,
Ik heb een CD rom met de handboeken van de Classic RangeRover.
Groet Ruud.
Ik heb een CD rom met de handboeken van de Classic RangeRover.
Groet Ruud.
Re: chassis rangerover
Die CD-rom heb ik ook wel belangstelling voor!
Belangrijk bij de V8 is dat 'ie na ongeveer 150.000 km toe is aan een nieuwe nokkenas en klepstoters.
groet,
Roald
'76RRClassic
Belangrijk bij de V8 is dat 'ie na ongeveer 150.000 km toe is aan een nieuwe nokkenas en klepstoters.
groet,
Roald
'76RRClassic
Re: chassis rangerover
Je hebt een 3.5 carb een 3.5 EFI een 3.9 EFI en een 4.2 EFI de bakken worden idd ook gebruikt in BMW en Jaguar, Dodge weet ik eigenlijk niet!
Ik heb net contact gehad met iemand die deze cd"s ook wil hebben (denk ik) ik heb ze wel, en komen waarschijnlijk binnenkort in omloop.
Die 150000 km "grens" ken ik niet hoor het ligt puur aan het onderhoud! ik ververs om de 10.000 km de olie, en heb pas 1 RR met problemen gehad mbt de klepstoters en nokkenas.
Groeten Rangie/Mudfactor 4.0 EFI en RR 3.5 EFI nog zonder naam.
Ik heb net contact gehad met iemand die deze cd"s ook wil hebben (denk ik) ik heb ze wel, en komen waarschijnlijk binnenkort in omloop.
Die 150000 km "grens" ken ik niet hoor het ligt puur aan het onderhoud! ik ververs om de 10.000 km de olie, en heb pas 1 RR met problemen gehad mbt de klepstoters en nokkenas.
Groeten Rangie/Mudfactor 4.0 EFI en RR 3.5 EFI nog zonder naam.
Re: chassis rangerover
Wat moet zon cd'tje kosten?
GRoet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
GRoet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: chassis rangerover
Ikke ook een cdrommotje van een werkplaatshandboek van de classic Range,eentje van een disco 200TDI heb ik ook wel oren naar(hier heb ik wel het gewone handboek van)
groeten Theo kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael
groeten Theo kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael
Re: chassis rangerover
De cd-roms komen waarschijnlijk als 3e prikker cd op "de markt" daar staan ook de gegevens op van de Disco 200 TDI.
Ik wil dit geheel aan de "uitgever" overlaten !! Wie dat is.................... dat laat ik aan deze gene over om een datum? te "prikken" (lekker dubbelzinng) mbt deze uitgave.
Groeten Rangie
Ik wil dit geheel aan de "uitgever" overlaten !! Wie dat is.................... dat laat ik aan deze gene over om een datum? te "prikken" (lekker dubbelzinng) mbt deze uitgave.
Groeten Rangie
Re: chassis rangerover
Ik heb nog zon cd van nieuwe laro's over disco's freelanders en defenders .
Heeft een apparte naam iets met werkplaats gebeuren.
GRoet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Heeft een apparte naam iets met werkplaats gebeuren.
GRoet,
Martijn
[landrover.mine.nu]