E achter b

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
the_dude

E achter b

Bericht door the_dude »

Hoi,

Het lijkt me intressant om rijbewijs e te halen, nu ben ik al een beetje aan het rond kijken.
Maar heeft iemand ervaring met de cursussen van 1 dag rijden met examen? is dat wat of niet? Goede slechte ervaringen?
Daar zit ik zelf het meest aan te denken lekker snel klaar geen geneuzel enz.

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Muddy

Re: E achter b

Bericht door Muddy »

He martijn

Ik heb het ook gedaan in 1 dag. Is goed te doen, en niet extreem duur.

Je moet wel theorie leren, en een beetje handigheid ivm het steken is het wel handig als je al een beetje met een wagen kan rijden!!!!

grt tijn
the_dude

Bericht door the_dude »

Hoi Tijn

Hoeveel lesuren heb je gehad?
Ik zit te kijken naar een pakket van 7 of 8 uur lessen en daarachteraan een examen.
Ben jij in 1 keer geslaagd?

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Rangie

Bericht door Rangie »

Ik heb 4 lesuren gehad en in 1 keer geslaagd !! makkie, mijn vrouw heeft ook maar 4 lesuren gehad, en ook in 1 keer geslaagd.

Rijden van 08.00 uur tot 12.00 uur even eten en om 13.00 uur examen doen (45 min)

Groeten Rangie/ Mudfactor (4.0 EFI) en 3.5 EFI zonder naam.
peter (c)

Bericht door peter (c) »

Is goed te doen in een dag, zo heb ik het ook gehaald. Het scheelt bovendien als je al wat ervaring met een aanhanger hebt.

Succes,
Peter
Dirty Diel

Bericht door Dirty Diel »

Afgelopen weekend voor het eerst een klein aanhangertje achter de 90 gehangen.
Bochtje achteruit heeft toch meer voeten in de aarde dan ik aanvankelijk dacht!

Ik oefen eerst nog maar eens een beetje voor ik een smak geld moet uitgeven.
Jan W

Bericht door Jan W »

Dag moet lukken, kosten ca €500,00

Een klei aanhangertje is veeeel moeilijker a een grote. De kleine breekt velsneler uit.

Toverwoorden in deze: rustg rijden en de helft van watje ildesturen ook echt sturen

Jw
The_dude

Bericht door The_dude »

Heb wel wat ervaring.
Traktor rijden met heel veel speling op het stuur en de koppeling en iets teveel gewicht kilo of 2 a 3000 ;-)
Was op de camping dus dat was een leuke oefening.
Zon dag kost ongeveer rond de 500 euro , voordat je begint doe je een test om te kijken of het wel haalbaar is.
Ik wacht nog wat mailreacties terug.
Over het algemeen zijn de meeste er positief over.

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Disco

Bericht door Disco »

Nou ben ik toch heel benieuwd,navraag gedaan tussen de €800 en €1000(ik zal m'n gezicht wel niet meehebben(oeps open deur)
bij wie €500????????????????????????????,en de andere heren ook maar € 500,-

Ik rij dagelijks met aanhagers en moet ze uiteraard ook rangeren/inparkeren,rustig aan zoek een lege parkeerplaats op en ga eens wat proberen(doe dit wel effe alleen)
En inderdaad ik krijg m'n opzomerketen in een kleiner parkeervak dan m'n 3xkleinere militaire Saris

Groeten Theo kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael
The_dude

Bericht door The_dude »

Theo,

Deze lijkt mij het meest intressant, komt ook omdat het bij mij in de buurt is en ik al eens eerder een cursus daar heb gedaan, dat beviel erg goed.
Kijk eens op www.bruinsma.net

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
jan aart

Bericht door jan aart »

Martijn,

Ik heb ook m'n E rijbewijs dmv een 1 dags cursus gehaald, inmiddels hebben 5 werknemers van mij ook in 1 dag hun E rijbewijs gehaald. T'is inderdaad niet zo moeilijk.

succes

Jan Aart
Frans

Bericht door Frans »

Als je achteruit rijdt is dat makkelijker om dat in de lage gearing te doen.
Je hoeft dan veel minder snel op alles te reageren, je kunt het rustiger aandoen.
Corrigeren gaat veel makelijker.

Frans Bonnes
Muddy

Bericht door Muddy »

500 Euro????

Hebben jullie geld te veel ofzo???

Ik was in totaal 371 euro kwijt. 8 uur s ochtends beginnen, met 2 man en een instructeur in een BMW 3 serie. Om en om 3 kwartier rijden. Bij de prijzen zitten de boeken er zelfs in.

Bijna iedereen haalt het, heb eigelijk nog nooit gehoord dat iemand het niet haalde!!!

Ik heb mijn rijbewijs trouwens gehaald bij www.hartemink.nl

voor vragen mail maar,

grt tijn
Remco Vegting

Bericht door Remco Vegting »

Ik heb mij E achter B gehaald bij de ANWB...
twee dagen rijden (3 uur eerste dag, 2 uur tweede dag en gelijk examen)

eerst een intest gedaan, zodat ze een idee hebben over hoeveel lesuren je nodig zal hebben.

Ik vond het wel prettig dat het verdeeld was over twee dagen... zit je niet zo heel lang achter het stuur en ik had vrijdag en maandag, waardoor alles weer een beetje kan bezinken :-)

Groetjes,

Remco
www.little-landies.com
www.henryv8.tk
Plaats reactie