verzekering tereinwagen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Herman

verzekering tereinwagen

Bericht door Herman »

Hallo,

Ik wil deze zomer door IJsland trekken met een terreinwagen.
Zou ik daarvoor een speciale 4x4 verzekering voor moeten afsluiten? Of is een gewone autoverzekering voldoende. Op IJsland moeten in ieder geval rivieren doorwaad worden, maar het is wel openbare weg.

Heeft iemand positieve/ negatieve ervaringen met het verzekeren van dit soort reizen?

Bedankt!
blue ranger

Re: verzekering tereinwagen

Bericht door blue ranger »

Volgens mij volstaat een gewone verzekering.
Als je er niet zeker van bent kun je ook je eigen maatschappij bellen

Suc6

Gilco
RR85 Blue Ranger
Martin Merts

Bericht door Martin Merts »

Kijk even op je groenekaart, daar staat of je dekking hebt in IJsland.

Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
Herman

Bericht door Herman »

Bedankt,
Als het goed is geld de dekking wel voor IJsland, maar de vraag is eigenlijk of de standaard dekking voldoende is. Je rijdt daar namelijk wel op ruig terrein. Misschien dat gewone verzekeringsmaatschappijen daar wel problemen mee hebben...
michiel

Bericht door michiel »

Doel je op de cascoverzekering voor schade aan je eigen auto, of WA voor schade aan anderen?

Ik kan me voorstellen dat schade aan je eigen kar wat lastig wordt ( is bij terreinrijden ook niet gedekt volgens mij), maar je WA verzekering is gewoon van toepassing, zolang je je op de openbare weg bevind (met of zonder bruggen bij rivieren).
Martin Merts

Bericht door Martin Merts »

WA en mini-Casco zijn zo en zo wel gedekt.
Een casco dekking zal ook dekking geven op de openbare weg, dat daar de wegen niet allemaal geasfalteerd zijn maakt dan niet uit. Als jij van de weg gaat, om te gaan terein rijden heb je geen dekking net als in nederland. Net even wat polisvoorwaarde er bij gepakt, bijvoorbeeld schade aan banden is niet gedekt en die kans is groter op grindwegen dan hier op het asfalt.
Welke dekking jij hebt weet je zelf beter, maar polis voorwaarden kan je hier vaak vinden: [www.polisvoorwaardenonline.nl]

Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
Herman

Bericht door Herman »

Het gaat om een jonge Defender die ik binnenkort wil gaan aanschaffen. Deze zal ik dan in ieder geval All-risk verzekeren. Het gaat me om schade aan de eigen auto.
Plaats reactie