Handrem!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
johan88lw

Handrem!

Bericht door johan88lw »

Nadat de boodschappen met de LW gehaald zijn, en esther ergens creatief in een bak modder geparkeerd heeft zoals het hoort

kwamen we erachter dat ze waarschijnlijk op de handrem is weggereden, en nu hebben we helemaal geen handrem meer ? kan er gewoon iets losgeschoten zijn o f moet ik het nu ergens anders zoeken,,,,,,

groet johan die net in het donker onder de auto naar een handremkabe aan et zoeken was.
La Gomera

Re: Handrem!

Bericht door La Gomera »

Ola Johan!

Ruik je een nare verbrandinglucht of is de trommel erg heet dan weet je het wel!!!

Adios Henk.
johan88lw

Bericht door johan88lw »

Nee das het rare we ruiken niets, maar als we hem op de handrem zetten kunnen w ehem met een hand wegduwen, tis dan wel een lightweight maar lijkt me niet d ebedoeling, voelt alsof er iets los zit aan de hendel maar weet niet wat
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Johan,

Op Series Land Rover`s (dus ook de LW) zit geen handremkabel, dus niet verder zoeken.
De handrem (eigenlijk transmissierem) wordt bediend door een stangelstel.

Jou handrem is waarschijnlijk niet kapot, alleen maar ingesleten.
Je kunt hem bijstellen met het kleine vierkante boutje aan de achterkant van de trommel (oh, voor het geval je de transmissieremtrommel nog niet gevonden had: die zit achterop de tussenbak).
Het boutje opdraaien tot de trommel niet meer draaibaar is en daarna twee tikjes terug.

Succes,

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
johan88lw

Bericht door johan88lw »

Bedankt morgen met licht na mijn werk ga ik eens naar die trommel zoeken, laat ik wel weten of het gelukt is alvast bedankt voor de info.

groet johan en een heel bezorgde esther
Frans

Bericht door Frans »

Kan natuurlijk ook zijn dat er wat aan het stangenstelsel los (kapot) gegaan is.

Frans
Yuri

Bericht door Yuri »

wat ook wel wel gebeurt als je een iets langer ritje maakt met handrem erop is dat de achterse oliekeerring het begeeft. dan loopt er olie in je handremtrommel en doet'ie NIETS meer.
dan moet die bewuste keerring vervangen worden en de hele boel weer goed ontvet worden. eventueel nieuwe remschoenen.

succes,

Yuri
SIII 109D
Sue

Bericht door Sue »

Ola Hojan!

Geen paniek, zonder handrem doet'ie het ook prima (zegt deze ervaringsdeskundige )! Gewoon altijd in de versnelling zetten en in het terrein leer je snel met je voeten werken, hihi!

Groetjes en succes, Sue en Leopold
Yuri

Bericht door Yuri »

Heee.... daar is ze weer :-)

grtz,

Yuri
SIII 109D
Johan88LW

Bericht door Johan88LW »

Dat in zijn versnelling zetten klopt inderdaad maar hij deed het vorige week nog wel en eigenlijk willlen we hem helamaal origineel houden.

maar ik ga vanmiddag met licht eens onder de auto liggen...brrrr (:

maar eeh hoe gaat het met leopold ?? rijd ie alweer

groet johan en timber
Plaats reactie