Wie heeft ervaring met -het uit de achteruit schieten van de versnelling.
Op het moment dat er enigzins kracht geleverd moet worden, schiet of
zeg liever knalt hij uit z'n versnelling.
Heb em wel eens tegengehouden en dan blijft ie er wel in.
Voor alle duidelijkheid, ik heb een 88 uit 71 met de 1, 2 en achteruit
nog niet gesinchroniseerd. (benzineuitvoering)
Wie heeft het antwoord, alvast bedankt.
Ed.
achteruit versnelling
Re: achteruit versnelling
wat denk je om de oude binnenbanden van een fiets te gebruiken (, schiet de versneling er niet meer uit
dit heeft volgens mij te maken met de afstelling van de pook. hij komt er niet goed in, en zit tegen de tandwielen aan, als je de afstelling veranderd schieten de tandwielen volledig in elkaar en blijft hij in zijn achteruit.
Of dit het is, weet ik niet, maar met een andere 4wd heb ik dit ook gehad, en toen lag het daar aan. De pook schoot toen ook echt terug.
hopelijk heb je hier wat aan, en kan dit aangevult worden door een ervaren monteur prikker.
musketier
Of dit het is, weet ik niet, maar met een andere 4wd heb ik dit ook gehad, en toen lag het daar aan. De pook schoot toen ook echt terug.
hopelijk heb je hier wat aan, en kan dit aangevult worden door een ervaren monteur prikker.
musketier
Achterop het selecteuras deksel zit een klein rechthoekig plaatje met 4 schroeven bevestigt. Onder dit plaatje zie je het uiteinde van de achteruit selecteuras. Als het goed is zit er 0,05 mm speling tussen deze as en de aanslagbout. Als de bout te ver is ingedraaid (via buitenzijde met borgmoer) kan het zijn dat de slag van de achteruitas te kort is, waardoor het tandwiel niet volledig ingrijpt. Mocht deze speling wel juist zijn dan kan de veer van de selecteur vergrendeling te slap zijn geworden of in het ergste geval het tandwiel versleten zijn.
Het achteruit tandwiel is te inspecteren via het selecteuras deksel, voor vervanging moet de tussenbak van de versnellingsbak gescheiden worden.
Zorg er bij vervanging van het tandwiel wel voor dat de juiste wordt besteld.
In seriesbakken zijn 20 en 21 tands tandwielen toegepast met zowel glij als naaldlagers. Ik ben in het verleden een bak tegengekomen die door een LR dealer was gereviseerd, hier zat een verkeerd tandwiel in met als gevolg dat ook deze constant uit z'n achteruit vloog. Aangezien jij de pook met de hand tegen kan houden zal dit bij jou niet het geval zijn.
Dennis B.
Het achteruit tandwiel is te inspecteren via het selecteuras deksel, voor vervanging moet de tussenbak van de versnellingsbak gescheiden worden.
Zorg er bij vervanging van het tandwiel wel voor dat de juiste wordt besteld.
In seriesbakken zijn 20 en 21 tands tandwielen toegepast met zowel glij als naaldlagers. Ik ben in het verleden een bak tegengekomen die door een LR dealer was gereviseerd, hier zat een verkeerd tandwiel in met als gevolg dat ook deze constant uit z'n achteruit vloog. Aangezien jij de pook met de hand tegen kan houden zal dit bij jou niet het geval zijn.
Dennis B.
alvast bedankt
Alvast bedankt voor de tips.
Ik ga het selecteur-as-dekseltje (hoef 't gelukkig niet te spellen) zoeken.
Ed.
Ik ga het selecteur-as-dekseltje (hoef 't gelukkig niet te spellen) zoeken.
Ed.