voor de snelle prikkers,
ik heb net ontdekt dat mijn brandstof tank (defender 90) ergens lekt en ga hem zo bij een vriend van me op de smeerput zetten.
Heeft iemand misschien wat adviezen of weet veel voorkomde oorzaken die het zoeken naar het lek wat zouden kunnen vereenvoudigen?
alvast bedankt, Misha
p.s. Zul je zien dat ik gdvrdmme net getankt heb!
lekke brandstof tank..
Re: lekke brandstof tank..
Hi Misha,
Landrover heeft in z'n ontzettende wijsheid een beschermplaat onder de tank gemonteerd waar zand en ander vochtvasthoudend spul tussen kruipt.
Mijn tank was lek op de bodem, maar omdat die vertjoepte plaat er onder zat, was het niet te zien. Ik heb de tank gedemonteerd, plaat eraf geslepen en de tank dichtgesoldeerd. WEL EERST DE TANK MET STOOM REINIGEN!!!!!, anders moet je een nieuwe kopen,of erger.
Groet Ruud.
Landrover heeft in z'n ontzettende wijsheid een beschermplaat onder de tank gemonteerd waar zand en ander vochtvasthoudend spul tussen kruipt.
Mijn tank was lek op de bodem, maar omdat die vertjoepte plaat er onder zat, was het niet te zien. Ik heb de tank gedemonteerd, plaat eraf geslepen en de tank dichtgesoldeerd. WEL EERST DE TANK MET STOOM REINIGEN!!!!!, anders moet je een nieuwe kopen,of erger.
Groet Ruud.
Misha,
Eventueel tank met water vulle voor het lassen, als er namelijk benzinedampen in zitten kan de zaak exploderen
Succes,
John
Eventueel tank met water vulle voor het lassen, als er namelijk benzinedampen in zitten kan de zaak exploderen
Succes,
John
Los halen goed spoelen met soda en water!!!
dichen met defcon, dit is vloeibaar aluminum en is dus ook bestand tegen dsl.
dit werkt echt goed.
Tip om te van binnen goed te drogen, een grote lamp van 100W er in hangen.
met een pc ventilatortje.
een verfbrand ding werkt niet, brand na 3 uur door!!!!!!!!
en dat is dus ook erg gevaarlijk!!!!
good luck.
dichen met defcon, dit is vloeibaar aluminum en is dus ook bestand tegen dsl.
dit werkt echt goed.
Tip om te van binnen goed te drogen, een grote lamp van 100W er in hangen.
met een pc ventilatortje.
een verfbrand ding werkt niet, brand na 3 uur door!!!!!!!!
en dat is dus ook erg gevaarlijk!!!!
good luck.
Misha,
als de tank flink lekt, kijk dan uit in de smeerput! De benzinedampen blijven hangen in de put en daar wordt je uiteindelijk niet blij van (explosiegevaar/brandgevaar, inademen = carcinogeen =K.)
Succes,
Bob
als de tank flink lekt, kijk dan uit in de smeerput! De benzinedampen blijven hangen in de put en daar wordt je uiteindelijk niet blij van (explosiegevaar/brandgevaar, inademen = carcinogeen =K.)
Succes,
Bob