stationair probleem!!!
Geplaatst: di 03 feb 2004, 16:54
Hallo,
Een lang verhaal...
Heb een nieuwe motor laten plaatsen in mij Disco (3,5 V8)
Deze heb ik op gehaald en liep perfect. Alleen na zo'n 250 km begon hij als hij warm was raar te doen, hij viel terug in toerental, of hield vreselijk in (zo nu en dan) tijdens het rijden.
Advies was, koelvloeistof bijvullen. Dit gedaan.
Hielp echter niet.
Onder de motokap gekeken en aan het luchtfilter was een slang met een diameter van ongeveer 5 cm bevestigd. Hierin zat een dop van een spuitbus, waarin weer een gat was gemaakt van ongeveer 3 cm diameter. De auto reed de eerste 1000 km dan ook 1 op 2,5 (op gas)
Ik heb de dop eruit gehaald en het probleem begon. hij liep veel te hard stationair. na wat gedraai aan de gastoevoer en de stelschroef op de gasverdeler kreeg ik hem weer normaal stationair. Maar de motor wordt veel warmer dan anders.
Ik heb er twee open air filters opgezet en hij liep perfect, ook gelijk een verbruik van net geen 1 op 6. Heel netjes dus. maar hij bleef redelijk warm worden.
Echter de auto is dan aanzienlijk trager als zoals hij is opgehaald. Nu heb ik het originele luchtfilter erop gezet, dan is hij weer bijna niet af te stellen, zakt niet genoeg in toeren als ik bijvoorbeeld een keer licht ronk etc. en de motor wordt weer aardig warm.
Heeft iemand een idee, ik weet het inmiddels niet meer, en begin van mijn larootje te balen.
Deze week kan de inloop olie eraf en kan er gewone olie in.
Groeten Martijn
Een lang verhaal...
Heb een nieuwe motor laten plaatsen in mij Disco (3,5 V8)
Deze heb ik op gehaald en liep perfect. Alleen na zo'n 250 km begon hij als hij warm was raar te doen, hij viel terug in toerental, of hield vreselijk in (zo nu en dan) tijdens het rijden.
Advies was, koelvloeistof bijvullen. Dit gedaan.
Hielp echter niet.
Onder de motokap gekeken en aan het luchtfilter was een slang met een diameter van ongeveer 5 cm bevestigd. Hierin zat een dop van een spuitbus, waarin weer een gat was gemaakt van ongeveer 3 cm diameter. De auto reed de eerste 1000 km dan ook 1 op 2,5 (op gas)
Ik heb de dop eruit gehaald en het probleem begon. hij liep veel te hard stationair. na wat gedraai aan de gastoevoer en de stelschroef op de gasverdeler kreeg ik hem weer normaal stationair. Maar de motor wordt veel warmer dan anders.
Ik heb er twee open air filters opgezet en hij liep perfect, ook gelijk een verbruik van net geen 1 op 6. Heel netjes dus. maar hij bleef redelijk warm worden.
Echter de auto is dan aanzienlijk trager als zoals hij is opgehaald. Nu heb ik het originele luchtfilter erop gezet, dan is hij weer bijna niet af te stellen, zakt niet genoeg in toeren als ik bijvoorbeeld een keer licht ronk etc. en de motor wordt weer aardig warm.
Heeft iemand een idee, ik weet het inmiddels niet meer, en begin van mijn larootje te balen.
Deze week kan de inloop olie eraf en kan er gewone olie in.
Groeten Martijn