Ervaringen met KEW lieren.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Victor Rutten

Ervaringen met KEW lieren.

Bericht door Victor Rutten »

Wie o wie heeft er ervaring met de lieren van het merk KEW?

Ik kan namelijk redelijk goedkoop een 24V KEW8000 kopen, deze zit nog nieuw in doos. De verkoper wil voor het echt serieuze off-road werk een zwaardere lier aanschaffen.

Groeten, Victor Rutten

series III 109 ambulance "Dwarsligger"
SeriousIIa

Re: Ervaringen met KEW lieren.

Bericht door SeriousIIa »

Victor,

Een 8000 zou ik nooit nemen met jou zware ambulance. Als je een keertje echt vastzit kom je daar zeker niet mee los. Die is meer geschikt voor het op je assen vastliggen omdat het spoor net te diep is.

voor een 88 is een 8000 slechts net toereikend als je een beetje vastzit. ALs je goed vastzit is de 8000 zelfs dan al te licht... (heb pas op de CJ van jeroen de 8000 van Warn ziet stallen toen hij errug vastzat gezogen (CJ 1250 kg))

Succces met je verder zoektocht!

als ik iets tegen kom in 24 geef ik je zeker even een gil

Cheers Bowy
jeep-cj

Bericht door jeep-cj »

en als je met snatch blokken gaat werken??
dan verdubbel je al snel de trekkracht
willem
SeriousIIa

Bericht door SeriousIIa »

Ja maar de snelheid blijft zeer minimaal..... zeker omdat hij al trager loopt door de hoge belasting. En je dan de sneheid nog eens halveerd door het snatchblok. Stel dat de lier het toch net niet trekt dan draait de motor in de soep wat minimaal 250 euro kost. Dus ik zou die gok niet willen nemen los van het feit, dat het behoorlijk vervelend is als je een lier hebt en hij werkt niet perfect……. (eigen ervaring )

Cheers Bowy
Victor Rutten

Bericht door Victor Rutten »

Ondertussen heb ik besloten deze niet te kopen, omdat de vraagprijs toch te hoog lag en er gemengde verhalen rondgaan over dit merk en type.

Moet nog maar even verder zoeken.

Groeten, Victor
Plaats reactie