Ik ben in het bezit van een ninety 2.5 NA uit 1986 en ik maak me wat zorgen over het olieverbruik. Nou maak ik me wel meer zorgen over mijn "schatje" want ik had voor mijn land rover niet anders gereden dan in redelijk nieuwe auto's. Ik mocht na het behalen van mijn rijbewijs meteen de lease auto in. Nu, een aantal jaren later, heb ik mijn grote wens vorig jaar in vervulling laten gaan en een Laro gekocht. Jippie de Pippie. Na het wennen aan de rammels, geurtjes, lekkages enz. blijf ik me toch een beetje zorgen maken over het olieverbruik. Verder rookt de auto wel een beetje (zwart, niet blauw) maar dat doen ze toch allemaal.....
Wie kan mij vertellen wat voor mijn auto het normale olieverbruik zou moeten zijn?
Alvast bedankt,
Stijn
olieverbruik
Re: olieverbruik
Olie verbruik hangt samen met het enthousiasme van je rechter voet.
Mijn 110 dt verbruikt ongeveer 3 liter op 10000 km. dat schijnt voor een laro
heel netjes te zijn. Land rover hanteerd de norm 1 L op 1500km verbruik kan iets
betekenen!!!. Dus trek je conclusie.
Don't worry be happy.
Mijn 110 dt verbruikt ongeveer 3 liter op 10000 km. dat schijnt voor een laro
heel netjes te zijn. Land rover hanteerd de norm 1 L op 1500km verbruik kan iets
betekenen!!!. Dus trek je conclusie.
Don't worry be happy.
Stijn,
Ik rij a.s. 16 maart 2004 19 jaar (negentien!) in mijn LR 110 n.a. diesel HT.
In de loop der jaren voorzien van diverse r.v.s. boutjes en moertjes (als extra informatie), alles ziet er nog uit als Nieuw.
De auto is nieuw aangeschaft in 1985, het olie verbruik is in al die jaren nagenoeg constant gebleven n.l. 1 liter olie per 1800 km. (Kendal super HD 20W40).
Zoals het er nu uit ziet kan de auto nog wel 20 jaar mee.
Huidige km. stant ca. 166.000.
Ik rij a.s. 16 maart 2004 19 jaar (negentien!) in mijn LR 110 n.a. diesel HT.
In de loop der jaren voorzien van diverse r.v.s. boutjes en moertjes (als extra informatie), alles ziet er nog uit als Nieuw.
De auto is nieuw aangeschaft in 1985, het olie verbruik is in al die jaren nagenoeg constant gebleven n.l. 1 liter olie per 1800 km. (Kendal super HD 20W40).
Zoals het er nu uit ziet kan de auto nog wel 20 jaar mee.
Huidige km. stant ca. 166.000.
Mooi Gerad,
dat is voor mij ook weer een geruststelling!
Rij een 110 uit 1984, ook 2,5 n/a die ca.1 liter gebruikt op 1500 km. rookt alleen zwart bij flinke bulten/trekken. Ach, ik vermoed wel dat de klepseals vervangen moeten worden maar dat komt wel in het voorjaar.Die van mij heeft 225.000 km gelopen.
Groet Serge
dat is voor mij ook weer een geruststelling!
Rij een 110 uit 1984, ook 2,5 n/a die ca.1 liter gebruikt op 1500 km. rookt alleen zwart bij flinke bulten/trekken. Ach, ik vermoed wel dat de klepseals vervangen moeten worden maar dat komt wel in het voorjaar.Die van mij heeft 225.000 km gelopen.
Groet Serge