Sper en Slip differentieels.
Sper en Slip differentieels.
Hallo Prikkers.
Al tijden zit ik met een schuin ook en een beetje schuim in m?n mondhoek te kijken naar sper- of slipdiffs voor in m?n Blue-Box. Omdat deze apparaten toch niet goedkoop zijn, echter goedkoper dan een goede lier, heb ik nog niet gekocht maar kan ik m?n gedachten er niet vanaf houden.
Ik heb inmiddels een prijsopgave gevraagd bij verschillende bedrijven in europa/USA en overweeg de aanschaf van één of twee stuks. Wel ben ik er al achter gekomen dat er best wat prijsverschillen zijn en dat deze ook sterk afhangen van de bestelgrote.
Om deze reden wil ik peilen of er mensen zijn die ook interesse hebben en mee willen doen. Indien je wel interesse hebt maar het zelf niet ziet zitten om deze in te bouwen is (hulp bij) inbouw bespreekbaar.
Mijn interesse gaat uit naar een ?Detroit TrueTrac?. Deze Limited Slip unit vervangt de bestaande kern uit het differentieel en verdere aanpassingen aan de auto (bediening of compressor) is niet nodig. Hierdoor blijven de kosten beperkt en is dit differentieel uitwisselbaar tussen mijn Series III en Range Rover. Omdat het hier om een Slipdifferentieel worden de krachten toch soepel over de aandrijflijn verdeeld en is deze ook bruikbaar voor een sturende as.
Deze diffs zijn beschikbaar voor alle Land- en Range-Rovers, 10 en 24 splines
Hieronder staat een link naar een site waar behoorlijk veel informatie staat. Ik denk echter niet dat ik ze daar bestel omdat ze daar behoorlijk aan de prijs zijn.
[www.power-trax.de]
Wie heeft er interesse?
Groet, Hendrik.
Blue-Box SIII+RR
Al tijden zit ik met een schuin ook en een beetje schuim in m?n mondhoek te kijken naar sper- of slipdiffs voor in m?n Blue-Box. Omdat deze apparaten toch niet goedkoop zijn, echter goedkoper dan een goede lier, heb ik nog niet gekocht maar kan ik m?n gedachten er niet vanaf houden.
Ik heb inmiddels een prijsopgave gevraagd bij verschillende bedrijven in europa/USA en overweeg de aanschaf van één of twee stuks. Wel ben ik er al achter gekomen dat er best wat prijsverschillen zijn en dat deze ook sterk afhangen van de bestelgrote.
Om deze reden wil ik peilen of er mensen zijn die ook interesse hebben en mee willen doen. Indien je wel interesse hebt maar het zelf niet ziet zitten om deze in te bouwen is (hulp bij) inbouw bespreekbaar.
Mijn interesse gaat uit naar een ?Detroit TrueTrac?. Deze Limited Slip unit vervangt de bestaande kern uit het differentieel en verdere aanpassingen aan de auto (bediening of compressor) is niet nodig. Hierdoor blijven de kosten beperkt en is dit differentieel uitwisselbaar tussen mijn Series III en Range Rover. Omdat het hier om een Slipdifferentieel worden de krachten toch soepel over de aandrijflijn verdeeld en is deze ook bruikbaar voor een sturende as.
Deze diffs zijn beschikbaar voor alle Land- en Range-Rovers, 10 en 24 splines
Hieronder staat een link naar een site waar behoorlijk veel informatie staat. Ik denk echter niet dat ik ze daar bestel omdat ze daar behoorlijk aan de prijs zijn.
[www.power-trax.de]
Wie heeft er interesse?
Groet, Hendrik.
Blue-Box SIII+RR
Re: Sper en Slip differentieels.
Belgische landrover hadden ook een (limited) slip diff achter.
Die zie je vrij vaak te koop staan helemaal verrot? is zoiets niet intressant?
Groet,
MArtijn
[landrover.mine.nu]
Die zie je vrij vaak te koop staan helemaal verrot? is zoiets niet intressant?
Groet,
MArtijn
[landrover.mine.nu]
Wel overwogen, niet gedaan.
Deze zijn vaak overleden en onderdelen om deze nieuw leven in te blazen zijn er niet.
Als ik eraan begin wil ik het goed doen..........
Groet.
Deze zijn vaak overleden en onderdelen om deze nieuw leven in te blazen zijn er niet.
Als ik eraan begin wil ik het goed doen..........
Groet.
Hee Hendrik,
Ik ben eventueel wel geinterresseerd..... (mits the price is right )
Gaat dan wel om mijn Salisbury (Dana 60 ) achteras of eventueel mijn rover vooras.
Laat maar weten hoe het verhaal prijstechnisch in elkaar zit...
Cheers Bowy met een dan nog onstopbaardere SeriousIIa
Ik ben eventueel wel geinterresseerd..... (mits the price is right )
Gaat dan wel om mijn Salisbury (Dana 60 ) achteras of eventueel mijn rover vooras.
Laat maar weten hoe het verhaal prijstechnisch in elkaar zit...
Cheers Bowy met een dan nog onstopbaardere SeriousIIa
Ook ik heb eventueel wel interesse, maar dan wel voor een automatische sper en natuurlijk afhankelijk van de prijs.
In mijn geval betreft het ook een Salisbury achteras.
Groeten, Victor
series III 109 ambulance "Dwarsligger"
In mijn geval betreft het ook een Salisbury achteras.
Groeten, Victor
series III 109 ambulance "Dwarsligger"
Hoi Hendrik,
Sinds vorige week zijn we dealer voor de Tractech lockers geworden.
Ik maak graag een keer prijs voor je.
Groeten Frank D
Sinds vorige week zijn we dealer voor de Tractech lockers geworden.
Ik maak graag een keer prijs voor je.
Groeten Frank D
Ik heb eventueel wel intresse.
Wat mij ook intresseerd is dat bv een Detroit Locker altijd dicht staat en alleen door wringen(in de bochten) open gaat,dit werk dus niet in een stad met alle bochten ,draaien en keren.
Zo'n Tratech locker hoe werkt dat staat dat altijd in?,is het een full lock?,kosten?Kosten(prikbordgangers)?.
Zijn ze er ook voor voor en achter?
Groeten Theo Kaufmann/Disco &RR6X4Carmichael
Wat mij ook intresseerd is dat bv een Detroit Locker altijd dicht staat en alleen door wringen(in de bochten) open gaat,dit werk dus niet in een stad met alle bochten ,draaien en keren.
Zo'n Tratech locker hoe werkt dat staat dat altijd in?,is het een full lock?,kosten?Kosten(prikbordgangers)?.
Zijn ze er ook voor voor en achter?
Groeten Theo Kaufmann/Disco &RR6X4Carmichael
Het is geen enkel probleem om de Detroitlocker te gebruiken in een auto die veel in de stad zit want als je het niet weet dat er een locker is gemonteerd weet je niet beter want je voelt er helemaal niks van zo mooi schakelt de locker in en uit.
De detroitlocker achter en de Truetrac voor de vooras.
De detroitlocker achter en de Truetrac voor de vooras.
Budget Parts is geen importeur, bouwt ze niet in, maar verkoopt wel tegen ongelooflijk lage prijzen. Informeer naar de prijzen van de Detroit Diff Lockers en Truetrac lockers. Nergens goedkoper, ook in Engeland of Duitsland niet !!
Dan gaan we ook Rob maar even bellen geloof ik
Cheers Bowy
Cheers Bowy
Wat mij verteld is dat een Detroit locker om dat dat eigenlijk altijd in staat,en dus in de bochten gaat wringen,daar ik ontzettend veel in de stad rond rij en zeer vaak met aanhangers waar ik ook mee moet rangeren.
Wat mij verteld is dat op de rijksweg met hoge snelheid het verwisselen van baan omdat de locker toch wat vertragend werkt.
Dus samen vattend op het moment dat je er niets van merkt zie ik een hoop voordeel in het handelings vrije/loze systeem.
nu nog een leuke prikkersprijs,gaan we vergelijken en sparen.
Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael
Wat mij verteld is dat op de rijksweg met hoge snelheid het verwisselen van baan omdat de locker toch wat vertragend werkt.
Dus samen vattend op het moment dat je er niets van merkt zie ik een hoop voordeel in het handelings vrije/loze systeem.
nu nog een leuke prikkersprijs,gaan we vergelijken en sparen.
Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael
The_dude schreef:
>
> Belgische landrover hadden ook een (limited) slip diff achter.
> Die zie je vrij vaak te koop staan helemaal verrot? is zoiets
> niet intressant?
Ik ben naarstig op zoek naar een onderdeel uit zo'n Belgische LSD, maar zie ze nooit te koop. Waar zie jij ze zoal (en wat kost dat dan?). Defect is geen bezwaar, als het onderdeel dat ik zoek nog heel is...
Groeten,
Wouter
>
> Belgische landrover hadden ook een (limited) slip diff achter.
> Die zie je vrij vaak te koop staan helemaal verrot? is zoiets
> niet intressant?
Ik ben naarstig op zoek naar een onderdeel uit zo'n Belgische LSD, maar zie ze nooit te koop. Waar zie jij ze zoal (en wat kost dat dan?). Defect is geen bezwaar, als het onderdeel dat ik zoek nog heel is...
Groeten,
Wouter
Re: Sper en Slip differentieels. (wel of niet vermelden prijzen.
Heren, Ik heb alle prijzen inmiddels opgevraagd maar..........
Wat vinden jullie is het correct om die hier te vermelden of juist niet? ik bedoel ik vindt het niet fair om de leveranciers tegen elkaar uit te spelen. Zeker omdat ze al beide een mooie prijs hebben neergelegd.....
Wel of niet vermelden?>
Wat vinden jullie is het correct om die hier te vermelden of juist niet? ik bedoel ik vindt het niet fair om de leveranciers tegen elkaar uit te spelen. Zeker omdat ze al beide een mooie prijs hebben neergelegd.....
Wel of niet vermelden?>
Bowy,
prijzen zijn geen publiekelijk geheim, tenzij dit er bij de prijsafspraak bij vermeld is.
De basis waarop de prijsstelling gecalculeerd is moet er natuurlijk altijd bij vermeld worden.
Als je een prijs bij afname van 10 stuks vermeld als stuksprijs ontbreekt een deel van de informatie en is de vermelde prijs incorrect.
Ook op dit Prikbord zijn prijzen nooit naar de geheime kamer verwezen.
Het vermelden van prijzen kan een tweeledig effect hebben; potentiële kopers vinden de prijs meevallen en melden zich ook voor aanschaf óf reeds gemeldde kopen schrikken van de prijs en haken af.
In ieder geval wordt er duidelijkheid geschapen.
Dat een leverancier voor jou een speciale prijs calculeert wil niet zeggen dat hij dat voor een ander ook niet wil doen.
Elke leverancier zal zorgen dat hij zijn marge ertussen blijft houden, dat bij de een de marge anders ligt als bij de andere heeft met inkoopbeleid en bedrijfsvoering te maken.
Als bekend maken van de prijzen tot gevolg heeft dat er een prijsherstel bij andere leveranciers plaatsvind kan dat een goede zaak zijn.
Als leveranciers hierdoor een prijzenoorlog beginnen zijn ze in beginsel fout bezig maar kunnen de Prikkers hier hun voordeel mee doen.
Als een leverancier niet wil leveren omdat je de prijs bekend hebt gemaakt zal daar zijn redenen voor hebben, of die plausibel zijn is dan nog de vraag.
Wijsheid bij je beslissing,
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
prijzen zijn geen publiekelijk geheim, tenzij dit er bij de prijsafspraak bij vermeld is.
De basis waarop de prijsstelling gecalculeerd is moet er natuurlijk altijd bij vermeld worden.
Als je een prijs bij afname van 10 stuks vermeld als stuksprijs ontbreekt een deel van de informatie en is de vermelde prijs incorrect.
Ook op dit Prikbord zijn prijzen nooit naar de geheime kamer verwezen.
Het vermelden van prijzen kan een tweeledig effect hebben; potentiële kopers vinden de prijs meevallen en melden zich ook voor aanschaf óf reeds gemeldde kopen schrikken van de prijs en haken af.
In ieder geval wordt er duidelijkheid geschapen.
Dat een leverancier voor jou een speciale prijs calculeert wil niet zeggen dat hij dat voor een ander ook niet wil doen.
Elke leverancier zal zorgen dat hij zijn marge ertussen blijft houden, dat bij de een de marge anders ligt als bij de andere heeft met inkoopbeleid en bedrijfsvoering te maken.
Als bekend maken van de prijzen tot gevolg heeft dat er een prijsherstel bij andere leveranciers plaatsvind kan dat een goede zaak zijn.
Als leveranciers hierdoor een prijzenoorlog beginnen zijn ze in beginsel fout bezig maar kunnen de Prikkers hier hun voordeel mee doen.
Als een leverancier niet wil leveren omdat je de prijs bekend hebt gemaakt zal daar zijn redenen voor hebben, of die plausibel zijn is dan nog de vraag.
Wijsheid bij je beslissing,
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Hoi Aad, Volgens mij is er geen speciale prijs voor mij berekend maar wel een speciale prikkersprijs... dus zal als ik geen reactie van Kees of Frank (dat de prijzen persoon specifiek zijn) naar mij gemaild krijg de prijzen hier vanavond bekend maken.....
Cheers Bowy
Cheers Bowy
Doe voorzichtig.
Ik zou voorzichtig zijn met het bekent maken van de prijzen.
Immers jij hebt er ook niet bijgezegd dat je ze openbaar maakt op het internet......
Je kan in een klap hun markt verpesten omdat ze jouw een plezier willen doen.
Verkloot niet een vertrouwensband die je met je leverancier hebt.
Dat is het niet waard.
Ik wacht ook de prijzen uit Engeland en de VS nog even af want zoals ik het nu gezien heb kan het goedkoper ivm de lage dollar.
Groet, Hendrik
Blue-Box
Immers jij hebt er ook niet bijgezegd dat je ze openbaar maakt op het internet......
Je kan in een klap hun markt verpesten omdat ze jouw een plezier willen doen.
Verkloot niet een vertrouwensband die je met je leverancier hebt.
Dat is het niet waard.
Ik wacht ook de prijzen uit Engeland en de VS nog even af want zoals ik het nu gezien heb kan het goedkoper ivm de lage dollar.
Groet, Hendrik
Blue-Box
Re: Doe voorzichtig.
Dat is ook de reden dat ik dit berichtje heb geplaatst en nog even afwacht. Mochten ze een speciale prijs voor mij hebben genoemd dan ga ik ervan uit dat Kees of Frank even een mailtje naar mij stuurt (is wat mij betreft ook prima dat ze persoonlijke prijzen afspreken) maar anders kan ik de prijzen net zo goed hier vermelden toch?
Misschien zijn er andere leveranciers die hier een mening over hebben?
Laat eens wat van jullie horen jongens.......(ben wel benieuwd hoe jullie als leveranciers hier tegen aan kijken)
Cheers Bowy
Misschien zijn er andere leveranciers die hier een mening over hebben?
Laat eens wat van jullie horen jongens.......(ben wel benieuwd hoe jullie als leveranciers hier tegen aan kijken)
Cheers Bowy
Re: Doe voorzichtig.
Kijk Bowy een mailtje moet je zien als een persoonlijke brief aan jouw.
Dat je andere mee laat lezen is uiteraard voor jouw.
Het is natuurlijk wel zo in het kader van de prikvoordeelweken dat we allemaal gebaat zijn bij een eerlijke prijs/goede service.
Hou de eer aan je zelf geef ze een mailtje/belletje(Frank en Rob(of was het kees zonder emailadres).
Ik geloof dat er voor beide adressen wat te zeggen is en wie weet,wie weet wanneer je ze nodig heb voor het een of ander(uiteraard heeft een Laro dit eigenlijk niet nodig maar ja met al die omgebouwde j***ies moeten we natuurlijk wel wat doen om ze voor te blijven).
Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael(straks op bezoek bij bp)
Dat je andere mee laat lezen is uiteraard voor jouw.
Het is natuurlijk wel zo in het kader van de prikvoordeelweken dat we allemaal gebaat zijn bij een eerlijke prijs/goede service.
Hou de eer aan je zelf geef ze een mailtje/belletje(Frank en Rob(of was het kees zonder emailadres).
Ik geloof dat er voor beide adressen wat te zeggen is en wie weet,wie weet wanneer je ze nodig heb voor het een of ander(uiteraard heeft een Laro dit eigenlijk niet nodig maar ja met al die omgebouwde j***ies moeten we natuurlijk wel wat doen om ze voor te blijven).
Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael(straks op bezoek bij bp)
PRIJZEN!
Hoi,
Inmiddels heb ik contact gehad met zowel Budgetparts als Daams.
Zij zijn van mening dat het prima is om de prijzen te publiceren op het prikbord door een prikker (Dit zullen zij zelf in principe niet doen omdat dit tegen de regels van het prikbord in druist , nl geen commerciële advertenties). Mits niet gesproken is over specifieke persoonlijke afspraken. (Deze worden soms gemaakt op basis van ordergrootte of andere van invloed zijnde factoren)
Naar aanleiding van dit antwoord hier dan ook de prijzen van de lockers:
De Detroit voor in de Salisbury achteras kost:
422,00 bij BudgetParts
492,35 bij Daams ( -10% = 443.12)
De Truetrac voor in de rover vooras
499,00 bij BudgetParts
685,82 bij Daams (-10% = 617.24 )
Prijzen zijn exclusief BTW!!
Dit zijn de standaard prijzen bij beide bedrijven. Prikkers krijgen bij Daams 10% prikkers korting. (zoals vermeldde prijs tussen haakjes)
Van beide bedrijven kreeg ik ook te horen dat zij het zelfs wel prettig vinden dat ik de prijzen even publiceer omdat het een hoop telefoontjes en mailtjes scheelt
Hoop dat iedereen er wat mee kan! Mocht je serieus overwegen een locker aan te schaffen dan raad ik je aan even met Hendrik contact op te nemen, vanwege de (mogelijke) korting door het ontstaan van een bepaalde ordergrootte.
Cheers Bowy
Ps aan dit hele verhaal kunnen geen rechten worden ontleend in wat voor vorm dan ook
Inmiddels heb ik contact gehad met zowel Budgetparts als Daams.
Zij zijn van mening dat het prima is om de prijzen te publiceren op het prikbord door een prikker (Dit zullen zij zelf in principe niet doen omdat dit tegen de regels van het prikbord in druist , nl geen commerciële advertenties). Mits niet gesproken is over specifieke persoonlijke afspraken. (Deze worden soms gemaakt op basis van ordergrootte of andere van invloed zijnde factoren)
Naar aanleiding van dit antwoord hier dan ook de prijzen van de lockers:
De Detroit voor in de Salisbury achteras kost:
422,00 bij BudgetParts
492,35 bij Daams ( -10% = 443.12)
De Truetrac voor in de rover vooras
499,00 bij BudgetParts
685,82 bij Daams (-10% = 617.24 )
Prijzen zijn exclusief BTW!!
Dit zijn de standaard prijzen bij beide bedrijven. Prikkers krijgen bij Daams 10% prikkers korting. (zoals vermeldde prijs tussen haakjes)
Van beide bedrijven kreeg ik ook te horen dat zij het zelfs wel prettig vinden dat ik de prijzen even publiceer omdat het een hoop telefoontjes en mailtjes scheelt
Hoop dat iedereen er wat mee kan! Mocht je serieus overwegen een locker aan te schaffen dan raad ik je aan even met Hendrik contact op te nemen, vanwege de (mogelijke) korting door het ontstaan van een bepaalde ordergrootte.
Cheers Bowy
Ps aan dit hele verhaal kunnen geen rechten worden ontleend in wat voor vorm dan ook