Landrover Freelander

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
P Verhoeff

Landrover Freelander

Bericht door P Verhoeff »

Wij zijn op zoek naar een nieuwe auto.........Landrover Freelander

Liefst: Zwart of donkerblauw
leeftijd: ongeveer 2001
5 deurs
1.8 motor
cruse control
hand geschakeld
airco
Martin Merts

Re: Landrover Freelander

Bericht door Martin Merts »

Weet je zeker dat je een 1.8 motor wilt?

Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
Jans Kinds

Bericht door Jans Kinds »

Ik weet natuurlijk niet hoeveel kilometers je rijdt, maar ik zou voor de TD4 diesel gaan. Ik heb inmiddels mijn tweede, bevalt uitstekend. Wel grijs kenteken, dus twee ziplaatsen. De 1,8 motor heeft maar krap aan genoeg power en koppel om een beetje leuk met de Freelander te kunnen spelen.

Groet
Jans Kinds
FreeTD4-oto maatje
Frans

Bericht door Frans »

Gezien op Marktplaats.nl

Aangeboden: MOOISTE LAND ROVER FREELANDER
Prijs: 16.900.-
Beschrijving: Te Koop

Land Rover Freelander Station Wagon 1.8 I

· Km Stand 95.000
· Bouwjaar 31-12-1998
· 5 Deurs
· Antraciet Metalic
· Abs
· Airbag Dubbel
· Airconditioning
· Alarm Met Afstandsbediening
· Buitenspiegels Verwarmd
· Centrale Vergrendeling Met A.b.
· Elektrische Buitenspiegels
· Elektrische Ramen
· Elektrische Schuifdak
· Getint Glas
· In Hoogte Verstelbaar Stuur
· Accu Met Grotere Capaciteit
· Achterbank Neerklapbaar
· Lichtmetalen Velgen
· Trekhaak
· Radio/cassette
· Startonderbreker
· Stuurbekrachtiging
· Traction Control
· Metalen Zij Dorpels
· Kunststof Bullbar Voor Org. Enz. Enz. Enz….

Nieuwe Apk

Vraagprijs : € 16.900,-

Tel: 053-4340006 (tijdens Werkuren)
Gsm: 06-27494949

Foto: Klik hier om de foto te bekijken
Datum: 21-01-2004, 19:04
Gezien: 1366 keer bekeken.
P Verhoeff

Bericht door P Verhoeff »

Ja daar zijn wij wel naar opzoek
heb je misschien een idee?
Jans Kinds

Zoals Frans ook al aangeeft: kijk op marktplaats.nl. Landrover heeft een eigen gedeelte en ga met zoekfuntie naar Freelanders. Andere mogelijkheden zijn uiteraard alle auto zoek sites. Of alle dealers (staan ook op deze pagina)
Aanbod is ruim aanwezig. Kies bij voorkeur de TD4 en niet de Dx of Di modellen. Dit is nl. sw oude eigen diesel van Landrover. De TD4 is van BMW, common rail turbo. Is sterker en stiller en wat ik zo hoor ook betrouwbaarder.
Grijs kenteken is er in principe alleen in de drie deurs. Alhoewel ik ergens een advert. heb zien staan van de 5-deurs in grijs, maar dan waarschijnlijk (bijna zeker) met dicht tussenschot.
de TD4 is ergens in het najaar van 2000 op de markt gekomen.
Vraag maar voor meer info.

Groet
Jans Kinds
FreeTD4-oto maatje
paul de Haas

Bericht door paul de Haas »

Kijk, zoek en bekijk , het blad 4wd auto magazine is ook de moeite waard om eens goed door te bladeren. Best wel geinig karretje eigenlijks. Er kan dacht ik geen 'roofrack' op. Dat was de reden dat een maat van mij de Freelander niet zo zag zitten.
Jans Kinds

Freelander heeft inderdaad geen dakgoten. Er zijn alleen dakrailingen te krijgen en ik heb zeer grote twijfels of dat sterk en groot genoeg is voor een echt roofrack.
Ik denk het niet.

Groet
Jans Kinds
FreeTD4-oto maatje
Iris

Bericht door Iris »

Hannibal maakt roofrack's voor Freelanders dus dat moet wel lukken
Ik heb zelf in oktober een Freelander erbij gekocht een 18i 5 (1999) deurs en eerlijk is eerlijk het is een lekker LaRo-tje als het regent is het wel eens fijn om droog te zitten,maar het echte LaRo gevoel heb ik er niet bij

Iris
Nipper90
4Bessie
Jans Kinds

Zo zie je maar weer: nooit te oud om te leren. Dat vind ik de mooie functie van dit soort prikborden. Dus wel roofrack.
Het, wat jij noemt, echte Land Rover-gevoel ken ik niet. Dus kan er ook niet over oordelen. Kan me er wel iets bij voorstellen. Staat wel op het verlanglijstje, ja wat staat er niet op ?
Ik ben voorlopig tevreden met de Freelander.
Groet
Jans Kinds
FreeTD4-oto maatje.
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Jans,

Het "echte Land Rover gevoel" is als:

- oren die onder de 60Db niets meer horen
- eelt op je achterwerk van gebrek aan vering
- eelt aan de binnenzijde van je handen van het sturen en schakelen
- een zwarte gloed over je handen van het regelmatige sleutelen
- nooit zeggen wanneer je weer thuis bent
- de zekerheid hebben dat je altijd thuis komt, al is het met een auto-ambulance

Misschien een beetje zwart/wit maar ik ben nog steeds gek op m`n Series IIa met een Cw waarde van een vliegend droogdok en het comfort van een houten balk.

Je koopt een Land Rover en je krijgt er een wereld vol met vrienden gratis bij.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Jans Kinds

Aad, ik heb gelukkig ?? al last van lawaaidoofheid, tv altijd wat harder dan Anke leuk vindt, en de overige verschijnselen zullen dan ook wel komen.
De onderlinge band, begin ik al duidelijk te merken, terwijl ik nog niemand van dit forum persoonlijk heb ontmoet.
Prikkersdag kijk ik met spanning naar uit.
Diep in mijn geheugen gravend, heb ik toch ooit een 50 km in een, waarschijnlijk 88 pickup gereden, was in 1974 en dat ding was al een fiks aantal jaren oud. Ik kan me nog herinneren dat de draaicirkel ontstellend groot was, en dus bijna een benzinepomp meenam van de garage waar mijn toenmalige baas deze auto kocht.
Ja.... het geheugen.... het kwartje valt af en toe wat laat.

We blijven prikken!
Groet
Jans Kinds
FreeTD4-oto maatje
Jan Schober

Je vergeet iets

Bericht door Jan Schober »

En Natuurlijk niet te vergeten het naast de weg rijden ipv er op (daar zijn ze toch voor).

Jan Schober
andre

Bericht door andre »

Hou wel even in je achterhoofd dat sinds enkele maanden een probleempje aan de Freelander 1.8 is ontdekt. Volgens mij ging het om koelvloeistof verlies of de pakkingrand. Ik weet het niet meer precies. Het probleem begon zich voor te doen na 50.000 km of zo en zou inmiddels ook bij Land Rover zelf bekent zijn. Een en ander zou zo ernstig zijn dat het duizenden euro's gaat kosten...
Misschien dat iemand hier een aanvulling op kan geven voor deze adspirant koper.

Andre
Plaats reactie