van grijs naar geel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Sander Ehbets

van grijs naar geel

Bericht door Sander Ehbets »

Heeft iemand wel eens een grijze 109 ex-leger laten omzetten op geel kenteken ?
Hij is nu bijna belasting vrij dus dat maakt dan niet meer uit.Uiteraard moet er een bankje achterin en veiligheidsriemen voorin. De man van de RDW helpdesk zegt dat het grootste probleem meestal in de remvertraging zit die moet voor personenauto's beter zijn dan voor bedrijfsauto's namenlijk 5,8 m/s/s. Kan dit problemen opleveren tijdens zo'n keuring als de remmen in normaal goede conditie verkeren ? Ook het geluid zou onder zwaardere normen vallen, dat kan bij een Laro niet goed uitpakken zou je zeggen.
groeten Sander
Frank Geerts

Re: van grijs naar geel

Bericht door Frank Geerts »

Afgelopen zomer gedaan.Banken achterin waren niet aanwezig en is ook niet verplicht voor de keuring!
Denk er aan dat de voorruitverwarming het doet, riemen voor aanwezig zijn en de rugleuningen van de voorstoelen vast zitten.
Auto wordt bij de RDW gewogen en de remmen worden getest voor de gele eisen. Dit hoeft geen enkel probleem te zijn. Waren bij mij ( Amsterdam) 15 minuten bezig en klaar.

Frank Geerts
www.frankgeerts.nl
Plaats reactie