Koelwater zender

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Keesje en SantA

Koelwater zender

Bericht door Keesje en SantA »

Weet er iemand of je de zender van het koelwater kan doormeten. Thermostaat is goed maar de meter slaat maar minimaal uit. Ik verdenk dus de zneder.. Ik heb al wel de contacten schoongemaakt maar daar zit het niet in
the_dude

Re: Koelwater zender

Bericht door the_dude »

Door de weerstand te meten maar ik heb geen idee wat de goede waarde zal zijn.
Maar er is vast iemand die het wel weet.

GRoet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Tinus

Bericht door Tinus »

Als je het stekkertje eraf haalt en tegen het blok (aarde) houdt moet hij oplopen tot max temperatuur. Ik heb in de winter de helft van de radiator dicht met een stuk board, anders komt hij bijna niet op temperatuur, zeker als het vriest.

Suc6 Tinus "90" 2.5D
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

100 grC-35 ohm,90 grC-50 ohm,80grC-68 ohm,70 grC-95 ohm, 60grC-127 ohm, 50grC-180ohm,40grC-250 ohm, 30grC-390 ohm, 20grC-510 ohm.

Met dank aan Yuri,

Dennis B.
Yuri

Bericht door Yuri »

Hoi Kees,

dit zijn idd de gemiddelde waarden. tussen de verschillende (merken) sensoren kan ook een aanzienlijke verschil zitten.
ook zijn de 24V klokken niet OK.
dit is een stevige bewering maar iemand die het durft mag mij het tegendeel komen bewijzen. ik heb er veel tijd in gestoken om te proberen een "kloppende" uitlezing te krijgen maar dat is naar mijn idee NIET mogelijk met deze meters en sensoren.
dus als je een 24V systeem hebt, spaar je moeite.

er is maar een ding belangerijk: waar staat je naald bij 100gr C ??? want dan moet je stoppen.

dit kan je heel eenvoudig testen: schroef je sensor uit je blok, verleng het meet draadje en maak een draad aan de sensor body en verbind deze met massa. hang de boel in een bakkie kokend water (camping gas brandertje op je wing en een pannetje erop) en noteer de stand van de naald. dit is de enige echt belangerijke waarde en die wil je dus weten.

met 12V klokken heb ik geen ervaring. de sensoren zijn het zelfde. (ook voor olie en water)

succes,

Yuri
SIII 109D
Plaats reactie