Vacuumpomp en smoorklep

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Keesje en SantA (S3 109 D )

Vacuumpomp en smoorklep

Bericht door Keesje en SantA (S3 109 D ) »

Ik heb een 5x gelagerd diesel blok in mijn S3 van 75 liggen.
Naar mijn weten een gewoon civiel blok.
Onlangs is er een remsysteem ( met bekrachtiger ) van een militaire S3 opgezet. Remmen gaat nu aanzienlijk beter maar naar aanleiding van een doorgesmolten vacuum slang naar de rembooster ( is inmiddels vervangen ) de volgende vragen. Ik kan in Haynes en de CD roms niet alles vinden en ook met zoekopdrachten kom ik er niet helemaal uit.

Als de motor draait en ik haal de vacuumslang van mijn rembooster is het dan de bedoeling dat deze zuigt en zoja hoeveel ? Nu gebeurt er dus niets.

Vanaf het pompje gaat er ook een slang naar het inlaatspruitstuk ?
Zit daar die zgn. smoorklep waar ze het wel eens over hebben ? Wat is de werking van dit ding, want als de vacuumpomp niet zuigt dan zal daar ook weinig gebeuren.

Ik lees ook dat mensen deze smoorklep verwijderen of blokkeren, heeft dit bij mij ook zin ? De auto reed altijd 95 op de teller maar sinds de gemolten slang nog maar 80.

Ik lees ook nog dat men deze pomp vervangt door iets van een andere auto en dat men dan weer de smoorklep blokkert en alleen de rembooster hier op aan sluit.

Veel vragen dus over een gedeelte van de auto wat ik niet zo begrijp en waar ik niet zo veel over vind wat mij tevreden stelt. Je mag eventueel ook bellen op 0164-604611 als het een heel lang verhaal wordt.
Alvast bedankt.
boreeli

Re: Vacuumpomp en smoorklep

Bericht door boreeli »

Ik heb ook problemen gehad met de klep en ik heb nu een vacuumpompje van een peugeot 205 erop gezet, kijk eens bij www.serie3 of zo, het is een hele mooie site van iemand van het prikbord, er staan foto's en uitleg op en het werkt allemaal perfect.
Harry Woker (de RUS)

Bericht door Harry Woker (de RUS) »

Dat is de site van medeprikker Victor Rutten, hij staat ook in het smoelenboek.
vr.gr
Harry
Victor Rutten

Bericht door Victor Rutten »

En het adres is [www.series3.nl]

Groeten, Victor Rutten

seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
Plaats reactie