Hoi Dennis, kun je voor mij een partnumber vinden voor een oliedruk-regelklep voor een motor ZONDER oliekoeler? Of kun je me helpen met tips waar te zoeken? Ik wil mijn koeler maar helemaal afkoppelen; een themostaat kan ik niet ondekken, wel een temperatuursensor (ether), en inderdaad een mofje met een veer en een kogel erin (zit vast aan de oliekoeler-radiator). Deze laatste is thans niet opgenomen in de bypass. Afkoppelen en een aangepaste oliedrukregelklep lijkt me de beste optie; motor is nog tamelijk nieuw: ca 15000 km; een versleten oliepomp lijkt me niet waarschijnlijk.
Bvd !!
Lw
vraag aan Dennis101
Re: vraag aan Dennis101
Partnr 549909 voor het dopje met de juiste hoogte, en partnr 232044 voor de afdichtring (deze ring is dezelfde als je al had). Sue had alleen de koeler er tussenuit gehaald, en hiervoor in de plaats een pijp, of slang gemonteerd dat werkt ook prima. Kun je de klus uitstellen tot het mooier weer wordt (zomer/voorjaar).
De manier waarop je de by pass hebt gemaakt verklaart dus inderdaad de lage oliedruk.
Dennis B.
De manier waarop je de by pass hebt gemaakt verklaart dus inderdaad de lage oliedruk.
Dennis B.
Bedankt voor de moeite !! Ik ga de oliedrukregelklepperij bestellen, lijkt me toch wat safer.
Oja, karterpakking gewooen weglaten ?? en alles met siliconenpakkingsmateriaal in mekaar zetten is OK? Heb nog wat lekkerij, welicht door de hoge olie-circulatiesnelheid door de bypass.
gr
LW
Oja, karterpakking gewooen weglaten ?? en alles met siliconenpakkingsmateriaal in mekaar zetten is OK? Heb nog wat lekkerij, welicht door de hoge olie-circulatiesnelheid door de bypass.
gr
LW
Nee, wel gewoon een carterpakking eventueel met een dun laagje vloeibaar, maar droog zou voldoende moeten zijn.
Wel goed schoonmaken, en oude pakkingresten helemaal verwijderen.
Dennis B.
Wel goed schoonmaken, en oude pakkingresten helemaal verwijderen.
Dennis B.