2,25l diesel
Geplaatst: ma 12 jan 2004, 12:36
Hoi,
Sinds enige tijd ben ik een motor aan het reviseren. Hierover heb ik een vraag.
Moeten de kleppen draaien? En als ze moeten draaien, hoe kan men dat regelen? Op sommige tuimelaars is te zien dat de kleppen niet gedraaid hebben.
Moeten de tuimelaars ook vervangen worden bij slijtage van het contact met de klep, of kun je er een stukje van af slijpen?
Voor de motor in mijn eigen auto (2,25l diesel ex-militair) heb ik ook een vraag.
Een tijd geleden heb ik hier de klepsteel rubbers vervangen. Ook heb ik de gehele tuimelaars losgehad en gedemonteerd. Bij montage wist ik alleen niet meer wat de plaats van de strelringen was. De plaats heb ik toen bepaald aan de slijtsporen op de ringen, tuimelaars en lagerblokken. Is er een vaste plaats voor deze ringen, of verschilt dat per motor.
Hoe moeten de tuimelaars eigenlijk op de klep rusten. In het midden of ergens aan de zijkant.
Een hoop vragen die volgens mij allemaal op hetzelfde neerkomen.
Groeten,
Dave Frencken.
Sinds enige tijd ben ik een motor aan het reviseren. Hierover heb ik een vraag.
Moeten de kleppen draaien? En als ze moeten draaien, hoe kan men dat regelen? Op sommige tuimelaars is te zien dat de kleppen niet gedraaid hebben.
Moeten de tuimelaars ook vervangen worden bij slijtage van het contact met de klep, of kun je er een stukje van af slijpen?
Voor de motor in mijn eigen auto (2,25l diesel ex-militair) heb ik ook een vraag.
Een tijd geleden heb ik hier de klepsteel rubbers vervangen. Ook heb ik de gehele tuimelaars losgehad en gedemonteerd. Bij montage wist ik alleen niet meer wat de plaats van de strelringen was. De plaats heb ik toen bepaald aan de slijtsporen op de ringen, tuimelaars en lagerblokken. Is er een vaste plaats voor deze ringen, of verschilt dat per motor.
Hoe moeten de tuimelaars eigenlijk op de klep rusten. In het midden of ergens aan de zijkant.
Een hoop vragen die volgens mij allemaal op hetzelfde neerkomen.
Groeten,
Dave Frencken.