Komende zomervakantie gaan we met ons Werkezeltje naar Northumberland, vlak onder de grens met Schotland (Cheviot Hills). Nou ligt greenlanen (rijden over de onverharde paden) daar steeds lastiger door lobby-activiteiten van wandelaars, mountainbikers en boeren waardoor via juridische constructies steeds meer paden worden afgesloten.
Om problemen te voorkomen is het verstandig vooraf bij local councils (right of way-officer) te checken of je de voorgenomen paden wel mag rijden.
Wie heeft namen, telefoonnummers, websites of mailadressen van deze instanties/personen?
Alvast bedankt!
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Greenlanen in noord-Engeland
Re: Greenlanen in noord-Engeland
Hoi Bob,
probeer t eens via [www.glass-uk.org]
of
[www.slroc.co.uk]
Veel plezier dat deel van GB is zeker de moeite waard
Gerben
probeer t eens via [www.glass-uk.org]
of
[www.slroc.co.uk]
Veel plezier dat deel van GB is zeker de moeite waard
Gerben
Re: Greenlanen in noord-Engeland
Bob,
Gerben heeft gelijk. Stel de vraag aan de Green Lane Association (GLASS). Ik ben daar een aantal jaren lid van geweest (toen ik in Engeland woonde) en via hen kun je zo aan namen en tel. nrs. komen van right-of-way officers en plekken waar je de zgn. 'definitive map' kunt inzien. Kort gezegd is dat de Ordnance Survey Map (waarschijnlijk 1 op 25.000) waar ingekleurd is welke RUPP's (Road used as public path) en Byways 'vehicular rights' hebben en of er op routes sprake is van een temporary ban of voluntary ban.
De eelijkheid gebied mij te zeggen dat ik gedurende 3,5 jr. in Engeland nooit een definitive map geraadpleegd heb. Mijn insteek was dat Byways altijd vehicular rights hebben (juridisch 98 procent juist) en als er een tijdelijke sluiting is dient dit aangegeven te worden. Dus geen bordje: rijden maar.
Ik neem aan dat GLASS het ietwat anders verteld en je moet je inderdaad goed voorbereiden als je een National Park inwilt want de LRO lezend de afgelopen maanden lijkt daar e.e.a. wel aangescherpt.
Suc6 in Engeland! Erg mooi, en veel rustiger rijden dan tijdens een LRCH evenement (Zucht, waarom ben ik teruggekeerd naar NL....?).
Harry & de RUS
Gerben heeft gelijk. Stel de vraag aan de Green Lane Association (GLASS). Ik ben daar een aantal jaren lid van geweest (toen ik in Engeland woonde) en via hen kun je zo aan namen en tel. nrs. komen van right-of-way officers en plekken waar je de zgn. 'definitive map' kunt inzien. Kort gezegd is dat de Ordnance Survey Map (waarschijnlijk 1 op 25.000) waar ingekleurd is welke RUPP's (Road used as public path) en Byways 'vehicular rights' hebben en of er op routes sprake is van een temporary ban of voluntary ban.
De eelijkheid gebied mij te zeggen dat ik gedurende 3,5 jr. in Engeland nooit een definitive map geraadpleegd heb. Mijn insteek was dat Byways altijd vehicular rights hebben (juridisch 98 procent juist) en als er een tijdelijke sluiting is dient dit aangegeven te worden. Dus geen bordje: rijden maar.
Ik neem aan dat GLASS het ietwat anders verteld en je moet je inderdaad goed voorbereiden als je een National Park inwilt want de LRO lezend de afgelopen maanden lijkt daar e.e.a. wel aangescherpt.
Suc6 in Engeland! Erg mooi, en veel rustiger rijden dan tijdens een LRCH evenement (Zucht, waarom ben ik teruggekeerd naar NL....?).
Harry & de RUS