nieuwe defender 90 TD5

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
monique

nieuwe defender 90 TD5

Bericht door monique »

Mensen,

Ik ben erg enthousiast over de Defender 90 td5 en zit er over te denken om deze te kopen. Wil er onder andere mee op vakantie gaan, cursussen gaan volgen en mee in het terrein gaan rijden.

Wie kan mij advies geven waar ik op moet letten. Heeft een nieuwe auto bv toch nog veel onderhoud nodig??
Het is mijn enige auto, is dit een verstandige keuze? want ik twijfel toch nog een klein beetje omdat ik soms negatieve verhalen hoor over de Defender.
Wie kan mij advies geven?

Groeten Monique
monique

Re: nieuwe defender 90 TD5

Bericht door monique »

sorry, heb dit bericht gisteravond ook al verzonden.
Als ik wist hoe ik dit moest verwijderen zou ik het doen.
Helaas weet ik dat dus niet.

Maar al vast bedankt voor de reacties.
Monique
Kees van de Weijdeven

Bericht door Kees van de Weijdeven »

Hoi monique, als je hem hebt wil ik wel een x met je mee het terein in.Lijkt me leuk.Maar een verstandige keus zo,n defender, alleen moet je je wel afvragen of je er goed aan doet om hem prive en voor de hobby te gebruiken.
succes kees
Marc

Bericht door Marc »

Er zijn er wel meer hier die best een keer met je het terrein win willen, dat is het probleem niet.

Of een Defender een verstandige keus is is moeilijk te zeggen. Zelf heb ik een Defender uit 1991. Het is mijn enige auto (daarnaast nog wel een motor en een paar fietsen), maar ik ben er niet echt van afhankelijk.
In principe is een Landrover een goede auto en hoeveel onderhoud je nodig hebt hangt er uiteraard vanaf wat je er precies mee doet. Kom je met je Defender nooit in het terrein dan zal dit zich ook vertalen in de hoeveelheid onderhoud.
Frank D

Bericht door Frank D »

Een hele goede keuze zowel voor hobby als dagelijks gebruik.
Onderhoud 1 keer per 20000km en op grijs kenteken lekker lage vaste lasten.
Bij gezond denken tijdens terreinrijden is er weinig extra onderhoud nodig buiten het regelmatig wassen en schoonhouden van de 90 natuurlijk.
En de TD5 rijdt fantastisch en probleemloos.

Succes bij het maken van je keuze Frank D
Hugo

Bericht door Hugo »

Monique,

Bij normaal gebruik zal de TD5 net zo betrouwbaar zjin als willekeurig welke andere auto. Verhalen over electrische en mechanische problemen vind je hoofdzakelijk bij oudere modellen (2.5D, 2.5TD, 200TDi). Voor een groot deel is dit (volgens mij) toe te schrijven aan de manier van gebruiken en de daarbij horende onderhoudskosten. Als je veel met je wagen in het terrein komt zul je moeten accepteren dat er meer en duurder onderhoud nodig is aan bv. remmen, aandrijving, filters etc. Accepteer je dat niet en verwaarloos je het onderhoud dan krijg je op den duur dat de wagen minder betrouwbaar wordt.

Als je qua veercomfort weet waar je aan begint dan valt het over-all comfort ook helemaal niet tegen. Als je er eentje op grijs kenteken neemt moet je rekening houden dat lange mensen niet de meest ideale zitpositie hebben. Dit komt door het tussenschotje waardoor de rugleuning (bij een achteruit geschoven zitting) niet lekker achterover kan staan. Dit is op te lossen door het tussenschot te verplaatsen/verwijderen maar dan voldoe je officieel niet aan de 'grijs' bepalingen. Ik ben zelf 1.96m. en heb het tussenschotje moeten verwijderen omdat ik niet de ideale zitpositie kon krijgen. Dat had overigens ook een beetje te maken met de airco die onder het dashboard hangt.

Het trekken van een caravan is een eitje.... ik trek er een van 1300kg en de TD5 heeft daar geen moeite mee. Zelfs de bij caravanners beruchte helling onder Luik is geen probleem. Je zult afhankelijk van de grootte/gewicht van de caravan rekening moeten houden met een kruissnelheid van rond de 95km/u en een brandstofgebruik van 1 op 7.

Mvrgr, Hugo
Willem Lentink

Bericht door Willem Lentink »

Monique ik sluit mij bij de vorige schrijvers aan en kan alleen maar zeggen dat het een geweldige wagen is,ook ik gebruik hem voor hobby en woon/werkverkeer
groetjes Willem G4 90
Marcel G

Bericht door Marcel G »

Hoi Monique,

Ik heb welliswaar geen 90 maar een 110 Td5 stw. De auto is uit '99 en ik ben er zeer tevreden over. Ik gebruik de auto dagelijks op de route Leiden Alpen ad Rijn. Daarnaast voor alle mogelijke trips. maandelijks naar Limburg en Nijmegen. Ook voor de langere afstanden een heerlijke auto. Het komt er op neer hoe ruig je in het terein bent als het gaat om onderhoud. Hoe ruiger hoe meer onderhoud. Doe je het rustig aan dan is het onderhoud niet anders dan bij bijvoorbeeld een Volvo 740/940.
De Td5 otoren staan bekend als erg robuust. dus daar zou ik me in eerste instantie geen zorgen over maken. Er zal veel meer veranderen in de manier waarop je gewend bent aan het verkeer deel te nemen. Het zijn bijvoorbeeld geen snelheids monsters en ook het accelereren is allemaal wat trager. Je hebt wat mee het gevoel dat je in een vrachtwagen rijdt al was het maar dat de zit positie totaal anders is dan in een gewone auto.

Ik ben zeer benieuwd wat het gaat worden. Laat het maar weten via het prikbord.

Groet en succes bij de keuze,

Marcel G
Ruud

Bericht door Ruud »

Hi Monique,
Lijkt me een goeie keuze, maar pas op, je hebt veel vaker voorrang dan voorheen.
Succes
Ruud
90 1985
Disco 1994
Iris

Bericht door Iris »

En Monique al een besteld,hoe lang moet je wachten en wat voor kleur is het geworden
Vertel vertel

Iris
Nipper90
4Bessie
Monique

Bericht door Monique »

Bijna, bijna, we zijn zo goed als rond. Alleen nog de echte opdracht tekenen deze week. We zijn in Doenrade geweest (limburg) Erg goed geholpen, veel info en ze hebben alle tijd voor je. Proefritje gemaakt. Is wel even anders dan een "normale' auto.
Ik zit aan de kleur Bonatti grey te denken.. Levertijd zo'n 12 tot 16 weken. Dus
mei/juni van dit jaar.
Wordt vervolgd.
Groeten, Monique
Iris

Bericht door Iris »

Neem aan dat je De Uiver bedoeld,zeker een van de dealers met het Land-Rover hart op de juiste plek
Leuk en erg spannend zo'n LaRo aanschaf, jammer dat je dan weer zo lang moet wachten,ik had toen het geduld niet om te wachten er stond toen een rioja-rode in de showroom en die kon binnen 4 dagen geleverd worden en alle extra paketten zaten er op dus die werd het toen,en ik geniet nog elke dag van die bak heerlijk,wat een plezier helemaal te gek had ik jaren eerder moeten doen
In Engeland ben ik eens midden in de bergen een LaRo rijder tegen gekomen die ook lekker aan het toeren was en die had de mooie opmerking,je koopt een Land-Rover en je krijgt er miljoenen vrienden over de helewereld bij cadeau, en dat is waar,zo werkt het
Sterkte met het wachten, en een advies neem een slaappil de avond voor dat je 'm gaat halen dan ben je tenminste uitgerust voor je eerste rit, ik heb toen zowat de hele nacht waker gelegen,het is maar ff een ideetje hoor !
Alvast heel veel geluk &plezier toegewenst we zullen elkaar wel eens ergens in de blubber treffen
Trouwens heb je als goede traditie al een naam bedacht

Iris
Nipper the 90
4Bessie
Monique

Bericht door Monique »

Iris,
Rijd je vaak off-road?? want dat is eigenlijk wel onze oa. bedoeling ermee.
Zijn er nog genoeg plekjes in NL of wat het schaars??

Ik heb al gezien dat je in het buitenland heel wat vakanties kunt boeken.
Heb jij dit wel eens gedaan en wat was je ervaring??

Groeten
Monique

Ps. een naam??
das een goeie, moet ik eens over na gaan denken.
Iris

Bericht door Iris »

Monique
Als je wilt stuur mij ff je email adress dan kan ik ff op m'n gemak het een en ander voor je opschrijven en vertellen van wat avonturen
Groetjes

Iris
Nipper 90
4Bessie
Plaats reactie