een vraag ik ben op zoek naar een defender 110
ik rij zo,n 20000km per jaar en wil graag weten
welke motor nu beter is en welk type diesel
mvg tim
110 diesel of v8 op gas
Re: 110 diesel of v8 op gas
tim,
rij je 20.000 per jaar of rij je daar ook nog terrein bij. voor comfort (is een erg groot woord) op de verharde weg zou je een gas moeten nemen denk ik. als je het wat verder wilt komen -op een normale manier- in het terrein zou ik persoonlijk (ben een echte dieselrijder) voor de diesel gaan. deze is erg betrouwbaar in het algemeen en specifiek in natte tot zeer natte terreinen, bensineblokken hebben watervrees.
echter van de V8 weet ik weinig wat betrouwbaarheid, ik hoop dus dat iemand anders je nog verder kan helpen.
de 2.5D, 2.5TD, 200tdi, 300tdi en de TD5 zijn volgens mij allen goede betrouwbare motoren, verder is voor de handige klusser nog een grote varietijd aan inbouwmogelijkheden (geen van onze diesels is origineel LR wegens een vermeend krachtgebrek in de vroegere bensine en dieselblokken).
stijn
LR90 '84 2.8l d
LR127 '85 4.2l TD
LR"88 '64 gas
LR TurboDaily (eigelijk alleen de stikkers)
rij je 20.000 per jaar of rij je daar ook nog terrein bij. voor comfort (is een erg groot woord) op de verharde weg zou je een gas moeten nemen denk ik. als je het wat verder wilt komen -op een normale manier- in het terrein zou ik persoonlijk (ben een echte dieselrijder) voor de diesel gaan. deze is erg betrouwbaar in het algemeen en specifiek in natte tot zeer natte terreinen, bensineblokken hebben watervrees.
echter van de V8 weet ik weinig wat betrouwbaarheid, ik hoop dus dat iemand anders je nog verder kan helpen.
de 2.5D, 2.5TD, 200tdi, 300tdi en de TD5 zijn volgens mij allen goede betrouwbare motoren, verder is voor de handige klusser nog een grote varietijd aan inbouwmogelijkheden (geen van onze diesels is origineel LR wegens een vermeend krachtgebrek in de vroegere bensine en dieselblokken).
stijn
LR90 '84 2.8l d
LR127 '85 4.2l TD
LR"88 '64 gas
LR TurboDaily (eigelijk alleen de stikkers)