defender 90 td5

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Monique

defender 90 td5

Bericht door Monique »

Mensen,

Ik ben erg enthousiast over de defender 90 td5 en zit er over de denken om deze aan te schaffen. Wil er onder andere mee op vakantie gaan, cursussen gaan volgen en mee in het terrein gaan rijden.

Wie kan mij advies geven waar ik op moet letten. Heeft een nieuwe auto bv toch veel onderhoud nodig??
Het is mijn enige auto, is dit een verstandige keuze? want ik twijfel toch nog een klein beetje.
Wie kan mij advies geven??

Groeten,
Monique
Aad G

Re: defender 90 td5

Bericht door Aad G »

Het zijn erg sterke auto`s, maar als je gaat terreinrijden zal je iets meer onderhoud moeten plegen.

Maar waarom een Td 5 ?
J. van Leeuwen

Bericht door J. van Leeuwen »

Als wij bij de R.R.T. dergelijke vragen krijgen nodigen wij de betreffende persoon uit op een treffen .
Direct kontakt met rijders en gebruikers leert de mensen veel meer dan een berichtje,hoe volledig ook.
Is er bij de LRCH, of een andere club ook niet zoiets te organiseren?
Het gaat er toch om zoveel mogelijk blije mensen in een Landrover te krijgen.
Johan
Peter (c)

Bericht door Peter (c) »

Monique,

Mijn vrouw heeft een 90" TD5 (grijs kenteken) en dit is haar dagelijkse auto en rijd voor woon/werk zo'n 60 km per dag. Ik krijg haar niet meer uit die auto en zou die vervangen moeten worden dan komt er zeker weer een Def voor terug (als het aan haar ligt zelfs een 130).
In het terrein is ie nog niet veel gebruikt (onze 109 doet daar prima werk) en met de vakanties is het de caravantrekker. Het onderhoud is gebruikelijk/normaal.
Kortom het dagelijks gebruikt bevalt prima t.o.v. "normale" auto's.

Groeten,
Peter (c)
Iris

Bericht door Iris »

Is het een nieuwe of gebruikte van een paar jaar ?
Is het je enige vervoer bedenk dan wel als je later het terrien in gaat dat je er ook weer heel mee naar huis moet kunnen
Veel terrien rijden in Nederland is vaak onnodig ricico lopen op schade,maar het is wel een van de leukste hobby's die er is daar moet je voor je zelf de grens leren trekken tot hoe ver je gaat
Neem een curcus terrein rijden is gewoon erg zinvol anders krijg je van iedereen een klein beetje te horen dat is later wel fijn als extra, want je leert elke x wel weer watal rij je al jaren terrein maar de basis kan je beter van een goeie instrukteur op een curcus te horen krijgen,dan kan je ook veel gecontroleerder de eerste keer het terrein in,daar zal je vanzelf zien,voelen en leren hoe sterk een Defender is
Koop je een nieuwe laat je geen jaren extra garantie aansmeren zonde van het geld wat namelijk kapot gaat is altijd net niet verzekerd
En verder gewoon goed al zijn beurten geven en vertroetellen en natuurlijk kan je de pech hebben dat je een maandagmorgen LaRo koopt maar dat kan bij elk merk gebeuren
Ik heb mijn Defender in december 1998 gekocht het was een van de laatste 300Tdi (dat wilde ik toen zelf ipv Td5) heb er nog nooit iets mee gehad gewoon prima
Er bestaat gewoon niks leukers dan een Land-Rover
heel veel plezier er mee niet meer over twijfellen DOEN als je het kan geloof me

Iris
Nipper90
4Bessie
Plaats reactie