Hallo Prikkers,
Ik heb de laatste tijd nogal wat gedaan aan het remsysteem van mijn laro 110 en hier al erg veel van opgestoken.
De hoofdremcylinder is vervangen door een nieuwe Lucas.
Na deze vervaging ging het remmen echt perfect. Na een paar ritten rook ik toch wel dat er remmen aanliepen. Nu bleek dat dit de schijfremmen aan de voorzijde waren. Ik heb de boel vervolgens nagekenen. De cylinders in de remklauw waren aan vervanging toe (roest). De remklauw zelf was nog prima. Ik heb ook nieuwe remblokken geplaatst en hier al zo'n 600 km mee gereden
Nu heb ik dus ook de remklauwen gereviseerd, maar de voorremmen blijven te veel aanlopen. Als de auto een lagere tijd stil heeft gestaan is er niets aan de hand. Maar als ik dan weer eens ga rijden en een paar keer heb geremd lijkt het net alsof er druk in het systeem blijkt. De remdruk zit dan ook helemaal boven in het pedaal. Na een lange tijd stil gestaan te hebben is de remdruk op het pedaal normaal (iets boven de helft).
De rembekrachtiging werkt volgens mij ook prima. Als ik de auto start zakt het rempedaal ca. 1 cm.
Nu hem ik dus het probleem dat er duidelijk iets aanloopt de velgen en naven worden naar mijn idee te warm en de velgen zijn erg snel zwart van de remstof.
Kan het probleem liggen aan een eventuele te kleine of geen vrije slag van de hoofdremcylinder? met andere woorden: kan de hoofdremcylinder misschien niet ver genoeg terug om de vloeistof terug te laten stromen? Kan ik dit afstellen of controleren?
Of heeft iemand een idee waar het aan kan liggen. Ik weet het echt niet meer..
Ik hoop dat iemand me kan helpen,
Groet,
Guido Batens
Remdruk te veel ..?!
Re: Remdruk te veel ..?!
Guido,
je hebt het bij het goede eind.
Als de rempedaal niet volledig terug komt kan de vloeistof uit de leiding niet terug het reservoir in lopen waardoor het remsysteem al vol vloeistof staat vóórdat je remt.
Ik zou eerst kijken of de pen in de hoofdremcilinder (dus achter de bekrachtiger) wel goed op zijn plaats zit en goed terugkomt.
Hier zit namelijk de klep die de druk "lost" bij het loslaten van het pedaal.
Als dit goed functioneerd kun je kijken of er aan de pedaalzijde enige belemmering is voor het terugkomen.
Succes,
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
je hebt het bij het goede eind.
Als de rempedaal niet volledig terug komt kan de vloeistof uit de leiding niet terug het reservoir in lopen waardoor het remsysteem al vol vloeistof staat vóórdat je remt.
Ik zou eerst kijken of de pen in de hoofdremcilinder (dus achter de bekrachtiger) wel goed op zijn plaats zit en goed terugkomt.
Hier zit namelijk de klep die de druk "lost" bij het loslaten van het pedaal.
Als dit goed functioneerd kun je kijken of er aan de pedaalzijde enige belemmering is voor het terugkomen.
Succes,
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Re: Remdruk te veel ..?!
Aad,
Zodra het niet meer zo heel koud is zal ik dit toch maar eens gaan controleren.
Bedankt,
Guido
Zodra het niet meer zo heel koud is zal ik dit toch maar eens gaan controleren.
Bedankt,
Guido