Hi-Jack

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Edwin laro88

Hi-Jack

Bericht door Edwin laro88 »

Hallo allemaal,

Nog een gelukkig nieuwjaar gewenst met veel modder enz...
Maar ik heb even een vraagje. Heb laatst een Hi-Jack gekocht, een 4 foot lange, nu willen we hem in de Laro maken, maar nu vraag ik me af waar jullie em allemaal hebben zitten, want zo'n ding is nog best lomp :-s
Of hebben jullie die dingen los achterin liggen, zodat als je een noodstop moet maken, je een krik in je nek hebt liggen :-D

Ik hoor het wel,

Groeten Edwin

[www.laro88.tk]
Jeroen 109 SIIA

Re: Hi-Jack

Bericht door Jeroen 109 SIIA »

Hoi Edwin,

Mede om de reden die jij aangeeft worden de Jacks vaak buiten de auto geplaatst. Verticaal op de achterbumper langs de achterdeur, op een roofrack of zelfs horizontaal op de voorbumper.
Persoonlijk zo ik hem ook buiten de auto plaatsen, maar helaas moet je dan wel maatregelen tegen diefstal nemen. Binnen de auto moet je deze zeker goed vastmaken, want als je een Jack naar je hoofd geslingerd krijgt, ben ik bang dat je auto een ander baasje moet zoeken.

Jeroen 109 SIIA (zonder Jack)
Muddy

Bericht door Muddy »

Ik kan mijn Hi Jack, net over dwars in de auto leggen. Hij ligt bij mij dus dwars tegen het middenschot aan. Bij mij past dit precies. Met enkele banden heb ik hem nog extra vastgezet. Voor mij is dit de ideale plek. Maar volgens mij heb ik wel een korte hi Jack!!

Misschien dat ik hem in de toekomst nog wel achterop de auto vast ga maken. Het is makkelijk om hier steuntjes voor te maken. Met een Hangslot is hij ook gelijk beveiligd tegen diefstal!!

suc6

mvrg tijn Leussink
Martin Merts

Bericht door Martin Merts »

Ik heb mijn Hi-Jack op de achterbumper staan. om die stevig te bevestiggen zitten aan de binnenkant van de bak 2 platen alluminium van 10x10 cm en 1 cm dik, boven elkaar. De platen zitten aan de bak gepopt met in het midden een gat met M10 schroefdraad.
Door de ene plaat heb ik een bout van binnen naar buiten gedraaid en daarop weer een moer om de Hi-Jack van de bak af te houden en een om hem vast te zetten.
In de andere plaat heb in keen bout van buiten naar binnen gedraaid, een bout gekozen die lang genoeg is zodat die binnen in uitsteekt. binnen een gat door de bout geboord waar een splitpen door kan om hem te borgen.
Om hem er af te halen moet de split pen er aan de binnen kant er uit, dus zo meenemen is wat moeilijker.

Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
Aad G

Bericht door Aad G »

Kijk das slim. Die borgpen was ik niet op gekomen.

Had u ook foto~s ?
herman110

Bericht door herman110 »

Bij mijn 110HT is de hi-jack verticaal langs de achterdeur bevestigd. Hij zit aan de rechterkant. Heeft als nadeel dat hij voor de achteruitrijlamp zit. Maar voor het achteruitrijden gebruik ik een extra werklamp, dus daar heb ik geen last van. Bij de APK-keuring wel even de hi-jack thuis laten !!
Er zijn kant-en-klare bevestigingssetjes te krijgen. Kijk maar eens tussen de advertenties in de Engelse LRO en andere vakbladen. Mijn set was standaard voorzien van maatregelen tegen diefstal (borgpen en slot). Eigenlijk komt het overeen met de oplossing van Martin Merts, alleen is er bij mij sprake van een oplossing voor mensen met twee linkerhanden (zoals ik zelf). Op verzoek kan ik je wel enkele foto's laten zien.

groeten,
Herman110
Aad G

Bericht door Aad G »

volgaarne Herman
Plaats reactie