Lierbumper deel 2

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Muddy

Lierbumper deel 2

Bericht door Muddy »

Vandaag weer een poging gedaan om de lierbumper goed vast te zetten.

Ik heb hen nu aan 1 kant goed vast zitten, maarja het is een Laro dus de tweede kant past natuurlijk niet!!

Dus na enkel lierpogingen om het chassie recht te trekken, de bumper bij de slijpen en niet te vergeten de bumper bij te lieren toch maar de boormachine gepakt.

Gevolg: Boormachine is niet sterk genoeg!!!!

Dus zometeen tijdens het kerstdiner mooi weer wat om over na te denken?

Heeft er al iemand een idee wat het getik van de relais kan zijn, als de lier oprolt???

mvrg tijn leussink,
Land Rover Defender TD5 1999 "Muddy"
menno SIII 88-109 SIIA 88

Re: Lierbumper deel 2

Bericht door menno SIII 88-109 SIIA 88 »

heb je het magazijn wel leeg????
of staat er nog steeds in het pad?
succes
gr menno ( die nu in 3delig zwart zit)
DennisM

Bericht door DennisM »

Hi Tijn,

Ik heb enige tijd geleden een Ramsey lier geplaatst en had ook een tikkend relais. Ik heb toen twee nieuwe solenoids geplaatst (voor een klein fortuin) om er vervolgens achter te komen dat er gewoon een kleine draadbreuk zat in het snoer van de 'afstandbediening'. Ik weet niet of jij ook een afstandbediening hebt, maar daar zou je anders ook eens naar kunnen kijken.

Tevens had ik wat gedoe met de 'aarde' van de relais-kast. De bodemplaat was van metaal en werd door rubber bussen 'op afstand gehouden' van de auto (aarde). Kijk daar eventueel ook even naar (goed isoleren dus).

succes,

Dennis M. (in de startblokken voor kerstdiner deel II)
Muddy

Bericht door Muddy »

Helaas kan ik momenteel mijn werkplaats (magazijn) niet meer gebruiken. Dus we gaan morgenochtend maar weer eens lekker met een half dronken kop onder de auto liggen, en even bij een auto bedrijf langs, met de vraag of zij het chassie weer een beetje recht kunnen buigen!!!

Ga ook even op zoek naar een andere leen afstandsbediening. Het viel Jorrit al op dat ik een 5 polige afstandsbediening heb ipv de gebruikelijke 3 polige. Zijn er meer mensen met deze 5 polige afstandsbedieningen???

Het gaat trouwens om een WARN HS lier

groeten tijn leussink & muddy
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Heb je al geprobeert op de massa van de bediening een extra aarde te geven (zie vorige bericht)?

Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Muddy

Bericht door Muddy »

Helaas Jorrit,

nog niet geprobeerd, was vanmorgen zo slecht dat ik nog niet onder de auto kon gaan liggen. Ski weekendje gaat niet door. Dus een goede reden om morgen weer eens bezig te gaan.

Ik heb zitten denken dat het weleens een probleem kan zijn van de accu. De relais krijgt te weinig stroom van de accu, en schakelt daardoor elke keer de relais in.

Kan dit?? (heb het bedacht toen ik half lam was!!!!)

grt Tijn Leussink
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Nee helaas kan dit niet de bekrachteging van het relais verbruikt bijna niets. Het geen wat er gebeurd is dat op het moment dat de ralais inschakelen verbreekt het ralais de voeding of de massa van de stuurstroom, en het relais valt terug, en dan word deze weer bekrachtigd, maar dan vervalt de stroom weer en valt het relais weer terug, en dit iets sneller dan ik kan typen, of jij lezen. Snap je. We moeten gewoon snel weer wat afspreken want ik heb alle senarios albedacht dus zo moeilijk kan het niet zijn, hoog uit veel werk want dan wil ik alles doormeten (want zo zeiden ze op school altijd "meten is weten&quot. maar om mee te beginnen de massa rechtstreeks aan de accu.

Succes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Plaats reactie