2.5 turbo diesel
Geplaatst: ma 22 dec 2003, 22:42
Even een vraagje over een 2.5 turbo diesel uit een Defender.
Volgens mij heeft de auto een hele hoge carterdruk (vorige eigenaar heeft de olievuldop met een soor van sjorband vast gezet). Nu was ik al van plan er een andere motor in te zetten.. maar is een hoge carterdruk altijd begin van het einde (revisie motor) of zou ik er nog een RDW keuring mee kunnen halen.
Ook rookt de auto (wit/grijs) dit betekend vocht (kan ook zijn omdat de auto lange tijd stil gestaan heeft... of kan dit combinatie zijn van lekke koppakking en daardoor ook hoge carterdruk?
Wie o wie kan me een antwoord geven.
Bart
Volgens mij heeft de auto een hele hoge carterdruk (vorige eigenaar heeft de olievuldop met een soor van sjorband vast gezet). Nu was ik al van plan er een andere motor in te zetten.. maar is een hoge carterdruk altijd begin van het einde (revisie motor) of zou ik er nog een RDW keuring mee kunnen halen.
Ook rookt de auto (wit/grijs) dit betekend vocht (kan ook zijn omdat de auto lange tijd stil gestaan heeft... of kan dit combinatie zijn van lekke koppakking en daardoor ook hoge carterdruk?
Wie o wie kan me een antwoord geven.
Bart