Even een vraagje over een 2.5 turbo diesel uit een Defender.
Volgens mij heeft de auto een hele hoge carterdruk (vorige eigenaar heeft de olievuldop met een soor van sjorband vast gezet). Nu was ik al van plan er een andere motor in te zetten.. maar is een hoge carterdruk altijd begin van het einde (revisie motor) of zou ik er nog een RDW keuring mee kunnen halen.
Ook rookt de auto (wit/grijs) dit betekend vocht (kan ook zijn omdat de auto lange tijd stil gestaan heeft... of kan dit combinatie zijn van lekke koppakking en daardoor ook hoge carterdruk?
Wie o wie kan me een antwoord geven.
Bart
2.5 turbo diesel
Re: 2.5 turbo diesel
kijk
wat ik er van weer (niet veel) is dat wit meestal water is.
en een hoge carterdruk is inderdaad het begin van het einde ik heb het jammergenoeg 2 keer meegemaakt
heb je wel de carterontluchting van de inlaat afgehaalt???
want anders heb je kans dat hij op hol slaat ( ook al 1 keer meegemaakt)
en voor de apk maakt het niets uit volgens mij.
maar een lekke koppakking kan zeker een hoge carterdruk geven dus dat kan beteken dat je zuigerveren nog goed zijn.
Verlies je water?????
gr crazy Menno and Bloodymary
wat ik er van weer (niet veel) is dat wit meestal water is.
en een hoge carterdruk is inderdaad het begin van het einde ik heb het jammergenoeg 2 keer meegemaakt
heb je wel de carterontluchting van de inlaat afgehaalt???
want anders heb je kans dat hij op hol slaat ( ook al 1 keer meegemaakt)
en voor de apk maakt het niets uit volgens mij.
maar een lekke koppakking kan zeker een hoge carterdruk geven dus dat kan beteken dat je zuigerveren nog goed zijn.
Verlies je water?????
gr crazy Menno and Bloodymary
ga er maar van uit dat er schuren in de zuigers zitten dat is standaard bij deze blokken
tja.. volgende vraag..
Kom ik met zoiets nog door de roetmeting heen??
Kom ik met zoiets nog door de roetmeting heen??
Volgende vraag, durf je met zo'n blok nog de toerentallen van een roetmeting aan?
Zou persoonlijk ff het koppie eraf halen en er het beste van hopen.......
Suc6, Jan F.
Zou persoonlijk ff het koppie eraf halen en er het beste van hopen.......
Suc6, Jan F.