Ontluchten diesel ?????

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Serge "Xena 110"

Ontluchten diesel ?????

Bericht door Serge "Xena 110" »

Hallo vrienden,

De afgelopen daaaagen druk in de weer met het vervangen van mijn brandstofpomp voor mijn geliefde 110 2,5 diesel n/a en een goeie 2de hands pomp van een 2,5 td erop gezet. Enfin, pomp uiteraard op dezelfde tijd gezet (je weet wel met streepjes op alle wielen in het distributiehuis) en volgens een pompkenner van Marc Janssen is de tijd van de td pomp exact dezelfde als van de n/a, wel even de aanvoerleidingen naar de turbo dichtgeknepen.
En wat blijkt !!!!! er blijft lucht komen uit het pompventiel, ook na veel pogingen ontluchten en zelfs aantrekken (een paar kilometer)

mijn voorzichtige CONCLUSIE:

De opvoerpomp is goed, de leidingen strak aangedraaid, er komt minimaal diesel uit de brandstofleidingen naar de sproeiers toe, maar de pomp spuit wel een mooie straal uit het ontluchtingsventiel.
Zelfs mijn waarde vriend, Robman 109 ambulance, komt er niet uit, en dat is veelzeggend!
Wie o wie herkent dit probleem en weet wat ik moet doen.
HELP, SOS, HELP etc.etc.

(heb op internet dit probleem vaker gevonden, maar behalve aantrekken geen andere oplossing ontdekt)

Vast dank namens Xena en vrouw en kinderen en hopelijk tot in Heerde.
Serge
Robman

Re: Ontluchten diesel ?????

Bericht door Robman »

Tja , valt niet mee zo'n Laro weer aan de praat te krijgen .
Ben je nog naar Belgie geweest ??
Succes en ik hoor het wel

Rob
Serge

Bericht door Serge »

He Gringo,
Ja, ik was in Belgie met een Citroen AX (snif, snotter) en het regende ook nog. Welk een verdriet zonder Xena.

Bel je nog morgen.

Gegroet, Serge
Robman

Bericht door Robman »

Ja , echt wel klote weer .
Heb vandaag moeten werken ( storingsdienst )

See You

Rob
110

Bericht door 110 »

Heb je al geprobberd om zonder de opvoerpomp te werken ?
Ofwel:
De diesel van boven de pomp aanvoeren (dmv. een tankje/trechter oid. dat je boven de pomp hangt).
Op deze manier kan je alle problemen die je eventueel met de opvoerpomp en leidingen kan hebben uitsluiten.

De hoeveelheid brandstof die uit de hogedrukleidingen naar de verstuivers moet komen is (per slag) niet echt groot, ik weet niet of je kan beoordelen of er genoeg, danwel te weinig brandstof verpompt wordt (ik neem aan dat je wel de solonoideklep bekachtigd hebt).

Succes.
foxhunters Anton

Bericht door foxhunters Anton »

Al geprobeerd bij de verstuiver te ontluchten?
ontlucht boven op het brandstoffilter?

De leiding naar de turbo is de bediening van de wastegate. (vacuem) het zou kunnen dat het membraam stuk is, maar dat is maar een sugestie want ik weet niet hoe dit precies werkt. Maar je zou het is kunnen navragen.

Anton
Plaats reactie