Stuurbekrachtiging!!!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bert Dijkema

Stuurbekrachtiging!!!

Bericht door Bert Dijkema »

Mijn RR 3.9i 1992 geeft af en toe het volgende probleem:

Het is net of de stuurbekrachtiging even stilvalt , een klein rukje aan het stuur resulteert dan weer in een normaal werkende bekrachtiging en af toe blijft hij ietwat zwaar sturen.
Bij mijn garage hebben ze alles nagelopen maar konden niets vinden, alles zit vast en alles werkt zoals het hoort. Olie op niveau riem op spanning.
Wie heeft er nog een idee???

Bert
Jorrit

Re: Stuurbekrachtiging!!!

Bericht door Jorrit »

Ik heb dit zelfde gehad bij mij lag het niet aan de stuurbekrachtiging maar aan dar kruisjes die in de stuurstang zaten, deze zaten vast en daar door leek het als of het stuur af en toe bij het sturen niet bekrachtigd werd. Probeer de stuur stang een keer los te draaien van stuurhuis en probeer dan of de kruiskoppelingen nog goed gangbaar zijn. Ongeveer 20 min werk het los schroeven testen en weer vast schroeven. smeren heeft geen zin het kruiskoppelingen met vet voor het leven bij mij duurde dat leven helaas "maar" 17 jaar. Een nieuwe was iets van 15 euro.

Susses Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Bert Dijkema

Is er ook iemand die heier een werktekening van heeft!!!!

Bert
Jorrit

Bericht door Jorrit »

???

Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Bert Dijkema

Sorry, Werktekening is een kreet van mijn werk, ik bedoel een schema van de stuurinrichting.

Bert
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Schema staat op de prikkers cd maar het is heel simpel als het is wat ik omschreef, dan hoef je alleen en M8 boutje dat door de kruiskoppeling bij het stuurhuis heen zit er uit te draaien dan kun je de kruiskoppeling van het stuurhuis (dat grote ding wat aan de linker kant aan je chassis zit geschroefd (bij een LHD)) los trekken. en je kunt dan voelen of de koppelingen nog goed zijn. Ik weet niet waar je woont en hoeveel ervaring je heb, maar misschien kan je de hulp van een prikker gebruiken die bij je in de buurt woont, ik ben hier in iedergeval altijd bereid toe.

Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Bert Dijkema

Woon in Delfzijl, ga morgen wel ff kijken wat ik kan vinden.

Bedankt.

Bert.
Plaats reactie