Hallo,
Kan iemand vertellen wat ongeveer het vermogensverlies is bij het rijden op LPG. Ik rijd op LPG, maar merk dat mijn 109 SIIA veel meer vermogen heeft als ik op benzine rijd. Is ook vrij logisch, maar kan iemand vertellen hoe groo tdit verlies ongeveer is? Ben er gewoon benieuwd naar!
Alvast bedankt,
Jeroen 109 SIIA (benzine en gas)
Vermogensvermindering door LPG
Re: Vermogensvermindering door LPG
Als ik het goed heb mag dit max. 10 % zijn.
Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Re: Vermogensvermindering door LPG
Dat is i.d.d. een veel gehanteerde waarde. Houdt er echter wel rekening mee dat het niet mogelijk is om een conventionele motor zowel op LPG als op benzine perfect te tunen. Alleen al de ontsteking moet bij gebruik van LPG veel vroeger staan door de veel hogere klopvastheid van LPG (+/-115 voor LPG, en bv 95 voor euro 95), maar moet voor benzine weer een stuk later gesteld worden. Dit kan zomaar 6 of meer graden schelen.
Op benzine heeft het LPG tussenstuk ook een nadelige invloed.
Het blijft dus een compromis, het verschil tussen een perfect op benzine afgestelde, en een perfect op LPG afgestelde motor is daarom ook een stuk kleiner.
Dennis B.
Op benzine heeft het LPG tussenstuk ook een nadelige invloed.
Het blijft dus een compromis, het verschil tussen een perfect op benzine afgestelde, en een perfect op LPG afgestelde motor is daarom ook een stuk kleiner.
Dennis B.