HELP: verlichting
Geplaatst: za 20 dec 2003, 15:56
Jurjen had afgelopen mei een probleem met zijn grootlicht/dimlicht (zie thread <li src= "[www.prikpagina.nl]; ).
Ik vraag mij af of hij dat nog heeft weten op te lossen (en hoe). Kan het zijn dat de draden achter de grille verwisseld waren in de stekers aldaar (blauw/rood in blauw/wit en andersom)?
Zelf heb ik nu een probleem met m'n dimlicht. Dat werkt niet op de schakelaar. Schakelaar doorgemeten en geeft op de juiste aansluitingen de juiste spanningen in de verschillende standen, die is dus OK. Lampen zelf zijn OK, massaverbindingen ook. Kabelboom vanaf grille tot aan lampen is ook OK, geen breuken e.d.. Zekeringen zijn ook OK. Ik ben vrijdagavond thuisgekomen door de dimlichten aan te sluiten door de stekers van grootlicht en dimlicht achter de grille om te steken. Ik kon vervolgens dimlicht aandoen door de knipperlichthandel in de grootlichtstand te zetten. Leuke tijdelijke oplossing maar niet geschikt als permanente oplossing.
Ik ga nu kijken of de verbinding via het contactslot nog OK is en of de kabelboom vanaf contactslot/stuurschakelaar nog draadbreukvrij is. kl##-klusje want die massa draden achter de tellers maken goed zicht onmogelijk.
Wie heeft nog suggesties? Ik wil morgen een beetje veilig de LRCH-kerstrit rijden en heb het Werkezeltje al in kerstsfeer ingericht!
Groetjes,
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Ik vraag mij af of hij dat nog heeft weten op te lossen (en hoe). Kan het zijn dat de draden achter de grille verwisseld waren in de stekers aldaar (blauw/rood in blauw/wit en andersom)?
Zelf heb ik nu een probleem met m'n dimlicht. Dat werkt niet op de schakelaar. Schakelaar doorgemeten en geeft op de juiste aansluitingen de juiste spanningen in de verschillende standen, die is dus OK. Lampen zelf zijn OK, massaverbindingen ook. Kabelboom vanaf grille tot aan lampen is ook OK, geen breuken e.d.. Zekeringen zijn ook OK. Ik ben vrijdagavond thuisgekomen door de dimlichten aan te sluiten door de stekers van grootlicht en dimlicht achter de grille om te steken. Ik kon vervolgens dimlicht aandoen door de knipperlichthandel in de grootlichtstand te zetten. Leuke tijdelijke oplossing maar niet geschikt als permanente oplossing.
Ik ga nu kijken of de verbinding via het contactslot nog OK is en of de kabelboom vanaf contactslot/stuurschakelaar nog draadbreukvrij is. kl##-klusje want die massa draden achter de tellers maken goed zicht onmogelijk.
Wie heeft nog suggesties? Ik wil morgen een beetje veilig de LRCH-kerstrit rijden en heb het Werkezeltje al in kerstsfeer ingericht!
Groetjes,
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)