De koppeling!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Stukje nostalgie

De koppeling!

Bericht door Stukje nostalgie »

Heb alsnog problemen met m'n Lightweight SIII bij het schakelen na het vullen en bijstellen van m'n koppeling!
Heb de olie van m'n koppeling bijgevuld alleen nu de vraag kan ik deze ook nog ontluchten en zo ja, hoe (buiten het bedienen van de koppeling)?? M'n "jampot" was namelijk helemaal empty dus bijgevuld met dot 4 remolie. Alleen hiervan nog weinig resultaat!

Suggesties aub. anders ben ik waarschijnlijk toch genoodzaakt het verder te gaan zoeken, dus dieper en dieper!

Bijvoorbaat dank!

Maarten
Disco

Re: De koppeling!

Bericht door Disco »

Op de onderste cilinder zit een ontluchtingsnippeltje

Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael
foxhunters Anton

Bericht door foxhunters Anton »

Het wil wel is helpen om de auto met koppeling cilinder ingedrukt een nachtje te laten staan. (stukje hout tussen zitbak en pedaal.)
De eventuele luchtbel zal onder druk naar boven gaan.
(heeft me al twee keer gered.)

Anders even ontluchten:
onderaan zit een nippel op de werkcilinder. (nemer)Deze iets open zetten. (echt maar ietsjes.) Aquarium slang eraan en pompen tot alle lucht eruit is. Tijdens het pompen moet je tegendruk voelen, anders is je hoofdcilinder (gever) lek.
oude vuile vloeistof in een flesje opvangen en naar chemobox. tussendoor heel vaak olie in reservoir bijvullen, anders komen er nieuwe luchtbellen in het systeem.
eenmaal schone remolie, kun je de uiteinde van de slang in het reservoir dopen en door pompen tot alle lucht eruit is.
mocht door oneindig rond pompen er zoveel kleine lucht bellen verschijnen, ga je eerst koffie drinken.
Geen luchtbelletjes meer en voldoende druk: nippel dichtdraaien en koppelen maar.

Anton
Jan W

Bericht door Jan W »

Als je je slangetje een beetje langer houdt kan je hem ook een beetje naar boven laten lopen. Daarna in het potje. Zo creer je een water (eigenlijk olie) slot.

JW nog zonder koppeling
foxhunters Anton

Bericht door foxhunters Anton »

Precies. De slang moet juist lang zijn, want dan loopt de luchtbel door de druk niet terug.

Anton
Plaats reactie