BTW wie heeft een draaibankje en kan RVS draaien?
BTW wie heeft een draaibankje en kan RVS draaien?
Wie gaat er zaterdag/zondag naar Coevorden en heeft tevens een draaibank en kan daar een stukje RVS draaien??
Tekeningen heb ik al, en het is ook niet moeilijk. Stukje stafmateriaal met een diameter van 40 / 42 mm, stukje afdraaien met lengte van ca. 70mm en diameter van ca. 19 mm, en daarna stukje draad snijden met lengte van ca. 24 mm en ik denk UNF draad (buitendiameter is 12mm). Totale lengte is ongeveer 110 mm.
Ik denk ook dat meerdere LaRo rijders hier wat aan kunnen hebben, ik heb namelijk geen zin om ? 50,00 per stuk te betalen voor een Rear Top shock mount van Scorpion Racing.
Groetjes, JC
Tekeningen heb ik al, en het is ook niet moeilijk. Stukje stafmateriaal met een diameter van 40 / 42 mm, stukje afdraaien met lengte van ca. 70mm en diameter van ca. 19 mm, en daarna stukje draad snijden met lengte van ca. 24 mm en ik denk UNF draad (buitendiameter is 12mm). Totale lengte is ongeveer 110 mm.
Ik denk ook dat meerdere LaRo rijders hier wat aan kunnen hebben, ik heb namelijk geen zin om ? 50,00 per stuk te betalen voor een Rear Top shock mount van Scorpion Racing.
Groetjes, JC
Re: BTW wie heeft een draaibankje en kan RVS draaien?
kijk een paar dingen kloppen al niet
unf draaien is heeeeel moeilijk
of je moet een goed snijraam hebben dan kan het wel maar 12 mm is dan mischien al te veel
vanaf 16 jan ben ik weer in de beschikking van 12 draaibanken en 10 freesbanken.
dus als je geen haast hebt....
alleen dat snijraam wordt moeilijk mag het geen metrische draad zijn
gr gekke menno en Bloodymary
unf draaien is heeeeel moeilijk
of je moet een goed snijraam hebben dan kan het wel maar 12 mm is dan mischien al te veel
vanaf 16 jan ben ik weer in de beschikking van 12 draaibanken en 10 freesbanken.
dus als je geen haast hebt....
alleen dat snijraam wordt moeilijk mag het geen metrische draad zijn
gr gekke menno en Bloodymary
Hoi Menno & Bloddymary,
Wat zijn die andere paar dingen dan?
UNF draad is lastig, dat weet ik, maar zijn daar geen draadsnijders voor? OF is dat een snijraam?
Ik denk dat het wel metrisch draad mag worden maar dan liever wat dikker denk ik, omdat UNF draad toch een kleinere gang heeft, daardoor minder snel losraakt, en ook wat sterker is als metrisch? Ik weet niet of een metrische borgmoer voldoende is om losraken tegen te gaan maar dat kun jij me vast vertellen.
Groetjes, JC
Wat zijn die andere paar dingen dan?
UNF draad is lastig, dat weet ik, maar zijn daar geen draadsnijders voor? OF is dat een snijraam?
Ik denk dat het wel metrisch draad mag worden maar dan liever wat dikker denk ik, omdat UNF draad toch een kleinere gang heeft, daardoor minder snel losraakt, en ook wat sterker is als metrisch? Ik weet niet of een metrische borgmoer voldoende is om losraken tegen te gaan maar dat kun jij me vast vertellen.
Groetjes, JC
Metrisch fijn is ook eenmogelijkheid en sterk zat....
Cheers BOwy
Cheers BOwy
Ja hoor tuurlijk, daar had ik ook al aan gedacht, maarrrr
in de reguliere handel (gamma / praxis ed) kun je dit dus niet krijgen
Bij handelaren in ijzerwaren kun je ze wel krijgen maar vaak in verpakking van 50 of 100 stuks
Dus niet echt een optie als je toevallig een moer verliest.
Verder heb ik inmiddels zoveel auto's gesloopt en UNF moeren genoeg, dus daarom mijn voorkeur voor UNF draad
Groetjes, JC
in de reguliere handel (gamma / praxis ed) kun je dit dus niet krijgen
Bij handelaren in ijzerwaren kun je ze wel krijgen maar vaak in verpakking van 50 of 100 stuks
Dus niet echt een optie als je toevallig een moer verliest.
Verder heb ik inmiddels zoveel auto's gesloopt en UNF moeren genoeg, dus daarom mijn voorkeur voor UNF draad
Groetjes, JC
Fabory centre...? even 5 stuks ophalen heb je voor 10 jaar genoeg, want ik weet niet hoeveel moeren jij van schokdempers per week verliesd? maar ik ben er nog nooit 1 verloren
Cheers Bowy
Cheers Bowy
Nee joh, die dingen verlies je ook niet zomaar, het is alleen handiger als je er wel war van op voorraad hebt. Ik wist niet dat Fabory centre die dingen per stuk verkoopt. Ik heb zelf bij een van deze groothandels gewerkt die ook aan particulieren verkoopt, maar dan alleen in een verpakkingseenheid.
Groetjes, JC
Groetjes, JC
Fabory Center verkoopt niet aan particulieren, maar als jij niets zegt zeg ik het ook niet (je hoeft geen nummmers ed te laten zien...) Zijn alleen wel erg duur per stuk dus zomaar 1 euro per stuk oid......
Cheers Bowy
Cheers Bowy
ik heb "toevallig " een komplete set snij en tap gereedschap liggen in engelse maten en exotische draadsoorten..... ik weet niet waar je woont maar misschien interessant om eens te komen snuffellen. ter informatie aan alle DIT SPUL IS NIET TE KOOP 
janzzen

janzzen
Wel eens nagedacht dat rvs bout met een rvs moer in combinatie met vuil,zand e.d een slechte combinatie is.Als dit gaat vreten krijg je niks meer los.Ik zou gewoon voor ijzer gaan met wat vet er tussen.
Eric
Eric
Ijzer met een beetje koolteer. Gaat niet vanzelf los maar als het los moet wel weer vrij soepel. Vet wil nog wel eens langzaam verdwijnen
Evert Jan
Evert Jan