Indentietijds crisis
Indentietijds crisis
Een maand geleden ben ik er weer ingetrapt,..... Ik heb een Light-weight gekocht.
Het is een LHD benzine uitvoering uit "74 ( 954 01266 A) voorheen 24V maar terug gebouwt naar 12V met een civiel blok (901 85061 C)
Waarschijnlijk komt de LW bij een Engelse basis uit Duitsland vandaan, teminste de spartborden voor lijken op de engelse type.
Maar op de achterkant zitten NL verlichting.
Het lijkt er op dat de auto van meerdere LW in elkaar is gezet!!
Nu zit ik met een paar vragen:
1) wat zijn de verschillen tussen Engele LW en de Nederlandse (behalve benzine/diesel) waar kan ik de herkomst van verschillende onderdelen aan herkennen?
2) Wat zijn de verschillen( Optische) tussen 24V en 12V (Accu tussen de stoelen of onder de motorkap/ 1 of twee accu's)
Nu hoeft de auto niet meer orgineel te worden, maar ik zou wel graag de verschillen willen weten.
gr Eric Metselaar
Het is een LHD benzine uitvoering uit "74 ( 954 01266 A) voorheen 24V maar terug gebouwt naar 12V met een civiel blok (901 85061 C)
Waarschijnlijk komt de LW bij een Engelse basis uit Duitsland vandaan, teminste de spartborden voor lijken op de engelse type.
Maar op de achterkant zitten NL verlichting.
Het lijkt er op dat de auto van meerdere LW in elkaar is gezet!!
Nu zit ik met een paar vragen:
1) wat zijn de verschillen tussen Engele LW en de Nederlandse (behalve benzine/diesel) waar kan ik de herkomst van verschillende onderdelen aan herkennen?
2) Wat zijn de verschillen( Optische) tussen 24V en 12V (Accu tussen de stoelen of onder de motorkap/ 1 of twee accu's)
Nu hoeft de auto niet meer orgineel te worden, maar ik zou wel graag de verschillen willen weten.
gr Eric Metselaar
Re: Indentietijds crisis
Kijk even hier: [uk.msnusers.com]
Daar staan wel wat foto's van engelse lightweights. (die van mij staan er ook tussen). Verder is het 1e echelon boekje vna het engelse leger zo te bestellen online en een mooi foto boek over de lightweight en zijn geschiedenis. Ook online te bestellen.
Als je meer info wilt geef maar een gil...
Groet,
Martin
Daar staan wel wat foto's van engelse lightweights. (die van mij staan er ook tussen). Verder is het 1e echelon boekje vna het engelse leger zo te bestellen online en een mooi foto boek over de lightweight en zijn geschiedenis. Ook online te bestellen.
Als je meer info wilt geef maar een gil...
Groet,
Martin
Re: Indentietijds crisis
Erik,
De Engelse leger Land Rover`s zijn heel goed te herkennen aan de schroeflampen (stadslichten, knipperlichten, achter/remlichten).
Verder hebben deze bijna altijd een benzinemotor en zijn 12 volt met de accu onder de motorkap.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
De Engelse leger Land Rover`s zijn heel goed te herkennen aan de schroeflampen (stadslichten, knipperlichten, achter/remlichten).
Verder hebben deze bijna altijd een benzinemotor en zijn 12 volt met de accu onder de motorkap.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Re: Indentietijds crisis
Kijk eens naar de snelheidsteller. Staan daar mph vermeldt?
Is het een originele LHD of omgebouwd?
Als het origineel links is en zowel mph als km op de teller heeft staan is het waarschijnlijk een LW van het Engelse Rijnleger.
Hieronder staat de info die [www.clifton.nl] geeft over je chassisnr.
CalVIN, the Land Rover VIN CALculator
95401266A
954 Model: Land Rover, Series III
Body type: Lightweight
Wheel base: 88in
Engine: petrol
Model years: 1972-1980
Destination: Export, left-hand drive (LHD)
01266 Serial number
A Design: Unmodified
Groeten,
Berry Weijers
beheerder [Land-Rover.startpagina.nl]
Is het een originele LHD of omgebouwd?
Als het origineel links is en zowel mph als km op de teller heeft staan is het waarschijnlijk een LW van het Engelse Rijnleger.
Hieronder staat de info die [www.clifton.nl] geeft over je chassisnr.
CalVIN, the Land Rover VIN CALculator
95401266A
954 Model: Land Rover, Series III
Body type: Lightweight
Wheel base: 88in
Engine: petrol
Model years: 1972-1980
Destination: Export, left-hand drive (LHD)
01266 Serial number
A Design: Unmodified
Groeten,
Berry Weijers
beheerder [Land-Rover.startpagina.nl]
Re: Indentietijds crisis
ik weet niet of er hier iemand met een 127 zit maar als die er is zou die dan eens zijn nummer hier in willen tikken.
ik krijg namelijk verkeerde info. ik ben een 110 2 deurs 2.5l d uit 83/84
dit klopt dus voor geen meter: origineel was dit een 127 met 4deuren en een HCPU bak met V8 en hij komt uit '85
hebben meer mensen hier last van of hebben wij een te exclusieve auto en waren hier geen juiste chassisnummers voor of zo
stijn
ik krijg namelijk verkeerde info. ik ben een 110 2 deurs 2.5l d uit 83/84
dit klopt dus voor geen meter: origineel was dit een 127 met 4deuren en een HCPU bak met V8 en hij komt uit '85
hebben meer mensen hier last van of hebben wij een te exclusieve auto en waren hier geen juiste chassisnummers voor of zo
stijn
Re: Indentietijds crisis
Eric,
Wat Aad zegt is niet helemaal waar, er zijn namelijk ook een groot aantal 24V LW in het Engelse Rijnleger gebruikt.
Ik denk dat je de verschillen aan de buitenkant al aardig in beeld hebt, de lampjes voor op het voorspatbord (engels) ipv er bovenop (nederlands).
Bij de nederlandse versie zitten er aan de buitenkant van de voorbumper vlaggestokhouders, die hebben de engelse niet.
In de nederlandse versie zitten er sloten in de deuren, bij de engelse (meestal) niet.
De softtop van nederlandse makelij is van een soort plastic terwijl de engelse canvas hadden.
De nederlandse versie heeft (plastic) raampjes aan de zijkant van de softtop, de engelse variant heeft daar 2 kleine gaatjes zitten voor de antennes.
Bij de engelse variant zit er een gereedschapskistje in het achterspatbord aan de bestuurderskant.
De achterlichten zijn anders (die had je al).
De engelse variant heeft achterop de laadklep een pikhouweel en een schep, de nederlandse variant doet het met een bijl en schep.
In het interieur zitten ook een groot aantal verschillen. Het plaatje op de ruitenwissermotor is anders want bij de nederlandse variant staat er dat de massa schakelaar onder het rijden nooit bedient mag worden.
De knipperlichthandle is anders, volgens mij zit die bij een engelse LW aan de stuurkolom terwijl hij bij de nederlandse op het schutbord zit.
De Lichtschakelaar is anders, de engelse heeft een zwarte draaiknop (plastic) terwijl de nederlandse een metalen schakelaar op het schutbord hebben zitten.
De schakelaar voor de ruitenwissers is ook anders, de engelse variant heeft een draaiknop met een ingebouwde ruitensproeierschakelaar.
Een Nederlandse deur heeft kaartenvakken aan de binnenkant, de engelse deuren zijn helemaal vlak.
De tekst van de transfers voor de bediening van de versnellingsbak/tussenbak is in het engels bij de engelse variant en nederlands bij een nederlandse.
Bij een Nederlandse LW staat er op de zijkant van de zitbak aan de bestuurderskant een verhaal over diesel terwijl er bij een engelse LW iets staat over Min aan de massa.
Een Nederlandse LW heeft aan de bijrijderskant een kaartenleeslampje op het schutbord zitten terwijl er bij de engelse LW's een beugel zit.
En tot slot zit er bij een nederlandse LW aan de bijrijderskant een grote zekeringkast op het schutbord terwijl de zekeringen van een engelse LW onderin de stuurkolom zitten.
Er zijn ook zat verschillen aan te geven tussen de eventuele FFR installatie aan bord, als je daar iets over wilt weten dan hoor ik dat nog wel.
Ciao, Hugo
Wat Aad zegt is niet helemaal waar, er zijn namelijk ook een groot aantal 24V LW in het Engelse Rijnleger gebruikt.
Ik denk dat je de verschillen aan de buitenkant al aardig in beeld hebt, de lampjes voor op het voorspatbord (engels) ipv er bovenop (nederlands).
Bij de nederlandse versie zitten er aan de buitenkant van de voorbumper vlaggestokhouders, die hebben de engelse niet.
In de nederlandse versie zitten er sloten in de deuren, bij de engelse (meestal) niet.
De softtop van nederlandse makelij is van een soort plastic terwijl de engelse canvas hadden.
De nederlandse versie heeft (plastic) raampjes aan de zijkant van de softtop, de engelse variant heeft daar 2 kleine gaatjes zitten voor de antennes.
Bij de engelse variant zit er een gereedschapskistje in het achterspatbord aan de bestuurderskant.
De achterlichten zijn anders (die had je al).
De engelse variant heeft achterop de laadklep een pikhouweel en een schep, de nederlandse variant doet het met een bijl en schep.
In het interieur zitten ook een groot aantal verschillen. Het plaatje op de ruitenwissermotor is anders want bij de nederlandse variant staat er dat de massa schakelaar onder het rijden nooit bedient mag worden.
De knipperlichthandle is anders, volgens mij zit die bij een engelse LW aan de stuurkolom terwijl hij bij de nederlandse op het schutbord zit.
De Lichtschakelaar is anders, de engelse heeft een zwarte draaiknop (plastic) terwijl de nederlandse een metalen schakelaar op het schutbord hebben zitten.
De schakelaar voor de ruitenwissers is ook anders, de engelse variant heeft een draaiknop met een ingebouwde ruitensproeierschakelaar.
Een Nederlandse deur heeft kaartenvakken aan de binnenkant, de engelse deuren zijn helemaal vlak.
De tekst van de transfers voor de bediening van de versnellingsbak/tussenbak is in het engels bij de engelse variant en nederlands bij een nederlandse.
Bij een Nederlandse LW staat er op de zijkant van de zitbak aan de bestuurderskant een verhaal over diesel terwijl er bij een engelse LW iets staat over Min aan de massa.
Een Nederlandse LW heeft aan de bijrijderskant een kaartenleeslampje op het schutbord zitten terwijl er bij de engelse LW's een beugel zit.
En tot slot zit er bij een nederlandse LW aan de bijrijderskant een grote zekeringkast op het schutbord terwijl de zekeringen van een engelse LW onderin de stuurkolom zitten.
Er zijn ook zat verschillen aan te geven tussen de eventuele FFR installatie aan bord, als je daar iets over wilt weten dan hoor ik dat nog wel.
Ciao, Hugo
Re: Indentietijds crisis
Stijn, heb je wel eens met Clifton hierover gemailed? Hij is altijd zeer geïntresseerd in dergelijke fouten/afwijkingen om CalVIN te kunnen verbeteren.
Groeten,
Berry Weijers
beheerder [Landrover.startpagina.nl]
Groeten,
Berry Weijers
beheerder [Landrover.startpagina.nl]
Re: Indentietijds crisis
Bedankt, hier heb ik wat aan.
Het is waarschijnlijk een Engelse met hier en daar wat Nederlandse onderdelen.
(schutbord, achterbak onderkant, zeil, bijrijders deur, raamtopjes hebben SII slotjes)
Auteur: Hugo
Bij de nederlandse versie zitten er aan de buitenkant van de voorbumper vlaggestokhouders, die hebben de engelse niet.
>Bumper was niet aan wezig, maar inmiddels al een gevonden (ik zoek nog Bumperrettes)
In de nederlandse versie zitten er sloten in de deuren, bij de engelse (meestal) niet.
>Bestuurders kant heeft een slot aan de buiten kant, bijrijder kant alleen binnen (type SII)
De softtop van nederlandse makelij is van een soort plastic terwijl de engelse canvas hadden.
> Nederlands, zonder ramen.
Bij de engelse variant zit er een gereedschapskistje in het achterspatbord aan de bestuurderskant.
> Bijrijders kant onder de motorkap.
De engelse variant heeft achterop de laadklep een pikhouweel en een schep
> Engels dus.
In het interieur zitten ook een groot aantal verschillen. Het plaatje op de ruitenwissermotor
> Engels.
De knipperlichthandle is anders,
> Engels
De Lichtschakelaar is anders, de engelse heeft een zwarte draaiknop (plastic) terwijl de nederlandse een metalen schakelaar op het schutbord hebben zitten.
> Nederlands (met NL tekst)
De schakelaar voor de ruitenwissers is ook anders, de engelse variant heeft een draaiknop met een ingebouwde ruitensproeierschakelaar.
> Engels.
Een Nederlandse deur heeft kaartenvakken aan de binnenkant, de engelse deuren zijn helemaal vlak.
> Bijrijders kant een kaarten bak, bestuurders kant niet.
De tekst van de transfers voor de bediening van de versnellingsbak/tussenbak is in het engels bij de engelse variant en nederlands bij een nederlandse.
> Engels.
Bij een Nederlandse LW staat er op de zijkant van de zitbak aan de bestuurderskant een verhaal over diesel terwijl er bij een engelse LW iets staat over Min aan de massa.
> Alle teksten zijn in het engels.
Een Nederlandse LW heeft aan de bijrijderskant een kaartenleeslampje op het schutbord zitten terwijl er bij de engelse LW's een beugel zit.
> Beide aanwezig.
En tot slot zit er bij een nederlandse LW aan de bijrijderskant een grote zekeringkast op het schutbord terwijl de zekeringen van een engelse LW onderin de stuurkolom zitten.
> Engels
Er zijn ook zat verschillen aan te geven tussen de eventuele FFR installatie aan bord, als je daar iets over wilt weten dan hoor ik dat nog wel.
> Het meeste kan er uit, de Motor is 12V dus alles op 24V werkt niet meer.
Gr Eric Metselaar
Het is waarschijnlijk een Engelse met hier en daar wat Nederlandse onderdelen.
(schutbord, achterbak onderkant, zeil, bijrijders deur, raamtopjes hebben SII slotjes)
Auteur: Hugo
Bij de nederlandse versie zitten er aan de buitenkant van de voorbumper vlaggestokhouders, die hebben de engelse niet.
>Bumper was niet aan wezig, maar inmiddels al een gevonden (ik zoek nog Bumperrettes)
In de nederlandse versie zitten er sloten in de deuren, bij de engelse (meestal) niet.
>Bestuurders kant heeft een slot aan de buiten kant, bijrijder kant alleen binnen (type SII)
De softtop van nederlandse makelij is van een soort plastic terwijl de engelse canvas hadden.
> Nederlands, zonder ramen.
Bij de engelse variant zit er een gereedschapskistje in het achterspatbord aan de bestuurderskant.
> Bijrijders kant onder de motorkap.
De engelse variant heeft achterop de laadklep een pikhouweel en een schep
> Engels dus.
In het interieur zitten ook een groot aantal verschillen. Het plaatje op de ruitenwissermotor
> Engels.
De knipperlichthandle is anders,
> Engels
De Lichtschakelaar is anders, de engelse heeft een zwarte draaiknop (plastic) terwijl de nederlandse een metalen schakelaar op het schutbord hebben zitten.
> Nederlands (met NL tekst)
De schakelaar voor de ruitenwissers is ook anders, de engelse variant heeft een draaiknop met een ingebouwde ruitensproeierschakelaar.
> Engels.
Een Nederlandse deur heeft kaartenvakken aan de binnenkant, de engelse deuren zijn helemaal vlak.
> Bijrijders kant een kaarten bak, bestuurders kant niet.
De tekst van de transfers voor de bediening van de versnellingsbak/tussenbak is in het engels bij de engelse variant en nederlands bij een nederlandse.
> Engels.
Bij een Nederlandse LW staat er op de zijkant van de zitbak aan de bestuurderskant een verhaal over diesel terwijl er bij een engelse LW iets staat over Min aan de massa.
> Alle teksten zijn in het engels.
Een Nederlandse LW heeft aan de bijrijderskant een kaartenleeslampje op het schutbord zitten terwijl er bij de engelse LW's een beugel zit.
> Beide aanwezig.
En tot slot zit er bij een nederlandse LW aan de bijrijderskant een grote zekeringkast op het schutbord terwijl de zekeringen van een engelse LW onderin de stuurkolom zitten.
> Engels
Er zijn ook zat verschillen aan te geven tussen de eventuele FFR installatie aan bord, als je daar iets over wilt weten dan hoor ik dat nog wel.
> Het meeste kan er uit, de Motor is 12V dus alles op 24V werkt niet meer.
Gr Eric Metselaar