Zoek

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Stukje nostalgie

Zoek

Bericht door Stukje nostalgie »

Heb een probleem bij m'n lightweight sIII (benzine). M'n versnellingsbak werkt zeer slecht (tanden poetsen bij het schakelen in alle versnellingen), binnen een paar dagen gekomen. Ook m'n koppeling zit heel diep heb wel koppelingsdruk. Ook m'n overdrive geeft hetzelfde verhaal.

Denk zelf dat het de drukgroep is in combinatie met m'n platen. Kan iemand me vertellen hoe ik dit het beste aan kan pakken mits het dit is??? En waar ik voor een mooie prijs aan de goede onderdelen kan komen?

Als ik dan toch alles uit elkaar heb, wat kan ik dan beter ook meteen vervangen?

Bij voorbaat dank

Maarten
Jan W

Re: Zoek

Bericht door Jan W »

Ik ben helemaal into the koppelingcilinders.
Is je olienivo van de koppeling op nivo??

Ik vuur maar wat af hoor.

Jan Willem
Disco

Bericht door Disco »

Jan W,nu we toch op niveau zitten we hebben geen krik en geen moersleutel voor de wielbouten nodig!!
sleutel setje oorwarmers lieters koffie enuh,enuh enuh oja cilindertjes en een halflitertje remolie zou genoeg moeten zijn.
Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael
Stukje nostalgie

Bericht door Stukje nostalgie »

ja , inderdaad goede vraag! ik zal het snel ff checken.

Tot welk nivo moeten we gaan? En hoe is dit het makkelijkste te controleren?

Zo nee, wat voor olie gaat er in?

Bij voorbaat weer bedankt.

Maarten
Disco

Bericht door Disco »

S3 klein jam potje aan de stuurzijde bij een "gewone S2/S3 onder het schutbord
potje mag helemaal vol met remolie( volgens mij was dat dot 3).
Als dit geen soelaas bied dan vermoed ik omdat je geen druk verliest het een stuk dieper zit

Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6x4 Carmichael
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Maarten,

Voordat je het een en ander open gaat maken zou ik eerst een kijken of je de slag van de koppelingspedaal nog kunt stellen.
Een voorkomend evel van SII en SIII bakken is dat ze tandenpoetsen als er niet goed ontkoppeld wordt.
De slag kun je instellen met de bout en moeren die op de kop van de koppelingpedaal zit.
Onder de motorkap zit een zwart blok met een plaatje erop met 6 schroeven.
Als je dit plaatje verwijdert zie je de stelbout met moeren zitten.
De moer aan het eind van de draad draaien en de andere moer aansluiten, boel weer dicht monteren.
Aan de voorkant (neus van de Laro) zit op hetzelfde blok een stelbout met borgmoer.
Borgmoer losdraaien en stelbout zo ver mogelijk uitdraaien, daarna de borgmoer weer vast draaien.
Hoogst waarschijnlijk is het tandenpoetsen nu achter de rug en het probleem opgelost.
Mocht je koppeling nu slippen dan de stelbout met twee moeren iets terug draaien.

Succes,

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Jan W

Bericht door Jan W »

Theo, Hoe laat heb je in gedachte?

Björn is waarschijnlijk net zo van de uitslaperige als dat Harley en Luc zijn

Ik ga zaterdag eens shoppen. Ze hadden we leuk onder de kerstboom gestaan
Leg de oude cilinders er wel onder.

Oh Maarten ook suk6 met de operatie. Ik hoop dat ie weer snel is opgeknapt.

Trouwens, Martin, is Pumba alweer helemaal bij de pinken of zakt zijn nivo nog steeds??

JW
Disco

Bericht door Disco »

Zodra Björn is uitgeslapen(7.00 uur) hopen we toch nog wat rust te kunnen genieten(rubber hamer doet wonderen). Ik zit eraan te denken om om een uurtje of 11 bij je te zijn.
Vind je het wat als de aanhang mee komt?

Theo Kaufmann/Disco & RR 6x4 Carmichael
Martin Merts

Bericht door Martin Merts »

Pumba staat weer voor de deur. Ik denk dat ik het weekend maar eens alle olie er uithaal en ververs. Dan weer netjes alles ontluchten en kijken of het dan weer beter gaat. Hij doet het nu wel maar voelt niet betrouwbaar aan. Gelukig kan ik ook nog op de fiets naar m'n werk, zolang het niet regent is dat best te doen.

suc6 zaterdag met shoppen.

Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
Plaats reactie