Zoek
Zoek
Heb een probleem bij m'n lightweight sIII (benzine). M'n versnellingsbak werkt zeer slecht (tanden poetsen bij het schakelen in alle versnellingen), binnen een paar dagen gekomen. Ook m'n koppeling zit heel diep heb wel koppelingsdruk. Ook m'n overdrive geeft hetzelfde verhaal.
Denk zelf dat het de drukgroep is in combinatie met m'n platen. Kan iemand me vertellen hoe ik dit het beste aan kan pakken mits het dit is??? En waar ik voor een mooie prijs aan de goede onderdelen kan komen?
Als ik dan toch alles uit elkaar heb, wat kan ik dan beter ook meteen vervangen?
Bij voorbaat dank
Maarten
Denk zelf dat het de drukgroep is in combinatie met m'n platen. Kan iemand me vertellen hoe ik dit het beste aan kan pakken mits het dit is??? En waar ik voor een mooie prijs aan de goede onderdelen kan komen?
Als ik dan toch alles uit elkaar heb, wat kan ik dan beter ook meteen vervangen?
Bij voorbaat dank
Maarten
Re: Zoek
S3 klein jam potje aan de stuurzijde bij een "gewone S2/S3 onder het schutbord
potje mag helemaal vol met remolie( volgens mij was dat dot 3).
Als dit geen soelaas bied dan vermoed ik omdat je geen druk verliest het een stuk dieper zit
Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6x4 Carmichael
potje mag helemaal vol met remolie( volgens mij was dat dot 3).
Als dit geen soelaas bied dan vermoed ik omdat je geen druk verliest het een stuk dieper zit
Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6x4 Carmichael
Re: Zoek
Maarten,
Voordat je het een en ander open gaat maken zou ik eerst een kijken of je de slag van de koppelingspedaal nog kunt stellen.
Een voorkomend evel van SII en SIII bakken is dat ze tandenpoetsen als er niet goed ontkoppeld wordt.
De slag kun je instellen met de bout en moeren die op de kop van de koppelingpedaal zit.
Onder de motorkap zit een zwart blok met een plaatje erop met 6 schroeven.
Als je dit plaatje verwijdert zie je de stelbout met moeren zitten.
De moer aan het eind van de draad draaien en de andere moer aansluiten, boel weer dicht monteren.
Aan de voorkant (neus van de Laro) zit op hetzelfde blok een stelbout met borgmoer.
Borgmoer losdraaien en stelbout zo ver mogelijk uitdraaien, daarna de borgmoer weer vast draaien.
Hoogst waarschijnlijk is het tandenpoetsen nu achter de rug en het probleem opgelost.
Mocht je koppeling nu slippen dan de stelbout met twee moeren iets terug draaien.
Succes,
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Voordat je het een en ander open gaat maken zou ik eerst een kijken of je de slag van de koppelingspedaal nog kunt stellen.
Een voorkomend evel van SII en SIII bakken is dat ze tandenpoetsen als er niet goed ontkoppeld wordt.
De slag kun je instellen met de bout en moeren die op de kop van de koppelingpedaal zit.
Onder de motorkap zit een zwart blok met een plaatje erop met 6 schroeven.
Als je dit plaatje verwijdert zie je de stelbout met moeren zitten.
De moer aan het eind van de draad draaien en de andere moer aansluiten, boel weer dicht monteren.
Aan de voorkant (neus van de Laro) zit op hetzelfde blok een stelbout met borgmoer.
Borgmoer losdraaien en stelbout zo ver mogelijk uitdraaien, daarna de borgmoer weer vast draaien.
Hoogst waarschijnlijk is het tandenpoetsen nu achter de rug en het probleem opgelost.
Mocht je koppeling nu slippen dan de stelbout met twee moeren iets terug draaien.
Succes,
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Re: Zoek
Theo, Hoe laat heb je in gedachte?
Björn is waarschijnlijk net zo van de uitslaperige als dat Harley en Luc zijn
Ik ga zaterdag eens shoppen. Ze hadden we leuk onder de kerstboom gestaan
Leg de oude cilinders er wel onder.
Oh Maarten ook suk6 met de operatie. Ik hoop dat ie weer snel is opgeknapt.
Trouwens, Martin, is Pumba alweer helemaal bij de pinken of zakt zijn nivo nog steeds??
JW
Björn is waarschijnlijk net zo van de uitslaperige als dat Harley en Luc zijn
Ik ga zaterdag eens shoppen. Ze hadden we leuk onder de kerstboom gestaan
Leg de oude cilinders er wel onder.
Oh Maarten ook suk6 met de operatie. Ik hoop dat ie weer snel is opgeknapt.
Trouwens, Martin, is Pumba alweer helemaal bij de pinken of zakt zijn nivo nog steeds??
JW
Re: Zoek
Pumba staat weer voor de deur. Ik denk dat ik het weekend maar eens alle olie er uithaal en ververs. Dan weer netjes alles ontluchten en kijken of het dan weer beter gaat. Hij doet het nu wel maar voelt niet betrouwbaar aan. Gelukig kan ik ook nog op de fiets naar m'n werk, zolang het niet regent is dat best te doen.
suc6 zaterdag met shoppen.
Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
suc6 zaterdag met shoppen.
Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'