20-12-03, groningen-coevorden-groningen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
jan aart

20-12-03, groningen-coevorden-groningen

Bericht door jan aart »

zijn er nog mensen die zaterdag vanuit groningen naar et in coevorden gaan ?misschien dat we samen kunnen rijden ?

gr.

jan aart
Serious IIa

Re: 20-12-03, groningen-coevorden-groningen

Bericht door Serious IIa »

Ik ga.... maar ik ga al vroeg en moet daarna nog even door naar Veghel....

Cheers Bowy
foxhunters Anton

Bericht door foxhunters Anton »

bowy,

kijk je nog even naar een stoel zitting bij ET 1

Anton
Serious IIa

voor die van mijn vader? das goed als ik er dan een vindt neem ik hem wel mee naar harderwijk...

mail even wat hij mag kosten max....

Cheers BOwy
jan aart

Bericht door jan aart »

ik ga ook vroeg, vanaf hoe laat zijn ze daar aanwezig c.q open ?
jan aart

bowy-Re: 20-12-03, groningen-coevorden-groningen

Bericht door jan aart »

Bowy,

Ik hoorde van m'n oom dat je complete vooras was gebroken ? of is alleen de steekas gebroken ?, was je de compressie van je reserve motor voor de zekerheid aan het testen of moet je motor vervangen worden ? Geef eens wat meer duidelijkheid aan al die geruchten want ik wordt zo nieuwsgierig.

gr.

Jan aart
Jan-Cor

Re: bowy-Re: 20-12-03, groningen-coevorden-groningen

Bericht door Jan-Cor »

Heren, ik ga ook naar ET maar ik ga niet zo vroeg want ik moet eerst naar de kapper :-(

Ik ga morgen proberen die afpraak wat later op de dag te zetten maar ik vrees dat ik er niet aan toekom.

Maar eeuuh, hebben jullie zelf ook een soort kofferbakverkoop? Want dat is waar ET een beetje op hoopt, dat wij allemaal nog onderdelen ed meenemen zodat het een leuke en gezellige dag wordt.

Het enige wat ik kan aanbieden is een setje Bilstein schokbrekers van ongeveer 6 maanden oud

Groetjes, JC
Serious IIa

Hoi jan aart,

Mijn vooras was midden door gebroken De steekas was afgebroken (de lange op het korte stuk!!) en de swivel was afgescheurd van de flens en het ashuis was de flens ook van getordeerd Dus alles vervangen....

heb alleen sinds Havelte ook en vervelende ratel in mijn blok (denk krukaslagers) en liep toevallig tegen een ander blok aan, wat nu na testen behoorlijk blijkt te zijn, dus misschien ga ik die inbouwen of eventueel op zoek naar een een 5x gelagerd oid....

Hoop dat ik je nieuwsgierigheid heb kunnen bevredigen

Ze beginnen om 10.00 uur in Coevorden.... wij zijn rond die tijd maar rijden met aanhanger....

Cheers Bowy
Eric

Bericht door Eric »

Anton,

Ik ga ook naar ET, zal anders wel even kijken

Gaan er nog Land Rover rijders van of langs Nunspeet (A28)

gr Eric
foxhunters Anton

Bericht door foxhunters Anton »

Eric,

Ga ook even snuffelen voor een dubbele banjo bout/compleet branstof filter element en als je tegenkomt alle brandstof leidingen die ik nodig heb.
Ik kom nog steeds niet vooruit. (83km)

Anton
jan aart

Bericht door jan aart »

Ja, m'n nieuwsgierigheid is bevredigd. Als je blok rateld bij het loslaten van het gas dan zijn het volgens mij inderdaad je krukaslagers als hij altijd rateld of juist bij gas geven dan kan het wel eens wat anders zijn.

Bovengenoemde wijsheid wist je misschien al.

Van je nieuwe blok had je de compressie gemeten bij een koude motor, naar mijn mening kan dit nogal invloed hebben. Ook kun je bij een uitgebouwd blok je meter waarschijnlijk beter plaatsen en zal de kans dat er wat lucht ontsnapt bij het meten kleiner zijn.

Hou ook de herrinnering van Jorrit in je achterhoofd (16-12-2003) "Bij deze wil ik graag weer even iederen herinneren een sleutelregelnr. 1 in het grote landrover sleutelboek sleutel alleen als iets het niet doet (als iets het wel doet doet dat het niet voor niets)."

succes,

Jan Aart
Serious IIa

Hee Jan aart bedankt voor tips,

Hij rateld ongeveer vanaf 4000 toeren Dus net bij 80 km/U en als je het gas loslaat in het neutrale moment dus volgens mij idd de krukaslagers........

maar ik heb Jorrit zijn advies ter harte genomen en rijdt er gewoon mee door totdat er iets echt kapot is en ga dan het blok even verwisselen.

Op zich is de meting wel goed gedaan (geen lucht ontsnapt je kunt er nl goed bij...), en volgens mij moet de compressie bij een warm blok juist hoger zijn toch?

Dus het nieuwe blok is anyway duizend keer beter dan het oude.... Waar trouwens ook van toepassing op is olie bijvullen, benzine controleren.

Wel balen trouwens dit motor gezeik Serious is net verder in topconditie, alles vervangen wat er te vervangen valt en dus eigenlijk klaar..... (Ik was ook net klaar voor nieuwe projecten )

Cheers Bowy
jan aart

Bericht door jan aart »

Bowy,

Als je een blok hebt meet een slechte compressie en je wil weten of dat aan de zuigerveren ligt of aan de kleppen dan kun je dat controleren d.m.v een laagje olie op de zuigers te spuiten, tijdelijk is de afdichting van zuigers met de zuigerwand dan beter. Als je compressie dan niet hoger wordt dan zijn je kleppen slecht.

Mijn conclusie is als dat jouw donorblok niet rechtop getransporteerd is dan is er kans dat er olie op de zuigers ligt, wat heel langzaam weer terugloopt naar het carter. Ook is het mogelijk dat de vorige eigenaar ter voorkomen van het vastzitten van de zuigers olie op de zuigers gespoten heeft. Als dit het geval is zal de compresie dus hoger zijn dan na het inbouwen.

Ben je lid van de wegenwacht of vertrouw je op "Brotherhood" voor als het zover is dat je bestaande blok het begeeft.

gr.

Jan aart
Serious IIa

Ben lid van de ANWB en heb nog 2 afsleep strippen voor dit jaar

Ligt wel wat olie op zuigers van het nieuwe blok dus dat zou het idd kunnen beinvloeden..... Enig idee of dit verschil ook nog merkbaar is als je het blok 3 a 4 minuten laat draaien zonder bougies?

Verschil tussen de cilinders kan natuurlijk ook nog komen door slecht gestelde kleppen, dus blijft een lastig oordeel, en volgens mij de beste oplossing of blok uit elkaar halen of "even" monteren....

Cheers BOwy
jan aart

Bericht door jan aart »

tja, het beste is "even" het nieuwe blok in serious zetten en een rondje over de ringweg rijden ofzo en dan even weer de compressie meten. Als het dan tegenvalt dan zet je gewoon "even" je oude blok er weer in.

Als je het blok 3 a 4 min. zonder bougies laat draaien dan zou je verwachten dat de olie wel verdwenen zou zijn.

succes

Jan Aart
Serious IIa

Kijk da's nou nog eens een goed plan , wat te doen zondag> dan doen we voor de koffie even eerste ronde blok wisselen en eventueel na de lunch ronde 2

Cheers Bowy die weer voor een lastig dilemma staat en waarschijnllijk toch gaat wisselen...
Gijs110

Bericht door Gijs110 »

Hoi Jan aart ik ga zaterdag vroeg heen met de niet landrover want dan ben ik er sneller als Bowy dus als je mee wilt. Mail me dan even.

Gr Nu nog Gijs110
Plaats reactie