Volgens mij is het al een keer besproken maar ik kan het nergens meer vinden
Heb net even een compressietester geleend en ga vanavond even een compressie testje doen van mijn "reserve" blok...... waar welke waardes moet een benzine blok hebben? Ik weet dat ze een beetje gelijk moeten zijn, maar wat is een redelijke waarde?
Cheers Bowy
compressie benzine blok?
Re: compressie benzine blok?
Hoi Bowy,
Staat dat niet op de cd's?
Anders heb je ze hier:
Nummers beginnend met 901... verhouding 8,0:1 = 11,2kgf/cm2 (160 lbf/in2)
Nummers beginnend met 904... verhouding 7,0:1 = 10,2kgf/cm2 (145 lbf/in2)
Staat dat niet op de cd's?
Anders heb je ze hier:
Nummers beginnend met 901... verhouding 8,0:1 = 11,2kgf/cm2 (160 lbf/in2)
Nummers beginnend met 904... verhouding 7,0:1 = 10,2kgf/cm2 (145 lbf/in2)
Klopt maar ik was eigenlijk op zoek naar de cijfers van de compressie. bij een compressie test.
Bij mijn oude blok heb ik dat net getest (mijn nieuwe lukte niet ivm een versleten startmotor (knoop er morgen even een ander aan en test dan opnieuw....)
de waardes voor mijn oude blok waren:
Cilinder
1 = 7.5 bar
2 = 8.5 bar
3 = 8.6 bar
4 = 8.6 bar
oftewel eentje met nogal wat lagere compressie en allemaal niet om over naar huis te schrijven geloof ik
Cheers Bowy die nog steeds benieuwd is wat gangbare waardes zijn..
Bij mijn oude blok heb ik dat net getest (mijn nieuwe lukte niet ivm een versleten startmotor (knoop er morgen even een ander aan en test dan opnieuw....)
de waardes voor mijn oude blok waren:
Cilinder
1 = 7.5 bar
2 = 8.5 bar
3 = 8.6 bar
4 = 8.6 bar
oftewel eentje met nogal wat lagere compressie en allemaal niet om over naar huis te schrijven geloof ik
Cheers Bowy die nog steeds benieuwd is wat gangbare waardes zijn..
Bowy,
Hier vind je wat over de compressie van de benzine blokken, hier wordt vooral vermeld dat de afgelezen waarde door de gemiddeld matige kwaliteit van de meters niet zozeer van belang zijn. De 2e site geeft wel waardes, maar met dezelfde kanttekening. [www.cruzers.com]
[www.britishpacific.com]
Dennis B.
Hier vind je wat over de compressie van de benzine blokken, hier wordt vooral vermeld dat de afgelezen waarde door de gemiddeld matige kwaliteit van de meters niet zozeer van belang zijn. De 2e site geeft wel waardes, maar met dezelfde kanttekening. [www.cruzers.com]
[www.britishpacific.com]
Dennis B.
Hoi Dennis,
Bedankt! Kan met dit soort technische moeilijke vragen gelukkig altijd op jou rekenen
Thanx!
Cheers Bowy
Bedankt! Kan met dit soort technische moeilijke vragen gelukkig altijd op jou rekenen
Thanx!
Cheers Bowy
Vandaag de compressie van Menno / mijn blok gemeten:
cil 1 = 9.25 bar
cil 2 = 9.50 bar
cil 3 = 10.30 bar
cil 4 = 10.70 bar
Dus hogere waarden maar wel een beetje verschillend (dit heb ik koud gemeten, mijne warm...)
Volgens mij een beter blok! Dus ga hem misschien toch wel inbouwen
Cheers BOwy
cil 1 = 9.25 bar
cil 2 = 9.50 bar
cil 3 = 10.30 bar
cil 4 = 10.70 bar
Dus hogere waarden maar wel een beetje verschillend (dit heb ik koud gemeten, mijne warm...)
Volgens mij een beter blok! Dus ga hem misschien toch wel inbouwen
Cheers BOwy