motorblok wassen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bas Wit

motorblok wassen

Bericht door Bas Wit »

Mijn motorblok (2,25 diesel) is nogal erg smerig geworden (modder/zand enzo) en nu vroeg ik me af hoe ik die het beste schoon kan maken? Kan je er gewoon met de tuinslang overheen?

Graag jullie tips en ervaring.

grt Bas
Serious IIa

Re: motorblok wassen

Bericht door Serious IIa »

Gewoon hogedruk reiniger! (bij voorkeur lopend) dat doe ik altijd na het terreinrijden (de laatste keer was hij zooooooo vies) ander kun j echt niet normaal sleutelen....

Cheers Bowy
Tinus

Bericht door Tinus »

Ikheb mijn 2.5D na havelte gewoon met de hogedrukspuit afgespoten (met motor af), daarna was het tikken lopen
Misschien is het inderdaad beter om de motor te laten lopen zoals Bowy zegt, denk wel een beetje om de electrische componenten, maar bij een oudere diesel is dat waarschijnlijk geen probleem.

Succes Tinus "90" 2.5D
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Controleer in ieder geval na het afspuiten of alle draadjes nog aangesloten zitten.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
jo.

Bericht door jo. »

Ik ga altijd naar een wasstraat met motorreiniger daar kan ik hogedruk met motorreiniger en warm water schoonmaken. Ik gooi wel altijd 1 euro er achteraan om de vloer schoon te maken. Dan mag ik de volgende keer weer komen. Het werkt ook onder de rest van de auto, daarna naar huis is door het warme water al droog en spuit dan tectiel op de plaatsen waar het TE is gegaan.

jo fo "laro"
Plaats reactie