verschepen naar ijsland...

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
misha90

verschepen naar ijsland...

Bericht door misha90 »

ff een vraagje voor de ijslandkundigen....

Zoals iedere Laro rijder zou ik graag een aantal weken rondtrekken in IJsland.... Ik zou dit graag aankomende zomer willen doen met een aantal vrienden en ben dus maar vast begonnen met het uizoeken van het een en ander....

Nu ben ik benieuwd naar wat ervaringen over de overtocht naar dit eiland.
1. Je auto naar Rotterdam brengen, verschepen en dan een week later navliegen
2. naar Denemarken rijden en vandaaruit via de Faeröer eilanden naar IJsland varen.

Ik ben erg benieuwd naar wat ervaringen over deze overtochten en met name over de 2e variant. Ik weet dat je er zo ongeveer een week over doet om in IJsland te komen. Is dit een beetje de moeite waard? Zijn de Faeröer eilanden een beetje leuk? (ik begrijp dat je daar dan 2 dagen losgelaten word)
Kortom... vertel me jullie ervaringen!!!!

grz Misha90
SIII88 Ducktarie Hardam

Re: verschepen naar ijsland...

Bericht door SIII88 Ducktarie Hardam »

Je kan je auto bij mij brengen in Rotterdam voor verscheping via Samskip.
Auto gaat dinsdags of 's woendsdags aan boord in/op container.

Kosten en vragen moet je bij Samskip zijn. Je kan ook met de boot meevaren.

Grtz.

Arie
SIII88Ducktarie Hardam
Icelandrover

Bericht door Icelandrover »

Hoi Misha,
Goed besluit om eens deze kant op te komen. Wij hebben onze Landrover via Samskip laten verschepen omdat mijn huidige werkgever daar goede contacten mee heeft. Er zijn drie rederijen die vanuit Rotterdam op IJsland varen, Samskip, Eimskip en Atlantikskip, je kunt de prijzen allemaal eens opvragen, kwalitatief maakt het volgens mij allemaal niets uit. Ik denk dat de optie via de mijns inziens niet echt boeiende Faroer Eilanden veel duurder is en je heel veel tijd kost. Als je in IJsland naar de West Fjorden gaat heb je het zelfde (en nog spectaculairder) landschap en dat kost je maar een dag of twee. Mocht je in de toekomst nog meer info willen, laat maar weten. Gister nog een tocht naar Landmannalaugar gemaakt, terwijl in Reykjavik de zon scheen kwamen we daar in een vette sneeuwstorm.

Sjáumst frá Reykjavik

Edwin
Michiel

Bericht door Michiel »

Zelf in 2000 met een vriend en 2 motorfietsen (Cagiva Elefant) naar IJsland geweest. Dit is enorm bevallen, een waar avontuur. Als alles goed gaat ga ik komende zomer weer, nu samen met mijn vriendin en onze 110 V8.

Ik heb indertijd het vervoer geregeld via IJsland Tours & Travels, die een combipakket aanbieden (retourvlucht A'dam - Reykjavik v.v. en de auto/motoren per Eimskip) voor een prijs die je waarschijnlijk zelf niet geregeld krijgt. Afhandeling was perfect.

Indicatie: retourvlucht + motorfiets ca. 1000 euro per persoon, retourvlucht + auto ca. 1200 euro per persoon (gerekend met 1 auto en 2 personen).
Als je weet wat de huurkosten zijn van een 4x4 in IJsland is dit helemaal een schijntje.

Wellicht een idee om er een soort van groepsreis van te maken? Met meerdere auto's kom je soms verder dan alleen, sommige doorwadingen zijn solo zeer zeker af te raden.

Michiel
www.planet.nl/~world.traveller
misha90

Bericht door misha90 »

Hey mensen,

bedankt voor het delen van jullie ervaringen...

Het is sowieso de bedoeling om met meerdere auto's te gaan omdat het ook een combi moet worden met wildwaterkanoën. Wilwatervaren kun je namelijk heeeel goed in ijsland

Is er misschien iemand die mij kan vertellen of het moglijk is groeskorting te krijgen als je met meerdere auto's gaat?

grz Misha
SirMartin

Bericht door SirMartin »

Interessant..... ik probeer het te volgen omda tik zeker ook in de komende jaren op IJsland wil kijken.
Met de fiets of Landrover.

Groet,
Martin
SIII88Ducktarie Hardam

Bericht door SIII88Ducktarie Hardam »

Hey Misha,

Als je een veelvoud van 2 heb dan kunnen er steeds 2 auto's geladen worden op een flatrack (=40ft. = 12 meter). Scheelt dacht ik wel in de prijs qua verscheping.
Moeten er ook weer niet teveel worden natuurlijk, anders heb je (bij iedere rederij) altijd kans dat er auto's achterblijven.

Grtz,
Arie
SIII88Ducktarie Hardam
Rotterdam ShortSea Containerterminals.
1 x per week vaste afvaart Reykjavik , de laaste weken zelfs 2 á 3x per week.
Info Samskip: 010 - 4285050.
Plaats reactie