Ontluchtingsprobleem 2.5N/A
Ontluchtingsprobleem 2.5N/A
Dag allemaal,
Ik probeer mijn 2.5N/A diesel te ontluchten, alleen dat gaat niet echt goed. Eerst heb ik bij het filter ontlucht, daarna boven op de pomp. Bij de verstuivers krijg ik nu wel diesel uit de leidingen, maar echt veel is het niet veel te noemen, terwijl de diesel er bij de inspuitpomp toch met een flink straaltje uit komt spuiten bij het ontluchten. Het lijkt me dus dat het feit dat er een 2.25D opvoerpomp op zit geen problemen oplevert, anders zou ik niet zoveel diesel moeten krijgen. Op 1 of andere manier zit er bij de inspuitpomp iets niet goed... De inspuitpomp heb ik nog nooit eerder gebruikt, ik heb 'm gekocht bij Van Dam (gebruikte pomp).
Wat heb ik inmiddels geprobeerd?
- Ontluchten bij ontluchtingsnippel op pomp;
- Ontluchten bij lekleiding pomp;
- Ontluchten bij invoerleiding pomp;
- Ontluchten bij brandstofklep (die goed werkt);
Ik heb inmiddels al 4 of 5 keer mijn accu's opnieuw geladen omdat ik ze leeg heb gestart. Heeft iemand nog een goede tip om de motor aan de praat te krijgen?
Groeten,
Hanno
Ik probeer mijn 2.5N/A diesel te ontluchten, alleen dat gaat niet echt goed. Eerst heb ik bij het filter ontlucht, daarna boven op de pomp. Bij de verstuivers krijg ik nu wel diesel uit de leidingen, maar echt veel is het niet veel te noemen, terwijl de diesel er bij de inspuitpomp toch met een flink straaltje uit komt spuiten bij het ontluchten. Het lijkt me dus dat het feit dat er een 2.25D opvoerpomp op zit geen problemen oplevert, anders zou ik niet zoveel diesel moeten krijgen. Op 1 of andere manier zit er bij de inspuitpomp iets niet goed... De inspuitpomp heb ik nog nooit eerder gebruikt, ik heb 'm gekocht bij Van Dam (gebruikte pomp).
Wat heb ik inmiddels geprobeerd?
- Ontluchten bij ontluchtingsnippel op pomp;
- Ontluchten bij lekleiding pomp;
- Ontluchten bij invoerleiding pomp;
- Ontluchten bij brandstofklep (die goed werkt);
Ik heb inmiddels al 4 of 5 keer mijn accu's opnieuw geladen omdat ik ze leeg heb gestart. Heeft iemand nog een goede tip om de motor aan de praat te krijgen?
Groeten,
Hanno
Re: Ontluchtingsprobleem 2.5N/A
Een 2,5 n/a hoeft niet ontlucht te worden dat doet hij zelf.
Gewoon starten en de motor doet de rest.
Succes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Gewoon starten en de motor doet de rest.
Succes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Helaas is het niet zo makkelijk... Ook met alle leidingen aangesloten start hij niet.
Eerst goed controleren of alle andere afdichtingen goed dicht zijn, het boutje bovenop het filter een beetje losdraaien, daarna goed doorpompen met het handpomje (onderaan de brandstofpomp) tot er schone diesel uit het filter loopt, daarna zou het met een paar X goed doorstarten moeten lukken. Dit heb ik na het vervangen van het brandstoffilter ook gedaan, koste me een extra accuinhoud. (altijd handig een extra draaiende auto om te helpen met starten, bij voorkeur een zware diesel)
P.S. Ik neem aan dat je een Haynes service and repair manual hebt, kijk dan maar eens bij Hfst 4 hoe je het branddsofsysteem moet ontluchten.
Sterkte Tinus ("90" 2.5D NA)
P.S. Ik neem aan dat je een Haynes service and repair manual hebt, kijk dan maar eens bij Hfst 4 hoe je het branddsofsysteem moet ontluchten.
Sterkte Tinus ("90" 2.5D NA)
komt er wel blauwe rook uit de uitlaat?
misschien staat je brandstof pomp niet helemaal op tijd.
Auto rookt dan wel maar slaat niet aan.
controleer al je aansluitingen in je brandstofleidingen, een scheef gedraaide wartel kan voor valse lucht zorgen.
Anton
misschien staat je brandstof pomp niet helemaal op tijd.
Auto rookt dan wel maar slaat niet aan.
controleer al je aansluitingen in je brandstofleidingen, een scheef gedraaide wartel kan voor valse lucht zorgen.
Anton
Hanno,
als je een verstuiver uit het blok haalt, werkt die dan wel ?
Let wel op ! niet controleren door je vinger ervoor te houden, en bij weer terugplaatsen een nieuw "brandplaatje" (12H220L) monteren en de verstuiver niet te vast in het blok zetten (vanwege het kapot duwen van de wervelkamer).
Ik weet niet hoeveel ervaring je met diesel moteren hebt en of deze waarschuwing/uitleg niet onnodig is.
Weet je overigens zeker dat de pomp op tijd staat ?
Succes
als je een verstuiver uit het blok haalt, werkt die dan wel ?
Let wel op ! niet controleren door je vinger ervoor te houden, en bij weer terugplaatsen een nieuw "brandplaatje" (12H220L) monteren en de verstuiver niet te vast in het blok zetten (vanwege het kapot duwen van de wervelkamer).
Ik weet niet hoeveel ervaring je met diesel moteren hebt en of deze waarschuwing/uitleg niet onnodig is.
Weet je overigens zeker dat de pomp op tijd staat ?
Succes
heb dit probleem ook gehad
zit er een kraan op voor twee brandstof tanks
het kan wezen dat hier valse lucht wordt aanngezogen
dit is haast niet zigtbaar bij het ontluchten
heb zelf een leiding rechtstreek van de tank naar opvoerpomp gelegt
dan is de druk veel bter
groeten G Wolf
zit er een kraan op voor twee brandstof tanks
het kan wezen dat hier valse lucht wordt aanngezogen
dit is haast niet zigtbaar bij het ontluchten
heb zelf een leiding rechtstreek van de tank naar opvoerpomp gelegt
dan is de druk veel bter
groeten G Wolf
Ik heb alles volgens het (Haynes) boekje gedaan. Wellicht zijn een paar afsluitingen niet optimaal. Vrijdag zal ik eens proberen om 'm "uit de fles" te starten, dus fles-opvoerpomp-inspuitpomp. Zo omloop ik mogelijke luchtlekken.
Bedankt voor de tips.
Hanno
Bedankt voor de tips.
Hanno
Er komt helaas geen rook uit, daarvoor komt er te weinig diesel bij de verstuivers. De pomp is goed afgesteld: zowel in het distributiehuis als de pomp zelf...
En de verstuivers ontluchten via de retour-slang die er bovenop zit? (die één voor één los draaien en met de opvoerpomp-handel pompen toe er diesel uit komt)
gr, Chris Visser
gr, Chris Visser
Hoi,
Ik kwam jouw vraag tegen en heb PRECIES hetzelfde probleem! heb een 1984 110 met 2,5 n/a die ook maar niet wil starten.
Ben je er inmiddels uit?
graag advies, ik wordt er moedeloos van...
Vast dank,
Serge Xena, Nijmegen
Ik kwam jouw vraag tegen en heb PRECIES hetzelfde probleem! heb een 1984 110 met 2,5 n/a die ook maar niet wil starten.
Ben je er inmiddels uit?
graag advies, ik wordt er moedeloos van...
Vast dank,
Serge Xena, Nijmegen