JAAAAA eindelijk

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Martijn ten Broeke

JAAAAA eindelijk

Bericht door Martijn ten Broeke »

Goedemorgen,

JAAAAAAAAAAA, sinds donderdag j.l. is het dan zover wij hebben onze eigen landrover, een 109 stwg 1983 grijs kenteken groen ex-leger diesel. W e zijn er heeeeeel blij mee, er is alleen nog 1 klein probleempje: is nog niet goed gekeurd (we zouden hem kopen met apk maar hij werd donderdag niet goed gekeurd en ik kon niet meer langer wachten, dus gekocht zonder APK, scheelde me tocht 400 eurie), op het volgende is hij niet goed gekeurd: 1 koplamp brande te zacht(maakte geen goede massa, opgelost), 1 ruitenwisser(vervangen opgelost), handrem werkt nog niet goed, linker achterrem lijkt te lekken, en ik denk dat er nog iets aan de roet uitstoot gedaan moet worden. Het valt volgens mij dus allemaal wel mee.

Nou heb ik ook nog een probleempje bij het remmen, ik moet eerst een keer de rem intrappen voordat ik remdruk heb, kan dit veroorzaakt worden door lucht in het remsysteem?

We hebben bij ons in de buurt al op een oude cross baan gereden GEWELDIG! Wat een kracht!

Groeten Martijn ten Broeke & Heleen Weerkamp
Laro 109 Diesel RUDOLF
foxhunters Anton

Re: JAAAAA eindelijk

Bericht door foxhunters Anton »

Ga maar is zoeken bij die lekkende rem achter. Is het remolie dan nieuwe remcupjes of cilinder plaatsen. misschien heb je geluk en lekt er olie uit de achterbrug. dan is het keering vervangen en remmen schoonmaken met remreiniger.
De handrem kun je stellen met het vierkante nokje welke aan de andere kant van het handrem mechanisme zit. (mechanisme rechts. nokje links.)
Draai deze een halve tot hele slag met de klok mee.
Voor de roetmeting: zorg dat je lucht doorvoer groot genoeg is, stel de vacuem klep in de inlaat open (je hebt geen vacuembekrachtiger nodig bij de remmentest.)
Stel eventueel het toerental terug (boutje onder gaspedaal.)
laat de motor goed warm lopen (stukje met veel toeren rijden (2e/3e versnelling

Veel plezier met je aanwinst.

Anton
hvvelden

Bericht door hvvelden »

Het probleem met je rem kan te maken hebben met lucht in het remsysteem, maar het is ook goed mogelijk dat je rem niet goed is afgesteld, dwz de remschoen staat te ver van de trommel. Dit kan je makkelijk zelf afstellen aan de achterkant van de trommel. Succes,
Hanno
Bob Nonnekens

Bericht door Bob Nonnekens »

Welkom bij het Legioen van Eer!

Succes met de rem en het roet, met de aanwijzingen van Anton moet het wel lukken. Zo niet, dan prik je toch gewoon je volgende vraag weer op dit bord. Met ons allen komen we er wel uit!

Veel plezier en leerzame ervaringen toegewenst!

Bob Nonnekens

('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Disco

Bericht door Disco »

Gefeliciteerd pas wel op dat Larogedoe is erg verslavend
mocht het tegen zitten kom je er niet uit, zet het op de prikpagina en je zult zien dat je heel snel het warme larofamiliegevoel krijg.

Groeten Theo Kaufmann Disco/Carmi
Bob Nonnekens

Bericht door Bob Nonnekens »

Heee Theo,

wordt dat 't nieuwe koosnaampje: "Carmi"? Ik stel me daar iets mediterraans, vlinderachtigs bij voor en zo lichtvoetig vind ik 'michael nou ook weer niet! :-)

Staat'ie inmiddels voor de deur? Dat je dan nog naar binnen wilt om te internetten.

Veel plezier en neem bovenstaande maar niet al te serieus!

Groetjes,

Bob Nonnekens

('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Johan van Leeuwen

Bericht door Johan van Leeuwen »

Eerst de lekkage verhelpen daarna alles goed afstellen, is de voering vet, afwassen met benzine en daarna aansteken { niet in huis of schuur} ,
wordt wel iets zachter. Kom je met de roettest niet weg kun je bij de jongens in Hoogezand, EPS, een roetfilter krijgen, na de keuring wel verwijderen want het kost PK's
Johan
Jan Spies

Bericht door Jan Spies »

Tijdens de APK keuring moet de vacuümbekrachtiging werken. Alles wat op of aan de auto zit dient te werken. Ik zeg dit uit eigen ervaring.

Groeten, Jan
Plaats reactie