Afstelling ontsteking
Afstelling ontsteking
Goeiedag mensen!
Vraagje: Wat is de goede afstelling voor RON 95 benzine (2 1/4 benz)? Is dat -6°, -3°, BDP of +3°? Ik meen dat het -6° is, maar ik kan mijn Haynes manual niet vinden.. Ik weet wel dat de afstelling veeels te laat staat.
Groetjes
Mike
Vraagje: Wat is de goede afstelling voor RON 95 benzine (2 1/4 benz)? Is dat -6°, -3°, BDP of +3°? Ik meen dat het -6° is, maar ik kan mijn Haynes manual niet vinden.. Ik weet wel dat de afstelling veeels te laat staat.
Groetjes
Mike
Re: Afstelling ontsteking
Mike,
In het LR FFR handboek van het engelse leger staat:
Ignition timing 6 deg. B.T.D.C. when using 90-96 octane fuel.
Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
In het LR FFR handboek van het engelse leger staat:
Ignition timing 6 deg. B.T.D.C. when using 90-96 octane fuel.
Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
Heeee Martin!
Ga je zaterdag een stukje mee rijden in Ijmuiden? Een vriendje van mijn broetje wou eens een keer mee, namelijk..
Ik had het intussen ook al gevonden (had ook die onoverzichtelijke Knook map bij me), maar ontzettend bedankt voor het opzoeken. Ik had al zo'n vermoeden, maar wou gewoon zeker weten..
Ga je zaterdag een stukje mee rijden in Ijmuiden? Een vriendje van mijn broetje wou eens een keer mee, namelijk..
Ik had het intussen ook al gevonden (had ook die onoverzichtelijke Knook map bij me), maar ontzettend bedankt voor het opzoeken. Ik had al zo'n vermoeden, maar wou gewoon zeker weten..
mike en martin,
als jullie nou in ijmuiden gaan rijden zou ik graag van de partij zijn. ik woon in ijmuiden en erg vaak zijn er hier geen landrover, eigelijk alleen maar crossmotoren en heel af en toe een toyota landruiser, maar "they don't do it for me".
als jullie nou gaan moeten jullie even een tijd laten weten en dan zal ik er ook zijn, tenzij het voor 10 uur is want kan voor het eerst in 10 dagen weer een dagje uitslapen.
Stijn Schober
90 '84
(ik zal echter komen in de "88 van Jan Schober (broerlief))
als jullie nou in ijmuiden gaan rijden zou ik graag van de partij zijn. ik woon in ijmuiden en erg vaak zijn er hier geen landrover, eigelijk alleen maar crossmotoren en heel af en toe een toyota landruiser, maar "they don't do it for me".
als jullie nou gaan moeten jullie even een tijd laten weten en dan zal ik er ook zijn, tenzij het voor 10 uur is want kan voor het eerst in 10 dagen weer een dagje uitslapen.
Stijn Schober
90 '84
(ik zal echter komen in de "88 van Jan Schober (broerlief))
Hé Mike,
geef ff een seintje als je in IJmuiden gaat rijden, kan ik eens met Bunny mee liften....
Groet, Jan F.
geef ff een seintje als je in IJmuiden gaat rijden, kan ik eens met Bunny mee liften....
Groet, Jan F.
Rijden in Ijmuiden..
Wat dachten jullie van een uurtje of 11:30, 12:00?
En tuurlijk mag je mee liften, Jan!
En tuurlijk mag je mee liften, Jan!
Re: Rijden in Ijmuiden..
Ik heb morgen nog wat dingen die ik moet doen, maar ga proberen er te zijn. Ik zal anders in iedergeval m'n mobiel aanlaten, dan kan je altijd bellen als je vast staat
Martin Merts
Martin Merts
Re: Rijden in Ijmuiden..
Moet eerst naar intocht van Sinterklaas(12:00, dus dan is brug over sluizen vanaf 11:00 afgesloten) en dan kom ik ook met "the goat" (heb besloten dat die lightweight net een klipgeit is, loopt ook met gemak de berg op)
CU, Jan F.
CU, Jan F.