Afstelling ontsteking

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Mike

Afstelling ontsteking

Bericht door Mike »

Goeiedag mensen!

Vraagje: Wat is de goede afstelling voor RON 95 benzine (2 1/4 benz)? Is dat -6°, -3°, BDP of +3°? Ik meen dat het -6° is, maar ik kan mijn Haynes manual niet vinden.. Ik weet wel dat de afstelling veeels te laat staat.

Groetjes

Mike
Martin Merts

Re: Afstelling ontsteking

Bericht door Martin Merts »

Mike,
In het LR FFR handboek van het engelse leger staat:
Ignition timing 6 deg. B.T.D.C. when using 90-96 octane fuel.

Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
Mike

Bericht door Mike »

Heeee Martin!

Ga je zaterdag een stukje mee rijden in Ijmuiden? Een vriendje van mijn broetje wou eens een keer mee, namelijk..

Ik had het intussen ook al gevonden (had ook die onoverzichtelijke Knook map bij me), maar ontzettend bedankt voor het opzoeken. Ik had al zo'n vermoeden, maar wou gewoon zeker weten..
Stijn Schober

Bericht door Stijn Schober »

mike en martin,

als jullie nou in ijmuiden gaan rijden zou ik graag van de partij zijn. ik woon in ijmuiden en erg vaak zijn er hier geen landrover, eigelijk alleen maar crossmotoren en heel af en toe een toyota landruiser, maar "they don't do it for me".
als jullie nou gaan moeten jullie even een tijd laten weten en dan zal ik er ook zijn, tenzij het voor 10 uur is want kan voor het eerst in 10 dagen weer een dagje uitslapen.

Stijn Schober
90 '84
(ik zal echter komen in de "88 van Jan Schober (broerlief))
Jan F.

Bericht door Jan F. »

Hé Mike,

geef ff een seintje als je in IJmuiden gaat rijden, kan ik eens met Bunny mee liften....

Groet, Jan F.
Mike

Rijden in Ijmuiden..

Bericht door Mike »

Wat dachten jullie van een uurtje of 11:30, 12:00?

En tuurlijk mag je mee liften, Jan!
Martin Merts

Re: Rijden in Ijmuiden..

Bericht door Martin Merts »

Ik heb morgen nog wat dingen die ik moet doen, maar ga proberen er te zijn. Ik zal anders in iedergeval m'n mobiel aanlaten, dan kan je altijd bellen als je vast staat

Martin Merts
Stijn Schober

Bericht door Stijn Schober »

than 1130 it is. ik zal er zijn.

stijn
Jan F.

Bericht door Jan F. »

Moet eerst naar intocht van Sinterklaas(12:00, dus dan is brug over sluizen vanaf 11:00 afgesloten) en dan kom ik ook met "the goat" (heb besloten dat die lightweight net een klipgeit is, loopt ook met gemak de berg op)

CU, Jan F.
Plaats reactie