Benzine versus Diesel??

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Lorenz

Benzine versus Diesel??

Bericht door Lorenz »

Dag allemaal,

Ik sta op het punt een blokrevisie uit te laten voeren. Nu twijfel ik om meteen op diesel over te stappen. Ik rij nu op LPG. Is een diesel veel lawaaieriger? Wat je een vermogen inlevert, maakt het extra aan koppel weer goed? Wat is een goede kruis-snelheid met een diesel? (ik rij nu krap 80) Hoe is de betrouwbaarheid? Andere dieselproblemen?

Alle ideen, opmerkingen zijn welkom!

Groetjes Lorenz IIa 88 RHD 'Dreadnought'
Hendrik Blue-Box SIII + RR

Re: Benzine versus Diesel??

Bericht door Hendrik Blue-Box SIII + RR »

De 2,25 diesel maakt veel lawaai, heeft weinig vermogen, is niet zuinig en rijd ook niet hardt.
Maar ik ben er heel blij mee.

Een goed dieselblokje is denk ik moeilijker te vinden dan een motor revisie aan je eigen blok. Mogelijk is het overstappen op een 2,5 diesel een optie.

Groet, Hendrik.
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

Lorenz,

kijk ook even naar:
[beta.prikpagina.nl]

Jan Schober
Serie IIa 88 "Johnyboy"
Martin Sanders

Bericht door Martin Sanders »

Wij reden met onze diesel serie 3 - 109 "the frozen mighty doperwt" vanuit zuid-frankrijk (linea recta) naar udenhout een reis van 20 uur bijna non-stop zonder een zucht vanonder de moterkap. Topsnelheid 85 km/uur met enig geruis rond de oren en aanmoedigingen en thumbs-up van vrachtwagenchauffeurs. Er is niets mooiers rijden dan een diesel, licht-grijze pluimen uit de uitlaat en op parkeerplaatsen merkte je een lichte uitscheiding onder de wagen. Ik weet niet hoe het op benzine gaat maar verstaanbaar praten wordt bij zulke snelheden op diesel een kunst.
SirMartin

Bericht door SirMartin »

Haha wij ook de zelfde ervaring met de SIII lightweight toen we in 13 uur vanuit frankrijk via Italie en Monaco naar Spanje (Barcelona) reden. Maar na 11 uur rijden had ik het wel gehad...... de auto niet ... alhoewel op het laatst wel een gebroken gaskabel. Ijzerdraad doet wonderen. Leek wel of we in een burgeroorlog terecht kwamen overal vuurwerk... oh.... nationale feestdag...haha

Groet,
Martin

Military Land Rover half-ton SIII diesel FFR 1977 “El Toro”
[people.zeelandnet.nl]
Plaats reactie