Geen reactie bij starten

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jeroen 109SIIA

Geen reactie bij starten

Bericht door Jeroen 109SIIA »

Beste mensen,

Het volgende probleem: Het gaat om een 109 SIIA 1969 uit het Engelse Leger. Benzin'/gas.

Om te starten moet ik normaal gesproken de sleutel in het contact stoppen, stukje draaien en vervolgens op een knop in het midden-dashbord drukken.

Een paar dagen geleden wilde hij niet meer starten. Bij het drukken op de "Startknop" hoorde ik een brommend geluid achter mijn dashbord vandaan komen. Los gehaald, maar niets te zien. Nu doet hij echter helemaal niets meer! Ik druk de knop in en er is totaal geen reactie. Er staat wel spanning op het systeem, want de elektrische apparatuur werkt.

Heeft iemand een idee wat ik als eerste moet controleren en hoe ik dit kan controleren? Ik hoor het graag van jullie!!!

Hoewel ik (nog) geen lid ben van de LRCH, had ik toch graag naar Rhederlaag willen komen (en de laro buiten het terrrein laten staan), maar dat zit er dus helaas niet meer in vrees ik.

Alvast bedankt voor jullie reacties! En mogelijk een aantal van jullie tot morgen in Rhederlaag, want komen doe ik in ieder geval wel.

Groeten,
Jeroen 109 SIIA
ron Mulder

Re: Geen reactie bij starten

Bericht door ron Mulder »

klinkt bekend, waarschijnlijk zijn de contacten van de drukknop weggebrand,
probeer eens wat er gebeurd als je de 2 draden doorverbind.
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Eventueel kun je als tijdelijke oplossing even een draadje vanaf je startrelais trekken naar de cabine en daar hem even tegen een plus aantikken als je wilt starten.....

kun je in ieder gevak rijden.....

Cheers Bowy
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Als er een startrelais in zit.
Mijn S2a FFR (ex-mod) had ook een hoofdstroom startknop, evenals de S2a sloper waar jij (Bowy) de achteras van hebt.

Dennis B.
Plaats reactie