Goedemorgen,
Ik ben opzoek naar mijn eerste Landrover. Ik zo hier en daar gezocht naar landrovers en 1 ding is zeker het moet een 109 serie II of III STAWAG zijn.
De auto die ik zoek moet APK hebben en mijn budget is MAX 5000 eurie. Wie o wie kan mij helpen???
Groeten MARTIJN
P.s gster avond heb ik ook deze oproep hier gedaan maar deze lijkt wel te zijn verwijderd, weet iemand hoe dit kan???
gezocht LARO 109 stawag
Re: gezocht LARO 109 stawag
Ik weet het niet zeker maar het zal kunnen komen door dat je op de prikpagina zit en niet op het vraag en aanbod gedeelte wat hier eigenlijk voor bestemd is, je kan op dit gedeelte komen door op de rode link boven aan de pagina te klikken,
Succes Jorrit, LR 110" 2,5D Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Succes Jorrit, LR 110" 2,5D Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Martijn,
Welkom op het Landrover Prikbord.
Jou bericht is niet verwijderd maar waarschijnlijk niet aangekomen.
Mogelijkerwijs ben je vergeten de button verzenden aan te klikken of is er iets anders aan de hand geweest.
Als je slim bent plaats je deze oproep ook op het Vraag & Aanbod Prikbord (rode tekst bovenaan de pagina).
Met het budget en wensenlijstje wat jij hebt geef ik je echter weinig kans om een goeie te vinden, je hebt de duurste en zeldzaamste uitvoering gekozen.
Ongetwijfeld zul je er een kunnen vinden voor dat budget maar dan zit er heel veel werk aan waar veel kosten mee gemoeid zijn.
De prijzen van Stawags lopen van 7.500 (een mindere) tot over de 13.000 euro voor een gerestaureerde.
Veel succes,
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Welkom op het Landrover Prikbord.
Jou bericht is niet verwijderd maar waarschijnlijk niet aangekomen.
Mogelijkerwijs ben je vergeten de button verzenden aan te klikken of is er iets anders aan de hand geweest.
Als je slim bent plaats je deze oproep ook op het Vraag & Aanbod Prikbord (rode tekst bovenaan de pagina).
Met het budget en wensenlijstje wat jij hebt geef ik je echter weinig kans om een goeie te vinden, je hebt de duurste en zeldzaamste uitvoering gekozen.
Ongetwijfeld zul je er een kunnen vinden voor dat budget maar dan zit er heel veel werk aan waar veel kosten mee gemoeid zijn.
De prijzen van Stawags lopen van 7.500 (een mindere) tot over de 13.000 euro voor een gerestaureerde.
Veel succes,
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Aad heeft helemaal gelijk, goede auto's voor dat geld zijn zeer dun gezaaid. Specifieke onderdelen (interieur, body) voor de Stawag zijn tweedehands dun gezaaid en peperduur. Imitatiedelen als achterste zijdeuren en dorpels plus stijlen (zwakke punten van een Stawag) zijn kostbaar en niet van topkwaliteit.
In de UK zijn ze nog wel te vinden voor minder dan 5.000 Euro met MOT (APK). Probleem is alleen dat bijna al het Engelse laswerk door de RDW wordt afgekeurd. Kun je alles wegslijpen en opnieuw (laten) lassen; niet leuk als je net 5.000 Euro hebt uitgegeven.
Met jouw budget winkel je in een moeilijke categorie. Het zijn vaak matige auto's met een hoeveelheid werk en kosten die de uiteindelijke waarde ver overstijgt. Beter kun je voor 1.000 Euro een restauratie-object kopen of voor 10.000 Euro een mooie Stawag. Daartussen ben je beter af met een ex-KL Land Rover 88/109. Niet zo mooi(?), wel goed. Bovendien zijn er zat onderdelen.
Succes!
In de UK zijn ze nog wel te vinden voor minder dan 5.000 Euro met MOT (APK). Probleem is alleen dat bijna al het Engelse laswerk door de RDW wordt afgekeurd. Kun je alles wegslijpen en opnieuw (laten) lassen; niet leuk als je net 5.000 Euro hebt uitgegeven.
Met jouw budget winkel je in een moeilijke categorie. Het zijn vaak matige auto's met een hoeveelheid werk en kosten die de uiteindelijke waarde ver overstijgt. Beter kun je voor 1.000 Euro een restauratie-object kopen of voor 10.000 Euro een mooie Stawag. Daartussen ben je beter af met een ex-KL Land Rover 88/109. Niet zo mooi(?), wel goed. Bovendien zijn er zat onderdelen.
Succes!
In de UK zijn ze inderdaad nog wel te vinden. Ik heb afgelopen week een sIII, 109 STAWAG, diesel met overdrive voor net over de 1000 pounds gekocht. Daar zit ook nog een tweede 109 hardtop bij voor onderdelen. Zeer redelijk dus...hoewel er wel het nodige werk aan zal zitten voordat hij op Nederlands kenteken staat, ondanks dat er een 11 maanden MOT op zit.
Ik wil echter ook zeggen dat vanuit Nederland erg moeilijk is om zo maar naar een auto in de UK te gaan kijken. Als je twee keer voor een wrak bent over gekomen had je net zo goed dat geld kunnen besteden aan een goede LR in Nederland. Ik zit nu al sinds juni in Schotland en dat is de reden dat ik hier op zoek kon gaan naar een leuke ‘aanbieding’, want ook in de UK zijn STAWAGS erg schaars en dus over het algemeen een stuk duurder dan andere LR’s
Groet,
Martijn van Donselaar
Ik wil echter ook zeggen dat vanuit Nederland erg moeilijk is om zo maar naar een auto in de UK te gaan kijken. Als je twee keer voor een wrak bent over gekomen had je net zo goed dat geld kunnen besteden aan een goede LR in Nederland. Ik zit nu al sinds juni in Schotland en dat is de reden dat ik hier op zoek kon gaan naar een leuke ‘aanbieding’, want ook in de UK zijn STAWAGS erg schaars en dus over het algemeen een stuk duurder dan andere LR’s
Groet,
Martijn van Donselaar
Als je een Land Rover wilt en je weet zeker dat je een 109 Station wagon wilt en je wilt een goede auto, dan zou ik eerst nog wat doorsparen. Anders wordt het zeker een financiele beerput, zoals je hebt kunnen lezen. Tenzij je uiteraard een restauratieobject wilt. Ook al heb je een goeie LR, hij is nooit af.
Succes met zoeken!
Andre
109 station wagon 1973 "croc"
109 lwb 1981 (nog zonder naam)
Succes met zoeken!
Andre
109 station wagon 1973 "croc"
109 lwb 1981 (nog zonder naam)