vastzittende zuigerveren???
vastzittende zuigerveren???
Eindelijk alle onderdelen bij elkaar om weer leven in de 2,5l benzinemoter te blazen, blaast het ding terug!!! En wel uit de carterontluchting.
Mijn inschatting is 'iets met de zuigerveren', waarbij ik er vanuit ga dat een of meerdere veren vastzitten door het (lange) stilstaan (Ik heb de motor 5 weken geleden bij Land's End gekocht ter vervanging van mijn gescheurde 2,25l blok, komt uit een mil. 110).
Hoe kan ik dit controleren en zijn er foefjes om zuigerveren weer 'los' te krijgen zonder de hele motor te moeten demonteren.
Greetz, Maarten
Re: vastzittende zuigerveren???
Dunne olie op de zuigers spuiten en lekker laten weken?
Cola op de zuigers voor het ontroesten?
Groet, Hendrik.
Cola op de zuigers voor het ontroesten?
Groet, Hendrik.
Testen kun je door compressie te meten. Als deze op een cilinder te laag is, een klein beetje olie op de zuiger laten lopen. Wordt de compressiedruk dan een stuk hoger, dan weet je dat het daar in de zuigerveren zit. Deze zijn soms nog los te weken met WD40.
Suc6, Jan F.
Suc6, Jan F.
Maarten,
een goed middel om de zuigerveren los te krijgen is dieselolie.
Een scheutje in elke cilinder en een paar keer per dag met de startmotor een paar seconden ronddraaien.
Elke dag het proces opnieuw herhalen.
Het terugblazen van je motor kan ook een uitlaatklep zijn die open blijft staan.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
een goed middel om de zuigerveren los te krijgen is dieselolie.
Een scheutje in elke cilinder en een paar keer per dag met de startmotor een paar seconden ronddraaien.
Elke dag het proces opnieuw herhalen.
Het terugblazen van je motor kan ook een uitlaatklep zijn die open blijft staan.
Aad Koene,
Hoi Aad,
Als de motor blaast uit de carterontluchting in het klepdeksel kan dit toch niet aan een openstaande uitlaatklep liggen?
Greetz, Maarten
Hoi Jan,
Ik ga morgen inderdaad maar eens met jou compressieverhaal aan de gang.
Anders word het weken met WD40 (of dieselolie zoals Aad suggereerde).
Bedankt voor je reactie!
Greetz, Maarten
Maarten,
Als het uit de carterontluchting komt kan het inderdaad niet aan een openstaande klep liggen, dan moet het uit de kleppendekselontluchting komen.
In het eerste geval komt het inderdaad via de zuigers.
Dit kunnen vastzittende zuigerveren zijn maar ook gebroken zuigerveren of gescheurde zuigers zijn.
Aad Koene,
Als het uit de carterontluchting komt kan het inderdaad niet aan een openstaande klep liggen, dan moet het uit de kleppendekselontluchting komen.
In het eerste geval komt het inderdaad via de zuigers.
Dit kunnen vastzittende zuigerveren zijn maar ook gebroken zuigerveren of gescheurde zuigers zijn.
Aad Koene,